پاتوق کده
 
یکی از تصاویری که در مراسم ختم حاج آقای حسینی مورد توجه عکاسان قرار گرفته است، صندل‌های کهنه فرزند رهبر انقلاب است.
صراط:
 

روز گذشته و در مراسم ختم حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی، امام جماعت مسجد فائق تهران، اکثریت مردم اهل محل اعم از کسبه و نمازگزار و همچنین مسؤولان لشگری و کشوری حضور داشتند و علی القاعده سوژه‌های خبری و تصویری بسیاری هم در این مراسم به چشم می‌آید.

به گزارش مشرق یکی از تصاویری که مورد توجه عکاسان قرار گرفته است، صندل‌های کهنه فرزند رهبر انقلاب است.

چندی پیش نیز نعلین‌های ساده و کهنه رهبر انقلاب نیز مورد توجه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفته بود.

پ

ترجمه تیتر: "نظر یک مخاطب: نعلین‌ رهبر معظم [آیت‌الله] خامنه‌ای به سرهای حاکمان خلیج [فارس] شرف دارد!"

 
 
توییتر فیفا نسبت به مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند واکنش نشان داد.
 
فرمانده قرارگاه عمار گفت: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده، این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

صراط:

فرمانده قرارگاه عمار گفت: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده، این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام مهدی طائب عمار درباره برخی ادعاها مبنی بر ضرب و شتم اسفندیار رحیم مشایی در زندان گفت: اولا من مسئول اطلاعات نیستم. ثانیا به یکی گفتند این کدوم امام‌زاده بود که در بصره بالای مناره شغال پارش کرد؟ طرف فکر کرد و گفت: امام‌زاده؟ بصره؟ بالای مناره؟ منظور شما یوسف است؟ پاسخ شنید بله خودشه، طرف جواب داد؛‌ اولا یوسف امام‌زاده نبود پیغمبر زاده بود،. ثانیا بصره نبود کنعان بود.ثالثا شغال نبود گرگ بود. رابعا بالای مناره نبود و ته چاه بود. دست آخر هم این که این داستانی که شما می‌گویید از اول دروغ بود!

فرمانده قرارگاه عمار خاطر نشان کرد: برای چه باید آقای مشایی را کتک بزنند؟ این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

وی تاکید کرد: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده است.

طائب در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس دفتر احمدی‌نژاد جاسوسانه عمل می‌کرده؟ گفت بله،‌ آقای مشایی نیروی بسیار پیچیده‌ای است و اینکه جاسوس است یا نه، خودش باید بگوید.

وی یاد آور شد: مشایی توانست آقای احمدی نژاد را که در ریل نظام جلو می‌رفت از ریل خارج کند و تبدیل به یک نیروی ضد نظام کند، این نشان می‌دهد در این زمینه آدم موفقی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا شما اسنادی دارید که ایشان جاسوس دشمن بوده است، گفت: آقای مشایی به دلیل حرفه‌ای بودن اسناد و مدارکی از اقداماتش برجای نگذاشته است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سندی برجای نگذاشته پس چرا بازداشت است، گفت: ما برای بازداشتش مدرک داریم. ما برای جابه‌جایی اموال اقتصادی مدارکی داریم،‌ مثلا در زمانی که در دولت حضور داشته به آقای احمدی نژاد گفته است بودجه را به جاهایی بدهد خب این جرم است و تخریب اموال محسوب می‌شود.

وی درباره عادلانه بودن حکم حمید بقایی نیز گفت: حکم آقای بقایی را نسبت به کمی آن عادلانه نمی‌دانم. آقای بقایی بایستی اعدام می‌شد.

طائب در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص مناقشه احمدی‌نژاد با دستگاه قضا، عنوان کرد: احمدی‌نژاد را باید آزاد گذاشت تا هر چه دلش می‌خواهد بگوید.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر غیر از احمدی‌نژاد کس دیگری بود آیا این چنین با وی برخورد می‌شد؟ هم گفت: اشکالی ندارد و آقای خاتمی هم هرچه دلش بخواهد می‌تواند بگوید.

انتخابات هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای سال سوم و دوره دهم امروز برگزار شد و حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو برای مدت یک سال آینده به عنوان رییس جدید این کمیسیون انتخاب شد.

صراط:

حشمت الله فلاحت پیشه رییس جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش مهر، انتخابات هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای سال سوم و دوره دهم امروز برگزار شد و حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو برای مدت یک سال آینده به عنوان رییس جدید این کمیسیون انتخاب شد.

همچنین محمدعلی برومندی و کمال دهقانی فیروزآبادی هم به عنوان نواب اول و دوم و نجفی خوشرودی هم به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شدند.

همزمان با گرانی بی سابقه مسکن، خودرو و اقلام ضروری مردم، عصر روز گذشته رئیس جمهور برای بازدید از توچال به این منطقه تفریحی رفت.
صراط:

در روز‌هایی که بسیاری از کارشناسان سیاسی و اقتصادی و مسئولان بر توجه بیشتر دولت‌مردان بر موضوعات اقتصاد و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دارند، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته به همراه برخی از اعضای کابینه در منطقه تفریحی توچال حضور یافت.

به گزارش تسنیم در عکس‌هایی که از این بازدید منتشر شده، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز همچون رئیس جمهور، با لباس ورزشی در این بازدید حضور دارند.

افکار عمومی این روز‌ها از رئیس جمهور و کابینه دوازدهم انتظار دارند به صورت جدی به مشکلات اقتصادی مردم توجه کنند، مشکلاتی که با گرانی برخی محصولات نیز شدت بیشتری گرفته است.

بی‌خیالی عجیب حسن روحانی/ بازدید روحانی از تله‌کابین توچال در روز‌های تلاطم اقتصادی

بی‌خیالی عجیب حسن روحانی/ بازدید روحانی از تله‌کابین توچال در روز‌های تلاطم اقتصادی

 

اسخ رهبر معظم انقلاب به نامه وزیر صنعت درباره تفکیک این وزارتخانه + سند / اقدام عجیب جهانگیری در مخالفت صریح با دستور رهبری

اخیرا سندی به صراط نیوز رسیده که نظر صریح مقام معظم رهبری درباره لزوم یا عدم لزوم تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در آن قید شده است.
گروه اقتصادی صراط - دولت در حالی لایحه تفکیک سه وزارتخانه را به مجلس ارسال کرده که مقام معظم رهبری، در پاسخ به نامه ای از سوی وزیر سابق صنعت نکته مهمی را در این خصوص یادآوری کرده اند.

به گزارش صراط، دولت حسن روحانی لایحه تفکیک سه وزارتخانه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت را به مجلس فرستاده؛ بر این اساس، دو وزارتخانه "بازرگانی" و "صنعت و معدن" احیا خواهند شد.

هرچند نمایندگان مجلس بر خلاف خواست دولت با بررسی دوفوریتی این لایحه مخالفت کرده بودند تا کابینه دوازدهم قبل از آغاز کار خود بلاتکلیف باشد، و از سوی دیگر، دو وزیر درگیر با این تفکیک ها، محمدرضا نعمت زاده (وزیر سابق صنعت معدن و تجارت) و عباس آخوندی هم با انجام این کار مخالفت کرده اند، اما دولت همچنان بر تسریع در تحقق این موضوع اصرار داشتند.

یکی از مواردی که موافقان تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت بارها به آن استناد کرده اند ابراز نظر مقام معظم رهبری در این خصوص است. مقام معظم رهبری در سال 94 در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان با انتقاد از وضعیت وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشتند: «چهار وزارتخانه را دادند دست آقای نعمت‌زاده. واقعاً چهار وزارتخانه بود اینجا؛ صنایع، صنایع سنگین، معادن و بازرگانی.»

ایشان تاکید کردند: «یکی از کارهای عجیب و غریبی که برای بنده هم تا آخر معلوم نشد که چرا این کار انجام گرفت، همراه کردن وزارت بازرگانی با وزارت صنایع و معادن بود، یعنی واقعاً هنوز هم برای من حل نشده است.»

نکته قابل تامل این است که مقام معظم رهبری، با وجود انتقاد از ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن، درباره تفکیک مجدد آنها به صراحت نظر خود را ابراز نکردند.

اخیرا سندی به صراط نیوز رسیده است که نشان می دهد مقام معظم رهبری تاکید کرده اند در این خصوص از نظر کارشناسان "خبیر و امین" استفاده شود.

ماجرا از این قرار است که پس از دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت در نامه ای، با استناد به برخی تجربه های بین المللی و نظرات کارشناسی، از ایشان خواست تا در صورت صلاحدید ارائه رهنمود کنند.
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

حارث

سایت بلیچر ریپورت تیم منتخب بهترین بازیکنان روز دوم جام جهانی را اعلام کرد و دو بازیکن ایران را در این تیم قرار داد.

به گزارش مشرق، پس از پایان سه دیدار روز دوم رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سایت بلیچر ریپورت تیم منتخب بازی های این روز را انتخاب کرد.از بازی اول، محمد الشناوی، دروازه بان مصر، به همراه خیمنز و گودین، مدافعان میانی اروگوئه، در تیم حضور دارند.

از بازی دوم، احسان حاج صفی و امید ابراهیمی، مدافع چپ و هافبک دفاعی تیم ملی ایران به ترکیب منتخب راه یافتند.

از بازی سوم که جذاب ترین بازی جام تا به اینجا نیز بوده، ناچو، بوسکتس، اینیستا، ایسکو و دیگو کاستا از اسپانیا به همراه کریس رونالدو از پرتغال حضور دارند و به این ترتیب تیم منتخب روز دوم جام حهانی از نگاه بلیچر ریپورت تکمیل شده است.

 

تصویری از حسن روحانی رئیس جمهور هنگام تماشای دیدار ایران- مراکش در جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش مشرق؛ سید مجید بنی فاطمه مداح اهل بیت، در اینستاگرام خود پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش در جام جهانی 2018 روسیه را تبریک گفت:

فیلم/ شعر حماسی میثم مطیعی در روز 9 دی

مطیعی امسال نیز همانند سال‌های گذشته، اشعاری با مضامین سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی را در مراسم عید فطر، خواند.

به گزارش مشرق، امسال نیز مثل سال های گذشته، مراسم عید فطر با حضور مردم برگزار شد، میثم مطیعی مداح اهل بیت نیز اشعاری در مدح ماه مبارک رمضان، توجه مسؤولان به مشکلات اقتصادی، بدعهدی آمریکا، توجه به اقتصادی مقاومتی به جای اقتصادی نفتی، توجه به موضوعات فلسطین و مردم غزه و یمن و ... را خواند.

آمدی و دل ما بردی و رفتی ای ماه!

با تو خوش بود سحرهای «بِکَ یا الله» [۱]

چه سحرها، چه سحرهای خوشی بود و گذشت

چه خبرها، چه سفرهای خوشی بود و گذشت

نظر لطف خدا بود که افتاد به ما

تشنگی، فرصت سیراب شدن داد به ما

یاد جوع و عطشِ روز قیامت کردیم

یاد ظهر عطش‌افروز قیامت کردیم[۲]

گفته بودم دل من! ماه شو و روشن شو

رمضان است، ز مَن‌ها بگُذر، ایمَن شو

به خدا چلّه عشق است همین سی‌روزه

می‌توان بار سفر بست همین سی‌روزه

گفته بودم که فقط چند سحر فرصت هست

چند بار ای دل من! بغض تو این ماه شکست؟

روزی‌ات شد سفری در دل شب، با مولا؟

سفری تا سحرِ «فُزْتُ وَ رَبّ» با مولا؟ [۳]

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

تعداد صفحات : 33