جملات و تصاویر زیبا از عاشورا

پیام عاشورا در یک جمله

راه حسین، کوتاهترین راه رسیدن به بهشت است.

• خون جاری عاشورا، تا ابدیت در رگ و ریشه آزادگی جاری است.

• حسین، میزان سنجش صداقت آدمی است و قبول ولایت حسین، براتِ آزادی انسان از جهنم پلیدیهاست.

    

• عاشورا، عاشقانه ای آرام در قلب واقعه کربلاست.

• حسین، زیباترین نامی است که در شناسنامه بشر نوشته اند.

• عاشورا، صحنه نمایش فراگیر و فشرده تمامیت کارزار خوبی و بدی است.

 

 

پیام عاشورا در یک جمله

 

 

• عاشورا، عرضه اثبات ظفرمندی انسان خداگونه بر سپاه ابلیس است.

• حسین، تفسیر بعثت، ترجمان نبوت و معنای امامت است.

• عاشورا، تداوم رسالت انسان در پهنه خلقت است.

جملات زیبا و شنیدنی در مورد امام حسین (ع) و عاشورا

• عاشورا، شراره عشق حق است که بر جان عاشقان حسین فرو می ریزد.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

دیپلمات‌های آمریکایی افشا کردند؛
بر اساس گفته دیپلمات‌های آمریکایی مطلع، دولت دونالد ترامپ از طرحی که پیش ‌از این توسط نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل برای برگزاری نشستی در شورای امنیت سازمان ملل طی هفته بعد و به ریاست دونالد ترامپ با محوریت و تمرکز بر ایران، ارائه شده بود، عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ پیش ‌از این، نیکی هیلی اعلام کرده بود که ترامپ قرار است در مهم‌ترین صحنه بین‌المللی یعنی شورای امنیت اقدام به برگزاری نشستی با محوریت ایران و در خصوص «تخلف ایران از قوانین حقوق بین‌الملل و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه» کند.

از آنجایی ‌که ایالات‌متحده آمریکا در ماه سپتامبر قرار است ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده بگیرد، می‌تواند موضوع نشست شورای امنیت را نیز مشخص کند. نشستی که قرار است در حاشیه گردهم‌آیی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل صورت گیرد. این برای اولین بار خواهد بود که دونالد ترامپ، ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده می‌گیرد.

با این ‌حال تمرکز موضوع این نشست بر ایران، منجر به نگرانی‌های شدیدی از سوی متحدان آمریکا شده که بر این باورند، طرح این موضوع منجر به بروز اختلاف‌نظر شدید میان آمریکا، فرانسه و بریتانیا بر سر مسأله توافق هسته‌ای خواهد شد.

عقب‌نشینی ترامپ از سخنرانی درباره ایران در نشست شورای امنیت

همچنین برخی دیگر از مقامات ایالات‌متحده بیان کرده‌اند که بنا بر قوانین سازمان ملل، ایران می‌تواند در این نشست، نماینده‌ای معرفی کرده و سخنرانی کند، چون یک‌طرف موضوع مورد طرح در نشست، ایران خواهد بود که این مسأله می‌تواند به ایجاد تنش جدی برای ترامپ منجر شود.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

 
رئیس جمهوری ۶۵ ساله روسیه در واکنش به خبر بازنشستگی بنیانگذار شرکت «علی‌بابا» از عزم خود برای ادامه حضور در عرصه قدرت خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از ایتارتاس، پوتین قصد بازنشستگی ندارد. این مطلب را دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به نقل از رئیس جمهوری ۶۵ ساله روسیه گفت.

ماجرا از این قرار است که وقتی «نیویورک تایمز» از تصمیم «جک ما» تاجر چینی و رئیس ۵۴ ساله شرکت علی‌بابا مبنی بر بازنشستگی خبر داد؛ پوتین در جلسه‌ای که با تجار داشت، از وی در خصوص صحت این ماجرا پرسید و گفت: آیا واقعاً با این میزان انرژی، قصد بازنشستگی داری؟ من که دنبال کناره‌گیری نیستم. اصلا از این برنامه‌ها ندارم.

این اظهار نظر پوتین برای مخالفین غربگرایی که وی را به سرکوب اپوزیسیون متهم می‌کنند یا آن‌هایی که از تناوب قدرت میان پوتین و «دیمیتری مدودف» نخست وزیر وی شاکی هستند، گران تمام می‌شود.

در خصوص جک ما نیز باید گفت که وی در سال ۱۹۹۹ میلادی شرکت علی بابا را راه انداخت و توانست طی ۱۹ سال آن را به ارزش کلی ۴۲۰ میلیارد دلار برساند. علی بابا در ابتدا با یک وب سایت ساده کار خرید و فروش کالا را آغاز کرد و اکنون این شرکت که به آمازون چین معروف است یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان بین المللی است.
حال و هوای این روزهای خیلی‌ها، فقط همین!
 
زائر همیشه بعد نجف کربلا رود

یعنی" غدیر" اذن دخول محرم است...

 


باز این دل من تنگ محرم شده ارباب...


اگــر دهند به من آبــــهای عالم را / نمی دهم نَمی از گریه ی مــحرم را
 
نمــاز را که ملائکـــ همیشه می خواندنـد / برای گریـه خدا آفریــد آدم را

بررسی تاثیر رسانه بر روی زبان فارسی

زبان به لحاظ عضوی که با آن صحبت می‌کنیم یا دستور زبان فارسی جنبه‌هایی از زبان به معنی ذهنی و کلی است که اشاره کردیم. درحالی که بخشی از مظاهر زبانی را باید در چشم، گوش و… جست وجو کرد.

بی شک همه ما میدانیم که گفتگو ها و صحبت های ما یا به بیان دیگر ، استفاده ما از زبان برای انتقال معنا با قبل تفاوت کرده . برای مثال دیگر خواندن اشعار فردوسی و شاهنامه برای ما آن قدر ساده نیست که بتوانیم با آن به راحتی ارتباط برقرار کنیم . یعنی طریقه انتقال معنا از درون ذهن یک فرد به فرد دیگر ساده تر شده است . اما اینکه بفهمیم چه عاملی باعث تغییر گفتار و صحبت کردن و نوشتن ما شده ، مهم است . که البته ما در اینجا یک عامل را بررسی میکنیم و آن عامل رسانه است .

قبل از شروع باید بدانیم که منظور ما از رسانه چیست ؟ به طور کلی به وسایل ارتباط جمعی که تاثیری بر روی عموم جامعه میگذارد ، رسانه میگویند . اما جامعه را میتوان مردم یک کشور ، یک شهر و یا اهالی یک محله دانست . رسانه را هم نباید رادیو و تلویزیون دانست بلکه رسانه میتواند شبکه های اجتماعی ، پیامرسان ها و کانال ها و گروه ها باشند و یا حتی در یک محله مذهبی میتوان مسجد را یک رسانه در نظر گرفت .

در ابتدا نکاتی را که کارشناسان دیگر گفته اند برای شما ارائه میکنیم .   

«این روزها بعضی از آسیبپذیر شدن زبان فارسی میگویند. اینکه این زبان فروغ گذشته را ندارد. شما این آسیبپذیری را ناشی از چه میدانید؟

ابتدا باید تعریف زبان را بدانیم…زبان به عنوان یک فرایند و اتفاق هوشمند، پیچیده، کنش‌گر و رویش‌ورز است که در ذهن رخ می‌دهد. درواقع انعکاس ذهنی از برداشت‌ها و مواجهه هایی که در طول روز چه در جنبه فردی چه اجتماعی زندگی خود داریم. وقتی ذهن منِ کنش‌گر اجتماعی معطوف به مسائل روز جامعه و پیرامون خود نباشد، بدون شک زبان من با همان تعریف فرایند و پدیده ذهنی، زبانی آسیب‌پذیر خواهد بود.

یعنی باید تغییرات زبان را در تغییرات و ماهیت جامعه بررسی کرد؟

من به عنوان یک عضو از هر جامعه‌ای زمانی که به دنیا می‌آیم تا لحظه مرگ، مشاهدات و تجربیات دیداری، عاطفی، فرهنگی، هنری، شنیداری، گفتاری و بسیاری موارد دیگر دارم. در معرض رسانه قرار می‌گیرم. آموزش می‌بینم. با اشیا، اقشار و اقسام مختلف اجتماع در ارتباط هستم. بنابراین ساختار ذهنی من فعال می شود. درواقع ذهن به ازای ورودی‌هایی این چنین، خروجی‌هایی دارد که همان زبان را می‌توان نام برد. به تعبیر بهتر، منِ کنش‌گر محصولی اجتماعی هستم و زبان تابعی از من. بنابراین زبان من هم تابعی از همان اجتماع است؛ زبان پدیده‌ای اجتماعی نیز هست. با این تعریف و تعبیر، دیگر نمی‌توان زبان و آسیب‌های آن را محدود به عملکرد رسانه، یک فرد فارغ از جامعه یا افراد دیگر در جامعه و… دانست. رابطه زبان با ذهن و رابطه آن با فرد کنش‌گر و جامعه رابطه ای کاملا مستقیم و مشخص است. زبان پویاست و زایا و در طول زمان تغییر و تجلی میکند. ما افرادی که از زبان استفاده میکنیم، هر کدام یک کنشگر هستیم. مقصود ما از کنشگر، تکتک افرادی است که زبان را به فعلیت میرسانند. گفتیم که زبان هم محصولی اجتماعی است. در جامعه تغییرات متعدد وجود دارد. تغییرات فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و… هریک از این تغییرها که اگر به طور کلی آن ها را در قالب تغییرهای اجتماعی دسته‌بندی کنیم، بر زبان تاثیر می‌گذارند.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران، به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور و دریای عمان و حفظ منافع ملی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و اهتمام به نوسازی تجهیزات و آبادانی سواحل مکران در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دریافت نشان درجه‌ یک فتح از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مفتخر گردید.

این نشان در مراسم صبح امروز تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه امام خمینی نیروی دریایی با حضور فرمانده معظم کل قوا بر سینه دریادار سیاری نصب شد.

امیر سیاری نشان درجه‌ یک فتح را دریافت کرد

بازیابی یا تاب آوری (Resilience) چیست؟

بازیابی یا تاب آوری

برای اینکه مفهوم بازیابی یا تاب آوری را بهتر درک کنیم با چند سوال از شما شروع می کنم، لطفاً چند ثانیه به آنها فکر کنید و در ذهنتان پاسخ دهید:

یکی از سخت ترین و پراسترس ترین تجربه های زندگیتان را به یاد بیاورید. یک خبر بد، یک حادثه ناگوار و پراسترس.

در آن لحظه چه احساسی داشتید؟ استرس و اضطراب شما در چه حدی بود؟

به چه چیزی فکر می کردید؟ به خودکشی، به بدشانسی همیشگی تان و یا به راه حلهای ممکن؟

آیا آن زمان تصمیمی هم گرفتید و یا خودتان را به دست شرایط سپردید؟

آیا اقدامتان موثر بود و از عملکرد خودتان در آن اتفاق راضی هستید؟

آیا در آن لحظات دشوار به این فکر می کردید که این ماجرا مقطعی است و روزی از این وضعیت خلاص می شوید؟

در حال حاضر نسبت به آن زمان چه تغییری کرده اید؟ آیا همه چیز به حالت قبل و تعادل برگشته و یا هنوز هم اثرات منفی آن در زندگیتان وجود دارد؟

چرا و چطور برخی از افراد در شرایط سخت و چالشی مانند مرگ یک عزیز، طلاق و جدایی، مسائل مالی، جنگ، بیماری، بیکاری و … دلسرد نمی شوند و به عملکرد خودشان در زندگی طبق روال قبلی ادامه می دهند و حتی به موفقیت می رسند اما بعضی افراد در شرایط نسبتاً ایده آل با کوچکترین چالش زندگی دچار شکست شده و درهم می شکنند؟

تفاوت در چیست و از کجاست؟ در واقع تفاوت در مفهومی به نام بازیابی یا تاب آوری است.

بازیابی یعنی اینکه افراد چگونه با موقعیت ها و شرایط دشوار و غیرمنتظره بخوبی کنار می آیند. بازیابی یعنی رشد پس از چالش و بحران، ترمیم و بهبود حتی نه به وضعیت قبلی، بلکه بازآفرینی به وضعیتی جدیدتر و قوی تر از گذشته. در واقع نوعی توانمندی در برقراری تعادل زندگی و پشت سر گذاشتن پیروزمندانه رویدادهای ناگوار است. بازیابی، از بین برنده استرس ها و مشکلات و بهینه کردن اوضاع نیست؛ بلکه قدرت مقابله سالم و سازگاری موفقیت آمیز در شرایط ناخوشایند است.

به این معنا که فرد به هنگام مواجه با یک تجربه پراسترس و دشوار، با امکانات در دسترس و آنچه در وجود خود به عنوان نقاط قوت دارد، به بهترین شکل ممکن، بر مشکل بوجود آمده غلبه کرده و پس از گذراندن چالش در کمترین زمان به زندگی عادی با عملکرد قبلی و یا حتی بهتر برمی گردد.

این مفهوم برگرفته از تلاشهای پدر روانشناسی مثبت گرا مارتین سلیگمن است که اقدام به قادرسازی انسانها از طریق تغییر شیوه تفکر نمود.

بازیابی بطور طبیعی در همه افراد وجود دارد و منحصر به عده معدودی نیست اما با توجه به تفاوت های شخصیتی، تربیتی، فرهنگی و توانِ درونی افراد، مقدار آن در افراد مختلف، متفاوت است. افراد با میزان بازیابی بالا صفات و ویژگی های خاص و عملکرد موثرتری دارند، اما خبر خوب اینکه بازیابی قابل یادگیری و ارتقا است.

در واقع واژه Resilience از علم فیزیک گرفته شده به معنای به عقب جهیدن و در لغت نامه ها به معنای تحمل وانعطاف پذیری و ظرفیت بازگشت به موقعیت قبلی، بهبود و بازیابی از سختی و بحران هاست. بازیابی یعنی برگشت به سلامت از تجربه های سخت.

به عنوان مثال در پاسخ به حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بسیاری از مردم که با این مصیبت و تبعات آن مواجه بودند با مهارت بازیابی توانستند به سرعت زندگی فردی و اجتماعیشان را به روال سابق برگردانند؛ و یا در حادثه سونامی ژاپن، با وجود آسیب های فراوان اعم از مرگ عزیزان، از دست دادن خانه و سرمایه و …، مردم با تلاش های فردی و جمعی، زندگی را دوباره و در مدت زمان کوتاهی به حالت تعادل برگردانند.

بازیابی یک پیام دارد و آن اینکه: “حتی در شرایط سخت هم نتیجه خوب ممکن است.”

 
معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به بی اعتمادی برخی به توانمندی‌های نظامی کشور و ایجاد شک و شبهه در آن گفت: این موضوع قابل دیدن است و هرکس که باور نمی‌کند می‌تواند بیاید و ببیند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیردریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در برنامه جهان سیاست گروه سیاسی رادیو ایران گفت: براساس قانون اساسی یکی ازماموریت‌های ارتش دفاع از تمامیت ارضی کشور است که این وظیفه را با اتکا به توانمندی‌های داخلی به خوبی انجام داده است.

وی بااشاره به تحریم‌های سنگین ۴۰ ساله علیه توان نظامی کشور افزود: امروز همه تجهیزات و مهمات در کشور تعمیر، نگهداری و حتی نوسازی می‌شود. به گونه‌ای که می‌توانیم مدعی باشیم در حوزه دفاعی به روی پای خود ایستاده ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش، ساخت جنگنده کوثر و رونمایی از آن را نمونه بارزی از این ادعا دانست وادامه داد: در حوزه‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی نه در ارتش بلکه درسطح کل نیرو‌های مسلح و صنایع وزارت دفاع و همچنین شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت بسیار بزرگی به وجود آمده که نیاز‌های مارا تامین می‌کند.

وی بومی بودن تجهیزات نظامی را از امتیازات نیرو‌های مسلح ایران خوانده و گفت: این امتیاز موجب می‌شود که خودمان بتوانیم بسازیم، نگهداری کنیم و ایرادات تجهیزاتمان را مرتفع کنیم چرا که به تمام زوایای آن آگاهی داریم.

امیر دریادار سیاری گفت: در داخل خود ارتش هم استفاده از کارشناسان نظامی و دانش آموختگانی که دردانشگاه‌های ما تربیت می‌شوند که نمونه‌ای از آن در مراسم دیروز به نمایش درآمد، این ظرفیت به دست آمده، تا بتوانیم نیاز‌های دفاعی خود را در داخل تامین کنیم. همچنین بستر برای کسب مهارت‌های کافی برای بروزرسانی دانش و تجهیزات دفاعی متناسب با پیشرفت‌های روز دنیا برای ما مهیا شده است.

رئیس ستاد ارتش با اشاره به بی اعتمادی برخی به توانمندی‌های نظامی کشور و ایجاد شک و شبهه در آن گفت: بعضی وقت‌ها ما خودمان باور نداریم که می‌توانیم در داخل نیاز‌های دفاعی‌مان را تامین کنیم. برخی می‌گویند آنچه که شما ساخته اید، کپی است در حالی که مهم این است ما توانسته ایم بسازیم وتولید کنیم؛ که این ثمره نگاه جهادی حاکم در نیرو‌های مسلح است و امروز یک حرکت جهادی در درون آن‌ها در این حوزه رخ داده است. این موضوع قابل دیدن است و هرکس که باور نمی‌کند می‌تواند بیاید و ببیند.

وی تاکید کرد: ما شعار می‌توانیم را بار‌ها و بار‌ها در ارتش به ما توانسته ایم تبدیل کرده ایم و امروز علاوه بر این می‌گوییم، پای آرمان‌های خود و نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبر (مدظله العالی) و ملت سرافراز ایران اسلامی ایستاده ایم.

امیردریادار سیاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نیروی دریایی در توسعه دیپلماسی دفاعی پیشگام است، گفت: البته بخش عمده حوزه دیپلماسی دفاعی بر دوش ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع است.

وی ادامه داد: با این حال در حوزه دیپلماسی دریایی به عنوان نمونه اکنون ناوگروه ۵۶ نداجا که درخلیج عدن و تنگه باب المندب مشغول فعالیت است و حضور موثری در اقیانوس آرام، دریای چین واقیانوس هند شمالی و جنوبی دارد، توانسته در زمینه دیپلماسی دفاعی ارتباطات بسیار خوبی با سایر کشور‌های دنیا برقرار کند.

دریادار سیاری افزود: به لطف خدای متعال و همت آحاد فرماندهان و کارکنان مخلص ارتش، امروز در نیروی زمینی، پدافند هوایی و نیروی هوایی نیز برنامه‌ها و اقدامات بسیار امیدوار کننده‌ای در حوزه ارتقاء توان رزم و خودکفایی اجرا شده که مایه امیدواری مردم شریف کشورمان است