سخنان ظریف خط بطلانی بود بر شایعات در مورد "لاتاری"

تهیه کننده فیلم "لاتاری"، سخنان محمدجواد ظریف وزیر خارجه را پایانی بر شایعات مطرح شده درخصوص این فیلم دانست.

سخنان ظریف خط بطلانی بود بر شایعات در مورد به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمود رضوی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که در جشنواره فیلم فجر امسال، با دو فیلم "لاتاری" و "دارکوب" حاضر شده بود، با انتشار پستی در حساب توییتری خود، در خصوص سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، نوشت  این سخنان مشخص کرد که تمام شایعات، ساخته و پرداخته ذهن مخالفان فیلم است که برای حاشیه سازی مطرح می‌شود.

گفتنی است؛ ظریف در مصاحبه با روزنامه جام‌جم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اعمال ملاحظاتی در فیلم "لاتاری" توسط وزارت خارجه، گفته بود من در جریان این فیلم نیستم و فرصت نکرده‌ام آن را ببینم؛ هر چند برای دیدن فیلم‌های مختلفی دعوت شده‌ام، اما معمولاً کمتر فرصت می‌کنم فیلم ببینم.

رضوی در توییتر نوشت:

"وزير محترم امور خارجه ، آقای ظریف در مصاحبه امروز خود با روزنامه جام‌جم ، پاسخی به شایعات مطروحه در خصوص ملاحظات آن وزارتخانه درباره فیلم لاتاری داده اند که مشخص میشود تمام شایعات ساخته و پرداخته ذهن مخالفان فیلم است که برای حاشیه سازی مطرح می‌شود."

سخنان ظریف خط بطلانی بود بر شایعات در مورد

خانواده جوان ترین شهید مدافع حرم کشور از ابراهیم حاتمی کیا تقدیر کردند.

صراط: به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا و قصه رشادت های مدافعان حرم حالا به هم گره خورده اند، حالا بسیاری از خانواده های شهدای مدافع حرم ، چه این فیلم را دیده باشند چه روایتش را شنیده باشند، قدردان هنرمندی هستند که این بار دوربینش نقال ایثار و از خودگذشتگی مردانی است که برای دفاع از مرزهای اسلام ، از مرزهای کشور خودشان هم دورتر رفتند.

اتفاقی که واکنش های زیادی به دنبال داشته و حالا شهید نیوز خبر داده که سیدعین الله موسوی پدر شهیدسید مصطفی موسوی- جوان ترین شهید مدافع حرم کشور - به پاس این حرکت ، با یک هدیه ویژه و خاص از ابراهیم حاتمی کیا قدردانی کرده است.

تقدیر خانواده جوانترین شهید مدافع حرم از حاتمی کیا / انگشتر مقام معظم رهبری هدیه به حاتمی کیا + عکس

پدر این شهید 20 ساله در نامه خود به ابراهیم حاتمی کیا نوشته است :

« برادر ارجمندم جناب آقای ابراهیم حاتمی کیا

به شکرانه توفیق و به پاسداشت همت وثیق حضرتعالی در ساخت فیلم ( به وقت شام )، با درک بالا نسبت به مسائل فرهنگی ، ایثار و شهادت مدافعان حرم ، باعث و حامل آن گردید تا خانواده جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی ، از جنابعالی کمال قدردانی و تشکر را بنمایم .
لذا اگر قابل بدانید هدیه ای برایتان در نظر گرفته ام که امیدوارم بپسندید. سلیقه تان را نمی دانم اما سعی کردم که بهترین هدیه را تهیه کنم که انگشتری است که مقام معظم رهبری به پاس شهادت تنها پسرم آن را به اینجانب هدیه دادند . (این انگشتر را ) به محضر شما هدیه می نمایم و برایتان آرزوی موفقیت های روزافزون مسئلت دارم.

سید عین الله موسوی پدر جوان ترین شهید مدافع حرم »

تقدیر خانواده جوانترین شهید مدافع حرم از حاتمی کیا / انگشتر مقام معظم رهبری هدیه به حاتمی کیا + عکس

 

شهید سید مصطفی موسوی را خیلی ها با عنوان جوان ترین شهید مدافع حرم کشور می شناسند، جوانی که روز پنج شنبه 18 آبان 1374 به دنیا آمد و روز پنج شنبه 21 آبان ماه 1394 و تنها 3 روز پس از قدم گذاشتن به سن 20 سالگی، در سوریه به شهادت رسید.

ساکت: قرارداد کی روش محرمانه است/ رهبر معظم انقلاب: ما چیز محرمانه نداریم . چیز مخفی نداریم
صرف نظر از اینکه آیا علی کریمی انتقادات واقع بینانه ای مطرح می کرد و آیا ساکت توانست پاسخ های قانع کننده ای به وی بدهد یا خیر؟ ، یک جمله از اظهارات محمدرضا ساکت فضا را برای انتقادات و واکنش های بعدی بسته و شائبه ها را بیشتر کرد .

صراط: شب گذشته علی کریمی یکی از محبوب ترین و رک ترین بازکنان فوتبال ایران به برنامه نود رفته و با محمدرضا ساکت به مناظره نشست .

کریمی درباره مسائل مختلفی از جمله قراردادهای فدراسیون فوتبال و ضررهای مالی این فدارسیون افشاگری کرد اما اوج انتقادات این مربی به چگونگی قرارداد و عملکرد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال بر می گشت .

صرف نظر از اینکه آیا علی کریمی انتقادات واقع بینانه ای مطرح می کرد و آیا ساکت توانست پاسخ های قانع کننده ای به وی بدهد یا خیر؟ ، یک جمله از اظهارات محمدرضا ساکت فضا را برای انتقادات و واکنش های بعدی بسته و شائبه ها را بیشتر کرد .

ساکت در پاسخ به چگونگی قرارداد و میزان پاداش ها و مرخصی و انتخاب دستیاران و دیگر مسائل قرارداد کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال به صراحت تاکید کرد: "قرارداد آقای کی‌روش محرمانه است"

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت که سرمربی تیم ملی، کارمند فدراسیون فوتبال است و نباید پای خود را از گلیمش درازتر کند.

صراط: رحمان رضایی  درباره حضورش در تیم برق جدید شیراز اظهار داشت: من کارم را از روز سه‌شنبه با تیم آغاز کردم و تمرینات کار تیمی را از روز گذشته (چهارشنبه) در دستور کار قرار داده‌ایم. دستیارانم نیز به برق جدید پیوستند و باشگاه با کادر فنی قبلی باشگاه تسویه حساب می‌کند.به گزارش تسنیم، وی در خصوص تیم برق جدید و شکست این تیم مقابل شهرداری تبریز گفت: تیم خیلی نیاز به کار دارد. 6 بازیکن اصلی برق در نقل و انتقالات نیم‌فصل از تیم جدا شدند و همین باعث شد تیم ما نصف شود. ما تلاش می‌کنیم به بازیکنان جوان بازی بدهیم. تیم خوبی داریم و تلاش می‌کنیم تیم خوبی آماده مسابقات فصل بعد کنیم.

سرمربی برق جدید در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کند یا خیر، تصریح کرد: نه، تیم ما به دنبال صعود نیست. چون چنین پتانسیلی در تیم ما وجود ندارد. شاید اگر بازیکنانی که از برق جدا شدند در تیم حضور داشتند، برای این صعود تلاش می‌کردیم. به جای 6 بازیکنی که از برق جدید رفتند، بازیکنان جوانی آمدند که باید با آنها کار کنیم.

رضایی درخصوص مشکلات مالی باشگاه برق خاطرنشان کرد: باشگاه از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد و این یکی از مشکلات اصلی ماست. امیدوارم این مشکل به سرعت حل شود.

وی درباره نخستین دیدار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا که با پیروزی 3 بر صفر سرخپوشان مقابل نسف قارشی ازبکستان همراه بود؛ اظهار داشت: خوشبختانه پرسپولیس خیلی خوب کار کرد و مقتدرانه پیروز شد. بازیکنان باکیفیتی در این تیم حضور دارند و همین بازیکنان، پرسپولیس را چند ماه پیش به جمع چهار تیم برتر آسیا رساندند. با روحیه‌ای که بازیکنان تیم دارند، بازی‌هایی که پرسپولیس ارائه می‌کند و شرایط خوبی که این تیم در لیگ برتر دارد، فکر می‌کنم همه چیز برای صعود پرسپولیس به مرحله یک‌هشتم نهایی آماده است.

.
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

رئیس رسانه ملی با اشاره به صحبت‌های شب گذشته ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فجر گفت: در این زمینه حق با ابراهیم حاتمی‌کیاست.

صراط: علی عسکری رئیس رسانه ملی درباره صحبت‌های شب گذشته ابراهیم حاتمی کیا اظهار داشت: در این زمینه در برنامه هفت اشتباه کردند و تذکر لازم در این خصوص داده شده است.

به گزارش فارس رییس سازمان صدا و سیما فیلم سینمایی «به وقت شام» را اثری منحصر بفرد و نمایانگر اقتدار و انسانیت جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: از سردار حاج قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از ساخت این فیلم ارزشمند حمایت کردند سپاسگزاری می‌کنم.
عسکری در پایان در پاسخ به این سوال که جشنواره فیلم فجر امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: به نظرم جشنواره امسال نسبت به سالیان قبل بهتر مدیریت شد، اما در همین جا باید بگویم که فیلم سینمایی «لاتاری» هم که فیلمی انسانی، عاشقانه و جوانمردانه بود مظلوم واقع شد.
صدای یک انفجار را شنیدیم و فهمیدیم که هواپیما را زدند
دو سرنشین جنگنده اف‌۱۶ رژیم صهیونیستی که پس از تجاوز به خاک سوریه با آتش پدافند ارتش این کشور سرنگون شد درباره جزئیات حادثه اظهارنظر کرده‌اند.

گروه سیاسی صراط: خلبان و افسر ناوبر جنگنده اف‌16 رژیم صهیونیستی که پس از تجاوز به خاک سوریه توسط پدافند هوایی ارتش این کشور ساقط شد جزئیات جدیدی درباره این حادثه مطرح کرده‌اند.

روزنامه تایمز اسرائیل که می‌گوید به متن اظهارات آنها در یک جلسه گزارش‌دهی به مقام‌های ارتش  دست یافته نوشته است: «این دو گفته‌اند بخت یارشان بوده که کشته نشده‌اند. آنها بعد از اینکه متوجه شدند که هواپیما دیگر کار نمی‌کند، به سرعت مراحل مربوط به ایجکت را انجام دادند و از ارتقاع حدود 14000 پا به بیرون پرت شدند و بعد در تپه‌ای در بلندی‌های جولان فرود آمدند.»

جزئیات سرنگونی «اف‌۱۶» اسرائیل از زبان سرنشین‌های جنگنده متجاوز

رئیس رژیم صهیونیستی، یکشنبه با سرنشین‌های جنگنده سرنگون‌شده دیدار کرد

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

اکبر عبدی می‌گوید که مقام معظم رهبری دوبار جویای حال او در زمان بیماری شده است.

صراط: اکبر عبدی در گفت وگو با برنامه «سینما دو» با اشاره به اینکه کارگرِ وزارت ارشاد و تلویزیون است اما کسی از حال او خبر نداشت، افزود: مشکلات کلیوی هزینه‌های خاص خود را دارد اما با اینکه هنرمندان کارگر وزارت ارشاد و تلویزیون محسوب می‌شوند، آنها از احوال ما خبر نداشتند. در چنین حالتی، یک روز رفتیم هزینه‌های درمان را از طریق بیمه طلایی پس بگیریم اما با مراجعه، افرادی را دیدیم که مشکلاتی هزاران برابر ما دارند و به همین دلیل به پول بیمه بیش از ما نیاز دارند، بنابراین خودمان از این کار خجالت کشیدیم، چون این افراد قطعا نیازمندتر بودند.

او از پیگیری حال و اوضاعش توسط فردی خاص خبر داد و گفت: شاید باور کردنی نباشد اما در این مدت کسی که اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم وقتش را داشته باشد، به ما فکر کند، جویای احوال ما شد. «آقا» (مقام معظم رهبری) در این مدت دو بار از طریق دوستانی که خدمتشان می‌رسند، حال من را پرسیده بود و به این دوستان گفته بودند، پیگیری احوال اکبر عبدی شوید و اگر کمک مالی یا دوا و درمان نیاز دارند، رسیدگی کنید. واقعا این موضوع برای من جالب بود زیرا اصلا فکر نمی‌کردم بنده را به یاد داشته باشند زیرا ایشان در راس یک کشور قرار دارند و بسیار سرشان شلوغ است.

عبدی ادامه داد: تاکنون ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب نداشتم اما از طریق فیلم‌ها به من توجه کرده‌اند. ایشان حتی درباره بعضی از کارهای من مانند «آدم برفی»، «اخراجی‌ها» و «رسوایی» دست خط نوشتند. ایشان درباره بازی بنده در رسوایی فرمودند، در 35 سال گذشته کسی به این خوبی نقش یک روحانی را بازی نکرده بود.

او که شب گذشته (یکشنبه 21 بهمن ماه) در برنامه سینما دو حاضر شده بود، در ادامه از بدهی‌اش به سازمان مالیات برای دو سالی که به علت بیماری نتوانسته بود، فیلم بازی کند، سخن گفت و ابراز کرد: سازمان مالیات اعلام کرد اگر این پول را ندهید، ممنوع‌الخروج می‌شوید که این کار را هم انجام دادند! بعد از آن نیز ممنوع‌المعامله و ممنوع‌الحساب شدم و تازه حدود سه ماه است که این مشکل حل شده است. واقعیت این است که قضیه مالیات اصلا شوخی‌بردار نیست و نمی‌توان از آن به راحتی گذشت و تنها شاید از بعضی‌ها نتوان مالیات گرفت

به دلیل مصرف زیاد گوشت مرغ در ایران است لازم است درمورد آن اطلاعات درستی داشته باشیم. در این مطلب نقاطی از مرغ که هرگز نباید بخورید را برای شما بیان می کنیم.

صراط: به دلیل مصرف زیاد گوشت مرغ در ایران است لازم است درمورد آن اطلاعات درستی داشته باشیم. در این مطلب نقاطی از مرغ که هرگز نباید بخورید را برای شما بیان می کنیم.

به گزارش میزان،گوشت مرغ یکی از پرمصرف ترین گوشت ها در ایران است که انواع غذاهای لذیذ را میتوان با آن تهیه کرد. اما ناگفته هایی درمورد مرغ وجود دارد که بهتر است آن ها را بدانیم. ایم مطلب شما را با نقاطی از مرغ که هرگز نباید بخورید آشنا می کند.

پوست مرغ

از نظر تغذیه ای، پوست دارای چربی بالایی است و اسید چرب اشباع و کلسترول بالایی دارد، به همین جهت میزان کالری بیشتری را نیز ایجاد می کند. از سویی تصور عامه بر این است که ترکیباتی در پوست مرغ انباشته است که منجر به بیماری ها می شود و اختلالات هورمونی در زنان و دختران را پدید می آورد و مساله دیگر، اختلالات سرطانی است که در درازمدت ایجاد می شود؛ ولی نگرانی متخصصان تغذیه بیشتر بر آنتی بیوتیک هایی است که به صورت مکمل به جوجه های در حال رشد تزریق یا خورانده می شود و در پوست آنها ذخیره می شود؛ چراکه این داروها به صورت منظم جهت سالم نگه داشتن آنها، به جوجه ها داده می شود.

اکثر مردم فکر می کنند که پوست مرغ حاوی هورمون بالایی است و به همین دلیل نباید مصرف شود . در واقع مردم از وجود هورمون بیشتر از داروهای آنتی بیوتیکی می ترسند و عامل اصلی رویش موهای زائد در بدن خانم ها را پوست مرغ می دانند، اما این موضوع زمانی صحت دارد که به مرغ هورمون تزریق شود. ترکیبات هورمونی به دلیل آنکه شبیه هورمون‌های جنسی هستند، در مرد و زن به یک میزان موجب بروز مشکل می‌شود.

هورمون در خانم‌ها باعث پرمویی، رویش موهای زائد، جوش و کیست تخمدان و در آقایان باعث آکنه‌های شدید پوستی و نارسایی در هورمون‌های جنسی می‌شود. در کودکان هم بر روند رشد تاثیر نامطلوب گذاشته و موجب افزایش‌وزن می‌شود.

اما موضوع مهم‌تر آنکه از نظر علمی ثابت شده است داروهای آنتی‌بیوتیکی، فلزات سنگین، سموم و آفت‌کش‌هایی که به همراه دانه‌های جو و ذرت وارد جیره غذایی مرغ می‌شود، در بافت‌های نرم و پرچرب همچون پوست و جگر رسوب و مصرف آن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و حتی ریسک ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می‌دهد. بنابراین از مصرف قسمت‌هایی از مرغ که پوست بیشتری دارد، بپرهیزید؛ چرا‌که علاوه بر چربی بالا، باعث افزایش کلسترول بد خون هم می‌شود.

جگر مرغ

جگر مرغ همان عضوی است که علاوه بر ذخیره مواد مغذی، به دلیل آنزیم های متنوعی که در سلول های خود دارد محل تجمع و خنثی سازی سموم، برخی هورمون ها، واکسن های تلقیحی و انواع آنتی بیوتیک های تزریقی و خوراکی است، اما واقعیت این است با وجود آن که در کشور ما مصرف داروهای هورمونی در طیور ممنوعیت خاصی نداشته و نظارت چندانی هم بر آن نمی شود، به دلیل هزینه بالا، تهیه آن برای مرغدار صرفه اقتصادی نداشته و به همین دلیل است که متخصصان صنایع غذایی جگر را فاقد هورمون می دانند.

اما نکته انحرافی آن که گرچه در طیور از هورمون استفاده نمی شود، ولی مصرف غیرمجاز و بدون نسخه انواعی از آنتی بیوتیک ها و داروهای شیمیایی برای مهار بیماری های عفونی و کنترل بیماری های انگلی و ویروسی باعث عوارض مختلفی همچون سرطان زایی، جهش زایی، مسمومیت و ایجاد آلرژی می شود که مهم ترین عارضه آن مقاومت دارویی به انواعی از آنتی بیوتیک هاست که موجب کم یا بی اثر شدن آن در بدن مصرف کننده می شود.

البته کارشناسان معتقدند اگر استعمال این داروها یک هفته قبل از کشتار باشد جای نگرانی نیست. چرا که کبد حیوان فرصت پاکسازی و دفع مواد مضر تجمع یافته را خواهد داشت، اما اگر تلقیح 48 ـ 24 ساعت قبل از کشتار باشد دارو درجگر مرغ رسوب و برای سلامت مضر است و این همان عامل اصلی منع مصرف چنین فرآورده هایی است.

بال و گردن مرغ

به گفته کارشناسان اگرچه بال و گردن محل تزریق واکسن به طیور است، ولی به دلیل سرعت جذب، ماندگاری مواد تزریقی در این اعضا کم بوده و مصرف آن از این بابت مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما بال چربی فراوانی دارد و بهتر است مصرف آن بسیار کم باشد.

گردن مرغ به دلیل آن که محل عبور نسوج عصبی و بسیاری از غدد لنفاوی است و از طرفی شستشوی مجرای داخلی آن غیرممکن است مصرف آن توصیه نمی شود.

دل، جگر و سنگدان چطور؟

قسمت هایی چون دل، جگر و سنگدان مرغ پروتئین باکیفیتی دارند و به دلیل آنکه منبع غنی آهن، روی، سلنیوم، ویتامین A و B۱۲ هستند، به روند خون‌سازی کمک می‌کنند و برای رشد قدی و بدنی کودک و نوجوان مفیدند.

میزان آهن سنگدان و دل مرغ تقریبا با گوشت آن برابری می‌کند، ولی بسیار پرچرب بوده و به‌یژه سنگدان کلسترول زیادی دارد. چربی آن از نوع اشباع و میزان اسیدهای چرب امگا ۶ آن بیش از امگا ۳ است. در نتیجه مصرف بیش از یک یا دو بار آن در ماه می‌تواند باعث بروز التهابات بافتی در افراد مستعد شود.

به گفته متخصصان میزان کادمیوم، سرب و کروم سنگدان بیشتر از دل بوده و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را جایگزین گوشت کرد.

مصرف دل ، جگر و سنگدان طیور برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی، چربی خون بالا و نقرس محدودیت دارد.

پای مرغ مفید است یا مضر؟

اگر چه پای مرغ حاوی بخش‌های غضروفی است و سوپ آن حالت ژلاتینی دارد ولی به عقیده برخی کارشناسان به دلیل آنکه ارزش پروتئینی چندانی ندارد، نمی‌تواند عاملی برای ساخت غضروف‌ها به شمار آید و در ضمن برای هیچ گروه سنی به عنوان یک انتخاب خوب توصیه نشده است؛ چرا‌که چربی اشباع فراوانی داشته و برای افراد با اضافه‌وزن و مبتلایان به دیابت مضر است.

البته متخصصان تغذیه سوپ پای مرغ را بهترین منبع کلسیم، فسفر، ویتامین A و D عنوان کرده‌اند و برای کودکان مبتلا به نرمی استخوان مفید می‌دانند. آنان عقیده دارند اگر عصاره پای مرغ با کمی پیاز پخته شود کلسیم آن جذب‌‌پذیرتر خواهد شد.

کمپ تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه رسما از سوی فیفا اعلام شد.

صراط:  تیم ملی ایران در حال حاضر خود را برای حضور در جام جهانی آماده و همه شرایط برای این تیم فراهم شده است. امروز فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی رسما نام کمپ تیم های حاضر در جام جهانی را اعلام کرد. در این گزارش در رابطه با تیم ملی ایران آمده است که این تیم کمپ تیم باشگاهی لوکوموتیو مسکو را در اختیار خواهد داشت و در طول جام جهانی ایران خود را در این کمپ برای بازی هایش آماده خواهد کرد.
جام جهانی قرار است از اواسط خرداد ماه سال آینده در کشور روسیه برگزار شود.

به گزارش خبرآنلاین، برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ تر روی آن كلیك كنید.

اعلام رسمی نام کمپ تیم‌های ملی در جام جهانی +عکس

ورزشکاران از دریافت گوشی های سامسونگ خودداری کنند
رئیس کمیته المپیک کشور بعد از حرکت ناشایست «سامسونگ» و دولت کره جنوبی در بازی های المپیک نسبت به ورزشکاران کشورمان، به جای برخورد قاطع، دستور داده که از نمایندگی سامسونگ در ایران 4 دستگاه گوشی تلفن همراه خریداری شود!

گروه سیاسی صراط: امسال المپیک زمستانی سال 2018 در کشور کره جنوبی برگزار می شود، که طی آن 6200 نفر از ورزشکاران سراسرجهان شرکت می کنند. دولت کره جنوبی هم تصمیم گرفته که به کمک حامی مالی این بازی ها به هر یک از شرکت کنندگان یک دستگاه گوشی سامسونگ هدیه بدهد. این درحالی است که مقامات برگزار کننده کره جنوبی از تحویل این گوشی های همراه به 4 بازیکن ایرانی خودداری و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران را بهانه ی این اقدام زننده خود عنوان کرده اند.در حالی که شرکت های چند ملیتی همچون «ال جی» و «سامسونگ» در طول سال های اخیر با دور زدن موانع تحریمی بازار مصرف لوازم خانگی کشورمان را تحت تصرف خود درآورده اند مقامات دولت کره جنوبی در این سری از بازی های المپیک زمستانی رسم میزبانی را نسبت به ورزشکاران هم وطنمان بسیار بد به جای آورده اند.حتی مقامات کشور کره جنوبی فراموش کرده اند که همین چند وقت پیش یک کشتی نفتکش حامل میعانات گازی بدون فرآوری در داخل به صورت خام قرار بود به آنها تحویل شود و تنی چند از هم وطنان عزیزمان در مسیر این اقدام طی یک حادثه سوختند و از بین رفتند.اینکه کره جنوبی امروز از دادن 4 دستگاه گوشی تلفن همراه سامسونگ به ورزشکاران کشورمان خودداری می کند، هرچند ناراحت کننده است، اما عجیب نیست. چرا که سیستم های سرمایه داری تحت تاثیر آمریکا در این کشور حکم فرما شده و امروز آمریکاست که به آنها خط و جهت می دهد و حتی ایران را از نگاه آنها شریک رفتارهای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی جلوه می دهد. شاید دولت کره جنوبی باور کرده است که ما ایرانی ها با همراهی همسایه آنها یعنی کره شمالی متحد شدیم و می خواهیم در آن منطقه جنگ افروزی کنیم.نکته عجیب و قابل تامل در اینجاست که رضا صالحی امیری، رئیس کمیته المپیک کشورمان که با حاشیه های فراوانی بالاخره به صندلی ریاست این کمیته تکیه زده، امروز به جای پیگیری این کوتاهی مقامات برگزار کننده المپیک زمستانی، اول دستور داده است تا در داخل کشور 4 دستگاه گوشی تلفن همراه سامسونگ "خریداری" شود و جهت دلجویی به ورزشکاران هدیه شود. اینجاست که باید گفت «هیهات من الذله» و از این ورزشکاران خواست از تحویل این گوشی ها خودداری کنند.امید است مردم عزیز کشورمان نیز در اقدامی متقابل، محصولات شرکت سامسونگ و دیگر شرکت هایی که به اقتصاد داخلی صدمه می زنند را تحریم کنند.ظاهرا مقامات وزارت خارجه تصمیم گرفته اند تا سفیر کره جنوبی را احضار کنند و به او تذکر دهند! عجب اقدام تلافی جویانه ای!

فرمانده کل قوا در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش
رهبر انقلاب فرمودند: ۲۲ بهمن امسال از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود؛ چون مردم با این یاوه‌گویی‌هایی که بعضی دولتمردان آمریکایی کردند، احساس می‌کنند که دشمن در حال کمین گرفتن برای تهاجم و دشمنی است.

گروه سیاسی صراط: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) و همزمان با سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ با امام (ره)، با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قررگاه پدافند هوایی ارتش دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، ایام الله و مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی را مایه قوام و استحکام نظام دانستند و تأکید کردند: امسال به لطف الهی، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی حرکت ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و دیگر مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی را فراتر از یک خاطره افتخارآمیز دانستند و گفتند: همه‌ی این ایام الله، چه مناسبت‌های دوران انقلاب اسلامی و چه مناسبت‌های مهم ۳۹ سال گذشته، زمینه‌ساز افزایش ذخیره و سرمایه انقلاب و موجب استحکام بیشتر پایه‌های انقلاب اسلامی می‌شوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، انقلاب اسلامی را حقیقتی زنده دانستند و با تأکید بر اینکه استحکام و قوام امروز انقلاب بیشتر از روزهای اول است، خاطرنشان کردند: انقلابیونِ امروز، ایستاده‌تر و آگاه‌تر و بصیرتر از انقلابیون روزهای اول انقلاب هستند و بر همین اساس، انقلاب پیش رفته و تکامل یافته است.

رهبر انقلاب اسلامی، تغییر و تحول را همچون دیگر موجودات زنده، جزو ذات انقلاب برشمردند و افزودند: اکنون که انقلاب در حال ورود به چهل سالگی خود است، اصول و مبانی، ثابت و پایدار مانده، اما از این درخت تناور و ریشه دار، میوه‌های نو به نو و جدید بروز کرده است.

ایشان کانون اصلی مقابله دشمنان با انقلاب اسلامی را جلوگیری از ظهور ثمرات جدید و استمرار و استقامت انقلاب برشمردند و گفتند: منظور از دشمنان همان کسانی هستند که با پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت دست‌نشانده و مطیع آنها در این منطقه حساس سرنگون شد که در رأس آنها دولت امریکا قرار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شیوه‌های متنوع و گسترده دشمنان برای مقابله با انقلاب خاطرنشان کردند: آنها از متفکر نماها، نظریه پردازان قلابی، روزنامه نگاران و قلم به مزدها، دلقک و همه امکانات فضای مجازی استفاده می کنند تا بر مردم تأثیر بگذارند اما ناگهان در برخی ایام‌الله همچون ۲۲ بهمن و یا ۹ دی سال ۸۸ و یا ۹ دی امسال و راهپیمایی‌های خودجوش و پرشور و پرهیجان بعد از آن، سیل جمعیت به خیابانها می آیند و با سر دادن شعاری واحد، همه محاسبات دشمنان را به هم می زنند.

حضرت آیت الله خامنه ای، تلاشهای بدخواهان ملت ایران را فراتر از اقدامات در فضای مجازی دانستند و گفتند: آنها از تحریم نیز استفاده می کنند تا مشکلات اقتصادی بوجود آورند، اما همین مردم به دلیل عشق به انقلاب اسلامی، گسترده به خیابانها می‌آیند و موجب قوام و استحکام انقلاب می شوند.

ایشان راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را یک نمونه از عشق و ارادت مردم به انقلاب دانستند و افزودند: امسال به دلیل یاوه گویی های برخی از دولتمردان امریکا و غیر امریکا، مردم احساس می کنند که دشمن در حال کمین گرفتن و درصدد دشمنی است و به همین علت، به حول قوه الهی، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از همیشه گرم تر و پرشورتر خواهد بود و همه خواهند آمد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه سیاست‌های اصولی نظام برآمده از انقلاب اسلامی است، گفتند: از جمله سیاست‌های اصولی نظام، «استقلال اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی»، «آزادی» و «پیشرفت همه جانبه مادی و معنوی» است که در برخی زمینه ها بویژه علم و فناوری پیشرفت‌های خوبی به‌دست آمده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، «عدالت اجتماعی» را یکی دیگر از سیاست‌های اصولی نظام برشمردند و افزودند: هدف از عدالت اجتماعی، برداشتن فاصله های میان مردم است که البته در این زمینه کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم و آن کاری که باید انجام بگیرد، هنوز انجام نگرفته ولی همه بدانند که ما از این سیاست اصولی صرف‌نظر نکرده‌ایم و با جدیت به‌دنبال آن هستیم.

ایشان یکی از راههای تحقق عدالت اجتماعی را مبارزه با ظلم و فساد دانستند و افزودند: مبارزه با ظلم و فساد بسیار سخت است و همانگونه که چند سال قبل گفتم، فساد همچون اژدهای هفت‌سر افسانه ها است که از بین بردن آن به راحتی امکان پذیر نیست ولی حتماً باید انجام شود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: برخورد با ظلم و فساد در میان کارگزاران حکومتی باید شدیدتر و جدی‌تر از بقیه موارد باشد و همه مسئولان و مدیران کشور باید به این موضوع توجه کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، «ایستادگی در برابر ظلم و فساد در سطح بین المللی و رسوا کردن آن» را از جمله سیاستهای اصولی برشمردند و تأکید کردند: امروز ظالم ترین و بی رحم ترین مجموعه‌های دنیا، حکومت امریکا است که حتی بدتر از داعشی های وحشی است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری این موضوع که داعش را امریکایی‌ها بوجود آوردند و رئیس جمهور فعلی امریکا در تبلیغات انتخاباتی به آن اشاره کرد، گفتند: امریکایی‌ها علاوه بر ایجاد داعش، از آنها پشتیبانی کردند و احتمالاً آموزش برخی شیوه های خشن و وحشیانه را نیز مجموعه های وحشی امریکا همچون بلک‌واتر به عهده داشتند اما دولت امریکا با وجود همه این بی‌رحمی‌ها و سنگدلی‌ها، در تبلیغات بین المللی مدعی حمایت از حقوق بشر و مظلومان و حقوق حیوانات است که باید با بیان حقایق، آنها را رسوا کرد.

ایشان، حمایت از ظلم ۷۰ ساله به ملت فلسطین و همچنین حمایت از کشتار مردم یمن و ظلم به آنان را نمونه های آشکاری از ظلم امریکایی‌ها دانستند و افزودند: زیرساخت‌های یمن و مردم مظلوم این کشور، به‌طور روزانه به وسیله هم‌پیمانان امریکا و با سلاح های امریکایی بمباران می‌شوند اما دولت امریکا هیچ اعتراض و اعتنایی نمی‌کند ولی با کمال وقاحت با نمایش چند آهن‌پاره، ادعای بی دلیل ارسال موشک از ایران را مطرح می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: در حالی که مردم یمن در محاصره هستند، چگونه امکان ارسال موشک وجود دارد؟

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته بر اساس دستورات صریح اسلام باید در مقابل ظالم ایستاد و به مظلوم کمک کرد.

ایشان به یک نمونه از ورود و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در قضایای منطقه اشاره کردند و گفتند: در قضیه مقاومت در منطقه غرب آسیا، آمریکایی‌ها تصمیم داشتند مقاومت را ریشه‌کن کنند اما ما ایستادیم و گفتیم اجازه نمی‌دهیم. امروز برای همه دنیا ثابت شده است که امریکا می‌خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه به یک مسئله مهم یعنی مسئله «مردم» و امتیاز بزرگ «مردمی و دینی بودن» انقلاب اسلامی پرداختند و گفتند: انقلاب اسلامی، مردمی بود و مردمِ معتقد به اسلام در همه مراحل همچون دفاع مقدس و شهادت فرزندانشان، صبر و شکر کردند، زیرا این دفاع و شهادت در راه خدا و امام حسین علیه‌السلام بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در همه برنامه‌ها باید مردم در در اولویت باشند، گفتند: اسم مردم مکرر آورده می شود که البته تکرار و تکیه بر نام مردم در سخنان مسئولان بسیار خوب است اما باید مردم را بشناسند و بشناسیم.

ایشان با اشاره به فعالیت روشنفکران در دوره طاغوت و دم زدن آنان از مردم، خاطرنشان کردند: رژیم طاغوت در مقابل آن روشنفکران و آثار آنها چندان سخت‌گیری نمی‌کرد زیرا نه روشنفکران حرف مردم را می‌فهمیدند و نه مردم حرف آنها را، ولی امام بزرگوار که وارد میدان مبارزه شد، هم او مردم را شناخت و هم مردم سخن او را شناختند و با همه وجود وارد میدان شدند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید مجدد بر «شناخت مردم»، افزودند: مردم چه کسانی هستند؟ مردم همان کسانی هستند که حماسه ۲۲ بهمن هر سال را بوجود می آورند، مردم همان کسانی هستند که پس از وارد شدن اغتشاشگران به صحنه، حتی اگر اعتراضی هم داشتند، خود را کنار کشیدند و در روز ۹ دی به میدان آمدند. مردم همین ها هستند. آنها را اشتباه نگیرید. مردم را بشناسید و خالصانه و برای رضای خدا، برای مردم کار کنید زیرا خداوند از ما مسئولان خواسته است خادم مردم باشیم و به آنها خدمت کنیم.

ایشان تأکید کردند: حرف مردم، شکایت از فساد و تبعیض است. مردم بسیاری از مشکلات را تحمل می‌کنند اما از فساد و تبعیض شِکوه دارند و آن را تحمل نمی کنند، بنابراین مسئولین هر سه قوه باید به‌طور جدی با فساد مبارزه کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان، نیروهای مسلح را به سازندگی توصیه کردند و گفتند: سازندگی در درجه اول، خودسازی و ساخت نظامیانی در تراز نظام اسلامی یعنی نیروهایی مؤمن، شجاع، فداکار و با تدبیر است که در مقابل دشمن با کمال قدرت ایستادگی می‌کنند اما در مقابل دوستان هیچ‌گونه تکبری ندارند.

فرمانده کل قوا با اشاره به سابقه درخشان نیروی هوایی در جهاد خودکفایی و ساخت تجهیزات، افزودند: برخی کشورها تنها چیزی که دارند پول است اما از دین، اخلاق، عقل، توانایی و مهارت بی‌بهره‌اند ولی شما جوانان، با استعداد و توانایی فکری و قدرت ابتکار می‌توانید تجهیزات و سازمان نیروی هوایی را نوسازی کنید و بدانید پیروزی با شماست.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در همه قضایای این سالها، به توفیق الهی، نیروهای انقلابی پیروزی را از آنِ خود کرده‌اند و در آینده نیز به کوری چشم دشمن، پیروزی متعلق به شما و متعلق به ملت ایران است.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیرسرتیپ شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، تشکیل جهاد خودکفایی در نیروی هوایی را از تدابیر مهم و راهبردی حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۸ دانست و با بیان گزارشی از توانمندی‌های نیروی هوایی در ساخت تجهیزات و همچنین توان دفاعی و رزمی، گفت: نیروی هوایی در کمک به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه و همچنین کمک به مسلمانان مظلوم و جبهه مقاومت، حضوری فعال دارد و آماده‌ایم به پیمان سربازی خود با برداشتن لکه ننگ رژیم صهیونیستی و جریان تکفیری از منطقه، عمل کنیم.

همه ما می‌دانیم که تمام میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و آنها را باید جزء ضروری و ثابت سفره خود قرار دهیم، اما جالب است بدانید که یکسری میوه‌ها برای خانم‌ها فواید بیشتری دارند تا آقایان و برعکس.

صراط:  همه ما می‌دانیم که تمام میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و آنها را باید جزء ضروری و ثابت سفره خود قرار دهیم، اما جالب است بدانید که یکسری میوه‌ها برای خانم‌ها فواید بیشتری دارند تا آقایان و برعکس.

میوه‌های ویژه آقایان:
انجیر: برای سلامت قلب مفید است و تری‌گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. پتاسیم موجود در آن فشارخون را کنترل کرده و از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و فشارخون محافظت می‌کند.

آووکادو: فیتونیتریت‌های متعدد آن نه تنها مانع از بروز سرطان پروستات می‌شود، بلکه سلول‌های آسیب‌دیده قلبی را نیز ترمیم می‌کند.

نارگیل: این میوه علائم مربوط به بزرگ شدن پروستات را کاهش می‌دهد. از بروز بیماری تصلب شرائین و بیماری قلبی را در مردان نیز پیشگیری می‌کند.

مرکبات: به دلیل اینکه بیماری‌های قلبی در آقایان بیشتر است، خوردن میوه‌های دارای رنگ روشن به‌نفع آنها است. محققان ترکیبات آنتی‌اکســـیدانی را در پرتقال و در سایر میوه‌های زرد رنگ یافته‌اند که در مبارزه با بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و آرتریت سودمندهستند.

انار: به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی و نیز الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند.

هندوانه: لیکوپین دارد که یک ماده قوی ضدسرطان برای مردان است و برای سلامت چشم و پروستات مفید است. مصرف منظم هندوانه و زردآلو مانع از بروز سرطان پروستات می‌شود.

 

میوه‌های ویژه بانوان:
سیب: برای شادابی پوست به خانم‌ها توصیه می‌شود که روزی یک سیب بخورند. سیب منبع غنی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هاست. در افزایش کلسترول مفید خون و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها موثر است و به شادابی پوست خانم‌ها کمک می‌کند.

پرتقال: بهترین منبع ویتامین C و اسیدفولیک است و مصرف آن به خانم‌های باردار برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع کم‌خونی توصیه می‌شود. پرتقال حاوی ۷۰میلی‌گرم ویتامین C است که این مقدار ۹۰درصد از نیاز روزانه خانم‌ها به این ویتامین را تامین می‌کند.

آلبالو: دارای ملاتونین که یک نوع آنتی‌اکسیدان است. این ماده به حفظ الگوی طبیعی خواب انسان کمک کرده، از ضعف حافظه جلوگیری می‌کند، کاهش‌دهنده التهابات است و از سرطان‌های زنانه و دیابت جلوگیری می‌کند.

آووکادو: برای خانم‌های باردار مفید است. یک فنجان آووکادو، یک‌چهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تامین می‌کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد. اگر باردار هستید یا قصد بچه‌دار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزندی سالم به دنیا بیاورید.

خیار: ۹۵درصد خیار از آب تشکیل شده است و خوردن یک فنجان خیار ورقه شده با نوشیدن یک لیوان آب برابری می‌کند.پوست سبز خیار نیز مقادیر قابل توجهی فیبر، پتاسیم و منیزیم دارد و خوردن خیار همراه با پوست، البته در صورتی که به خوبی شسته شده باشد، برای زیبایی و جوان ماندن پوست بانوان توصیه می‌شود. همچنین خیار به درمان حساسیت‌های پوستی و آفتاب‌‌سوختگی کمک می‌کند.

توت‌فرنگی: دارای ویتامین C و منگنز است. منگنز رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد، به استحکام استخوان‌ها به‌خصوص خانم‌های در معرض پوکی استخوان کمک می‌کند و به عملکرد بهتر غده تیروئید هم کمک می‌کند. زنانی که هر هفته دو بار میوه‌هایی مانند شاتوت یا توت‌فرنگی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار می‌دهند دیرتر با مشکل فراموشی و کاهش توانایی‌های ذهنی مواجه می‌شوند.

انار: میوه‌ای خونساز و تصفیه‌کننده خون است زیرا منبع خوبی از اسید فولیک، پتاسیم و آهن است، بنابراین مصرف آن را برای بیماران مبتلا به کم‌خونی به خصوص خانم‌ها توصیه می‌کنیم.

منبع: جام جم

يافته های محققان نشان مي دهد افراد چپ دست اغلب خلاق تر هستند و می دانند که چگونه به شیوه ی بهتری از موقعیت های دشوار رهایی یابند كه این به نوعی نشانه هوش بالا است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر به هوش تان شک دارید، نشانه هایی وجود دارد که ثابت می کند تصور اشتباهی از خودتان دارید. احتمالا دست کم دو مورد از این نشانه ها را بی قید و شرط در خودتان پیدا می کنید.

۱- موسیقی یاد گرفتید

تحقیقات زیادی نشان می دهد یادگیری نواختن یک ساز به رشد فرد در دوران کودکی کمک می کند. یکی از این پژوهش ها مدعی است تنها یک ماه آموزش موسیقی کمک قابل توجهی به بهبود نمرات امتحانی کودکان چهار تا شش سال می کند و مطالعه را برای آن ها آسان تر می کند. در کودکی ویولون می نواختید؟ احتمالا به همین دلیل است که حالا می توانید به خوبی در مورد مسائل فکر کنید.

۲- بزرگ ترین فرزند خانواده هستید

پژوهش جالبی بیان می کند فرزندان بزرگ تر یک خانواده در مقایسه با فرزندان کوچکتر، از آی کیو نسبتا بالاتر اما قابل توجهی برخوردارند. به همین دلیل است که بزرگترین فرزند خانواده کمی موفق تر از کوچکترین فرزند است.

۳- اندام باریکی دارید

تحقیق عجیبی در سال ۲۰۰۶ بیانگر ارتباط جالبی بود: هر چه اندازه ی دور کمر شخص بیشتر باشد، توانایی های شناختی او کمتر است. طبق پژوهش های دیگر، کودکان یازده ساله ای که نمرات امتحانی پایینی دارند تا سن چهل سالگی بیشتر در معرض چاقی قرار دارند. احتمال زیادی وجود دارد که همسالان باهوش تر آن ها بهتر درس بخوانند، برای عملکرد بهتر تحصیلی تلاش کنند و بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.

۴- در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه کردید

دانشمندان بریتانیا و نیوزیلند پس از بررسی حدود ۳۰۰۰ کودک پی بردند آن هایی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه کردند، در مقایسه با آن هایی که چنین شرایطی نداشتند، در تست آی کیو تقریبا هفت نمره بیشتر کسب کردند. اما این موضوع تنها در مورد کسانی صدق می کرد که از ژن خاصی برخوردار بودند (این ژن در آن هایی که از شیر مادر تغذیه نکردند هم وجود دارد). هنوز مکانیزم دقیقی برای تعیین رابطه ی میان این ژن و تغذیه از شیر مادر شناخته نشده است.


بیشتربخوانید : افراد باهوش تمرکز ذهنی بالاتری دارند


۵- در کودکی شیفته ی کتاب بودید

خاطراتی از کتاب خواندن تان در دوران کودکی دارید؟ احتمالا شما بسیار باهوش هستید، به ویژه اگر از دوران نوزادی کتاب را دوست داشتید. طی تحقیقی، ۲۰۰۰ دوقلو مورد بررسی قرار گرفتند و معلوم شد کودکانی که خواندن را زودتر یاد گرفته بودند، بعدها در زندگی شان نمرات امتحانی بالاتری داشتند. دست اندرکاران این تحقیق معتقدند مطالعه از سنین پایین توانایی های زبانی و غیر زبانی فرد را بهبود می بخشد.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

وب سایت "XDA Developers" به تازگی فهرستی احتمالی از گوشی و تبلت‌های سامسونگ که آخرین نسخه اندروید را دریافت خواهند کرد، منتشر کرده است.

فهرستی از گوشی‌ و تبلیت‌های سامسونگ که اندروید 8 را دریافت می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب سایت "XDA Developers" به تازگی فهرستی احتمالی از گوشی و تبلت‌های سامسونگ که آخرین نسخه اندروید (اندروید اوریو) را دریافت خواهند کرد، منتشر کرده است.

در فهرست منتشر شده اسم گوشی ها به طور مشخص نام برده نشده و تنها شماره مدل آن ها ذکر شده که با توجه اطلاعات قبلی، اسم های رسمی  آن ها کشف شده است. در این فهرست اسامی پرچمداران 2018 سامسونگ یعنی گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و نوت 8 دیده میشود. همچنین از گوشی های 2017 این شرکت سری A و J وجود دارند و از گوشی های 2016، پرچمداران آن سال یعنی گلکسی اس 7 و اس 7 اج به چشم می خورد.

در ادامه اسامی کامل گوشی ها و تبلت های سامسونگ که اندروید اوریو را دریافت می کنند، مشاهده می کنید.

گوشی های سامسونگ که اندروید 8 را دریافت می کنند:

  • Samsung Galaxy A3 2017 (a3y17)
  • Samsung Galaxy A5 2017 (a5y17)
  • Samsung Galaxy A7 2017 (a7y17)
  • Samsung Galaxy A8 2016 SM-A810 (a8xe)
  • Samsung Galaxy A8 2018 (a8lte)
  • Samsung Galaxy A8+ 2018 (a8plte)
  • Samsung Galaxy J3 2017 (j3y17)
  • Samsung Galaxy J5 2017 (j5y17)
  • Samsung Galaxy J7 2017 (j7y17)
  • Samsung Galaxy J7+ (jadelte)
  • Samsung Galaxy J7 Duos 2017 (j7duo)
  • Samsung Galaxy J7 Max (j7max)
  • Samsung Galaxy J7 Neo (j7velte)
  • Samsung Galaxy J7 Prime (j7popelte)
  • Samsung Galaxy Note FE (gracer)
  • Samsung Galaxy Note 8 (great)
  • Samsung Galaxy S7 (hero)
  • Samsung Galaxy S7 Edge (hero2)
  • Samsung Galaxy S8 Active (cruiserlte)
  • Samsung Galaxy S8 (dream)
  • Samsung Galaxy S8+ (dream2)

وب سایت "XDA Developers" همچنین اسامی گوشی هایی که انتظار می رود اندروید 8 را دریافت کنند نیز نام برده که در ادامه می توانید مشاهده کنید.

  • Samsung Galaxy C7 Pro
  • Samsung Galaxy C9 Pro
  • Samsung Galaxy J5 Pro
  • Samsung Galaxy J7 Pro
  • Samsung Galaxy S7 Active

تبلت های سامسونگ که اندروید 8 را دریافت می کند:

  • Samsung Galaxy Tab A 8.0 SM-T355 (gt58lte)
  • Samsung Galaxy Tab A 8.0 SM-T380/T385 2017 (gta2s)
  • Samsung Galaxy Tab A 10.1 SM-T580 (gtaxl)
  • Samsung Galaxy Tab Active 2 (gtactive2)
  • Samsung Galaxy Tab E 8.0 (gtesvelte)
  • Samsung Galaxy Tab S3 SM-T825 (gts3)
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تشریح جزییات طرح ترافیک جدید و گروه‌های معاف از پرداخت عوارض، درباره نحوه تردد ساکنان محدوده طرح، تکلیف خودروهای پلاک شهرستان، تاکسی‌ها و آژانس‌ها و نحوه رزرو و ثبت پلاک خودروها برای تردد در طرح ترافیک جدید توضیحاتی بیان کرد.

صراط: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تشریح جزییات طرح ترافیک جدید و گروه‌های معاف از پرداخت عوارض، درباره نحوه تردد ساکنان محدوده طرح، تکلیف خودروهای پلاک شهرستان، تاکسی‌ها و آژانس‌ها و نحوه رزرو و ثبت پلاک خودروها برای تردد در طرح ترافیک جدید توضیحاتی بیان کرد.

محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات طرح جدید ترافیک، گفت: خوشحالم که طرح ترافیکی جدید تهران تصویب شد؛ چراکه این طرح برای من نشانه‌های امید و سازندگی بود که با همه دشواری ها و قدم سختی که باید برداشته می‌شد، تصویب شد و باید بگویم وقتی این طرح را شروع کردم برایم یک سوال و نشانه بود که آیا واقعا می‌توان طرحی را جلو برد؛ در حالی که همه مسئولان ذی نفع بودند؟ چراکه خیلی‌ها باید از منافعشان می‌گذشتند تا این طرح جلو برود.

وی اظهار کرد: همه سازمان‌هایی که باید نظر مثبتشان برای اجرای این طرح جلب می شد اعم از اعضای شورای شهر، شهرداری، شورای ترافیک تهران و... ذی نفع بودند؛ اما باید به این وفاق می‌رسیدند که از آنچه که خودشان ذی نفع هستند، عبور کنند و این نشانه‌ای بود که در جمهوری اسلامی سطح بلوغ مسئولین به حدی رسیده است که مسئولان اختصاصات و بافت جداگانه بودن را رها کردند و این نکته مثبتی است.

شهرداری با ابزار مجوز سالیانه طرح معامله و بیزینس می‌کرد

پورسیدآقایی گفت: در عین حال شهردار و تیم جدید شهرداری هم پذیرفت که ابزار قدرت خود یعنی "آرم طرح ترافیک " را رها کند؛ چراکه سالهای زیادی شهرداری با این ابزار شروع به معامله و بیزینس با همه کرده بود و باید اعلام کنم که 441 نهاد، وزارتخانه و... از شهرداری وقت، سهمیه خاص می‌گرفتند! و این درحالیست که اگر  این نهادها را بشمارید هم نمی‌توان تصور کرد که شهرداری با این نهادها، وزارتخانه ها و.. سر و کار داشته است.

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

مسافرانی که از دیدن یک بانوی جوان خلبان به شوق می‌آیند با تشویق و ایستاده کف‌زدن‌های خود باعث دلگرمی بانویی می‌شوند که برای رسیدن به این جایگاه بیش از حد توان خود زحمت کشیده و جنگیده است.

صراط: زنی که رویای پروازش را محقق کرد، شاید عنوان مناسبی باشد برای معرفی بانویی که از سن نوجوانی آرزوی پریدن داشت و در کودکی‌های خود وقتی بادبادک‌های دست‌سازش را به آسمان می‌فرستاد، خود را نیز همچون پرنده‌ای سبکبال در آسمان می‌دید که مصمم بود روزی با یک پرنده آهنین آسمان را فتح خواهد کرد و زمین را از آن سوی ابرها به نظاره خواهد نشست.

به گزارش فارس، فهیمه احمدی دستجردی، بانوی 36 ساله‌ای که آرزوی پرواز را از کودکی در سر می‌پروراند و همیشه می‌خواست همچون پرنده‌ها بال داشته و با بال‌هایش پرواز می‌کرد، در نقاشی‌هایش خود را در حالی که بادبادکی در دست داشت و در آسمان بود، به تصویر می‌کشید و سرانجام آرزوهایش او را به سمتی برد که در ابتدا پاراگلایدر سواری را تجربه کرد، راه‌های سخت را پشت سر گذاشت و رفته رفته خود را در مقام تنها مهندس پرواز ایران و تنها بانوی ایرباس 320 ایران دید.

دخترک بادبادک‌سازی که خلبان شد+عکس

او برای رسیدن به این جایگاه جنگیده و تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته است تا فارغ از نگاه‌های جنسیتی در جامعه‌ای که خانم‌ها در هوانوردی جایگاه خوبی ندارند، ثابت کند که یک زن نیز با داشتن همه شایستگی‌ها و مهارت‌های خود همچون تمام مردان خلبان می‌تواند کنترل هواپیما را به دست گرفته و در آسمان به پرواز درآید.

با کاپیتان فهیمه احمدی دستجردی در یکی از پروازهایی که به تبریز داشت همکلام شدم تا از رمز و راز موفقیت‌های خود برایمان سخت بگوید. در همکلامی با این بانوی موفق عرصه هوانوردی با ما همراه باشید.

 

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

رئیس پدافند غیرعامل:
کانال هایی که ترویج بی حجابی می‌کنند قراردادی با یکی از مراکز وابسته به سی آی ای دارند و مبلغ 230 میلیون دلار دریافت کرده اند تا بی حجابی را ترویج دهند.

گروه سیاسی صراط: گفتگوی مفصل سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل درباره نقش پیام‌رسان تلگرام در اغتشاشات اخیر و همچنین برخی موضوعات مهم روز را از نظر می‌گذرانید.

در اغتشاشات اخیر که در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شد، انجام اقدامات پدافندی غیرعامل در کاهش بحران و جلوگیری از حوادث بیشتر، نقش مهمی ایفا می‌کند.

 سردار غلامرضا جلالی به عنوان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مورد اغتشاشات اخیر و نقش شبکه های اجتماعی توضیحاتی را ارائه داده است که در ادامه توضیحات او را می‌خوانید.

در سخنرانی اخیر خود برای حوادث اخير از واژه  "حادثه امنيتی و مدرن" استفاده كرديد؛ برای مقابله با اين چه برنامه ای وجود دارد؟

موضوعی که نتیجه بررسی حوادث 10 دی بود این بود که ما با تهدیدی به نام تهدید سایبری مدرن با محوریت مردم  مواجه هستیم که بخشی از آن مبتنی بر شبکه های اجتماعی است. به این شکل که تهدید جنس و ماهیتش در فضای سایبر سازماندهی و دنبال شده است. از طرفی شبکه‌های اجتماعی که پایه سایبری است بر مبنای سازماندهی مهندسی اجتماعی جوامع مختلف شکل می گیرد.

با توجه به اینکه به دلایل مختلف، شبکه های اجتماعی به نوعی فعال شده اند که بخش زیادی از زیر ساخت هایشان در اختیار کشور و حاکمیت نیست. این پیام‌رسان‌ها ضمن سرویس هایی که ارائه می دهند در ذاتشان نوعی تهدید را ارائه و دنبال می کنند که در حوادث و اغتشاشات اخیر شاهد بودیم؛ تهدیدهایی که قابلیت ارائه اطلاعات غلط جهت‌دار و به هم ریختن مردم را دارد.

ما قبل از این حوادث این مسائل را به صورت تحلیلی می گفتیم یا نمونه هایی از خارج می آوردیم که احتمال وقوع این اتفاقات وجود دارد. البته بعد از حوادث دی ماه یک مصداق اجرایی در اختیار قرار گرفت. این مسئله نشان دهنده این است که شبکه های اجتماعی که در اختیار ما نباشد چقدر می تواند نظم اجتماعی ما را به هم بزند و به نوعی با اغواگری، تهمت وفریب دادن افکار عمومی، یک طرفه ذهن مردم را سازماندهی می کند.

وقتی یک سایت یا یک پایگاه داده‌ای، در یک شبکه اجتماعی تعدادی عضو دارد و از آن استفاده می‌کند، هر چقدر درست و یا دروغ بگوید امکان پاسخ گویی به این تعداد اعضای آن از طرف های دیگروجود ندارد. مثلا اگر پایگاه داده ای یک میلیون عضو داشته باشد یک طرفه به این تعداد اطلاع غلط ارائه می دهد. شما اگر بخواهید شفاف‌سازی کنید امکانش را نخواهید داشت. چرا که شبکه در اختیار ما نیست.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

حضرت فاطمه (س) یک آتش به اختیار تمام عیار در مقابل کج رفتاری‌های حاکمان خودشان بود.
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وجود ائمه معصوم و سیره رفتاری، اجتماعی و سیاسی حضرات (ع)، یکی از مهمترین الگو‌های زندگی در جامعه امروزی تهاجم فرهنگی است. این مساله آنقدر پر اهمیت است که در برخی احادیث شیعه و پیروی از ایشان به التزام و تبعیت عملی از سبک زندگی امامان (ع) در آمده است.
 
از میان ائمه معصوم (ع)، جایگاه زنان بار‌ها در آیات نورانی قرآن کریم آمده است، و نام حضرت زهرا (س) مثال خورشیدی تابان، نورافشانی می‌کنند.
 شرح مختصری از زندگینامه حضرت فاطمه الزهرا (س) / نوع رفتار حضرت فاطمه (س) یک الگوی زنانه نیست، بلکه سیره رفتاری برای بشیریت است
 
حضرت فاطمه (س)، پابه پای پدر خویش پیامبر اکرم (ص) برای اعتلای و ترویج دین مبین اسلام و یکتا با کفار و مشرکان به مبارزه پرداختند.در همین راستا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری سخنران و کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت درخصوص ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی حضرت فاطمه الزهرا (س)گفت: حضرت زهرا (س) در عرصه و زمانی بروز و ظهور پیدا می کنند که شاید در جامعه آن روز، زن دارای هیچ شخصیتی نیست و هیچ ارزشی حتی از بُعد ظاهری برای زنان قائل نیستند. اما وجود مبارک حضرت زهرای مرضیه (س) از زمان تولد به عنوان آثار معنوی و خلقت نوری «من الله و من الرسول» به جامعه ابلاغ می شود. به این شکل که پیامبر اکرم (ص) مطالبی را در شأن ایشان بیان می کنند و سپس رشد و اطاعت پذیری این بانوی عالیقدر را هم از رسول الله (ص) و بعد از ازدواج از همسرشان امیرالمومنین (ع) موید این مسئله است.
 
وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) صاحب یک جایگاه والای تقوای و الگوی تمام عیار برای مجموعه بشیریت است، اظهار کرد: به حدی ایشان در مباحث اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و همچنین در سیستم نظام خانواده رشد می کنند که در جامعه منحصر به فرد می شوند. این بانوی عالیقدر (س) در جایگاه همسر، بی نظیر ترین رفتار ها را برای امیرالمومنین (ع) انجام می دهند. با اینکه ازدواج برای حضرت علی (ع) در زمان حیات حضرت فاطمه (س) ممنوع نبود، اما شما مشاهده می کنید که حضرت علی (ع) ازدواج ثانویه ای انجام نمی دهد. چراکه  حضرت زهرا (س) کامل است و هیچ نقصی در نوع رفتار و عمکلرد او به عنوان همسر وجود ندارد که امیر المومنین (ع) بخواهد همسری دیگر اختیار کند.
 
شرح مختصری از زندگینامه حضرت فاطمه الزهرا (س) / نوع رفتار حضرت فاطمه (س) یک الگوی زنانه نیست، بلکه سیره رفتاری برای بشیریت است

نقش مادری حضرت  فاطمه الزهرا (س)

حجت السلام والمسلمین بهاری افزود: حضرت فاطمه (س) به عنوان مادر معیار اصلی همه مادران عالم می شوند. ایشان با اینکه  دوره‌ای در خانه ای زندگی می کردند که ظاهرا آزادی عمل و احترام پدر به ایشان بیش از اندازه بود، اما هرگز به تعبیر ساده ما، بیش از حد خود کاری را انجام نمی دادند. شما در مدتی که حضرت زهرا (س) در خانه امام علی (ع) است، می خوانید که ایشان یکبار هم بی اذن همسرشان کوچکترین کار را هم انجام نمی دهند. حتی در آن واپسین لحظات عمر مبارکشان، وقتی که خلفا اراده می کنند به عیادت بانو بیایند و ایشان منع می کنند.  امیرالمومنین  به صدیقه می فرمایند: «بگذارید خلفا به دیدار شما بیایند.»، حضرت فاطمه  (س) بیان می کنند:«اَلبَیتُ، بَیتُک و اَنَ اَنتُک» خانه خانه توست و من کنیز توام. به این معنی  که هرچی تو بگویی درست است. حضرت صدیقه الکبری (س) با این روش و منش سیستم نظام خانواده را تقویت کردند.
 
شرح مختصری از زندگینامه حضرت فاطمه الزهرا (س) / نوع رفتار حضرت فاطمه (س) یک الگوی زنانه نیست، بلکه سیره رفتاری برای بشیریت است

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

 

 
وزارت بهداشت امارات متحده عربی قصد دارد کار ساخت نخستین بیمارستان فضایی جهان را آغاز کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل‌ایست‌مانیتور، وزارت بهداشت امارات متحده عربی طرح خود را برای ساخت نخستین بیمارستان فضایی جهان اعلام کرده است. این بیمارستان بخشی از برنامه فضایی امارات محسوب شده و با استفاده از آخرین فناوری نانو، به درمان فضانوردان کمک خواهد کرد.

دکتر کلثوم البلوشی، سخنگوی وزارت بهداشت امارات، گفت: «فضانوردان به کمک فناوری نانو، تحت نظر پزشکان روی زمین درمان خواهند شد.»

این بیمارستان فضایی قبل از پرتاب به فضا، آزمایش خواهد شد. این برنامه همزمان با شروع ماموریت امارات متحده عربی برای کشف سطح مریخ در سال ۲۰۲۰ پیشروی خواهد کرد.

تری کریم لویز، که از سوی وزارت بهداشت امارات برای توضیح درباره چگونگی عملکرد این پروژه روی زمین منصوب شده است، در مصاحبه‌ای با خلیج تایمز گفت: «ما استفاده از فناوری نانو را برای درمان در نظر گرفته‌ایم. پزشکان تنها موظف هستند روبات‌های نانو را به خون بیمار تزریق کنند. این کار نیاز به جراحی را از بین می‌برد، زیرا ربات‌های نانو پس از تزریق، سلول‌های آسیب دیده را پیدا کرده و آن‌ها را از داخل درمان خواهند کرد.»

لویز در ادامه اضافه کرد: «این پروژه قبل از راه‌اندازی روی زمین آزمایش خواهد‌ شد و توضیح داد که جزئیات دقیق وضع سلامت فضانوردان تنها با استفاده از یک اسکن الکترونیکی دریافت خواهد‌ شد، فناوری که در آینده هوش مصنوعی به آن دست خواهد‌ یافت.»

دولت در تلاش است تا با استفاده از فناوری‌های جدید و مراقبت‌های بهداشتی و خدمات همراه ارائه دهد. عبد الرحمن محمد العویس، وزیر بهداشت امارات متحده عربی، گفت هوش مصنوعی برای امارات، انقلاب صنعتی چهارم و برنامه فضایی ملی جزئی از برنامه صدساله عربستان تا سال ۲۰۷۱ است. او گفت جلوگیری از گسترش بیماری‌های مزمن مانند سرطان یکی از الویت‌های دولت اس

فالکائو ستاره تیم ملی فوتسال برزیل توانست با گلزنی مقابل اوروگوئه ضمن عبور از رکورد وحید شمسایی آقای گل جدید فوتسال جهان لقب بگیرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات گرندپری از شب گذشته، با حضور تیم‌های برزیل، اروگوئه، بلژیک، کاستاریکا و جمهوری چک و به میزبانی برزیل آغاز شده است.

بر همین اساس تیم ملی فوتسال برزیل بامداد امروز (چهارشنبه) در اولین دیدار خود در جام گرندپری به مصاف تیم ملی اروگوئه رفت و در پایان با نتیجه پر گل 10 بر یک حریفش را با شکست بدرقه کرد.

فالکائو، ستاره تیم ملی برزیل در این دیدار توانست 2 بار دروازه حریف را باز کند و با این 2 گل تعداد گل‌های ملی خود را به 393 گل برساند. ضمن اینکه فالکائو توانست رکورد آقای گلی فوتسال جهان را که پیش از این در اختیار وحید شمسایی مهاجم تیم ملی فوتسال کشورمان بود بشکند به نام خود ثبت کند. همچنین برزیلی ها با برگزاری این تورنمنت به دنبال این هستند تا فالکائو بتواند گل های ملی اش را به عدد 400 برساند.

با این وجود مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان هم به دنبال این هستند تا پس از عید با دعوت از وحید شمسایی و برگزاری تورنمنت چند جانبه او بتواند این رکورد افسانه ای را از چنگال فالکائو در بیاورد به نام کشورمان ثبت کند.

 

 
فوتبالیست‌های مطرح جهان پیش از معروف شدن، چهره‌های متفاوت تری نسبت به امروز داشتند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره اکثر ورزشکاران و فوتبالیست ها، از دید مردم زیباست و علاقه مندان به فوتبال از لحاظ نوع پوشش و چهره برخی از آنها را الگوی خود قرار می دهند اما چهره بازیکنان نامدار فوتبال جهان در طول سالیان گذشته دستخوش تغییراتی شده است، همانطور که در تصویر زیر عکسی از چهره فوتبالیست ها معروف پیش از مطرح  شدن شان و البته ثروتمند شدنشان را مشاهده می کنید که با ظاهر کنونی تفاوت بسیاری دارد.

در تصویر زیر، نیمار ( پاری سن ژرمن )، نویر ( بایرن مونیخ )، رونالدو ( رئال مادرید )، اوزیل ( آرسنال )، مسی ( بارسلونا )، هیگواین ( یوونتوس )، دیماریا ( پاری سن ژرمن )، سوارز ( بارسلونا ) و بیل ( رئال مادرید ) را تماشا می کنید که پیش از پولدار شدن، ظاهری متفاوت و کمی زشت تر داشتند.

چهره واقعی فوتبالیست ها قبل از پولدارشدن+ عکس

البته در بالای عکس نوشته شده است، " شما زشت نیستید، بلکه فقط پول ندارید"

کارشناس نجوم به بیان توضیحاتی درمورد ماه گرفتگی امشب در آسمان ایران پرداخت.

آخرین جزئیات از پدیده ماه گرفتگی امشب در آسمان ایرانسعید جعفری کارشناس نجوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمورد ماه گرفتگی که تا دقایقی دیگر در کشور مشاهده خواهد شد, عنوان کرد: امروز این پدیده ساعت ۱۷ و ۲۹دقیقه ماه از شمال شرق طلوع می‌کند و افراد با ایستادن روی بلندی می‌توانند تا ساعت ۱۸ این پدیده را مشاهده کنند.

وی ادامه داد:  ماه گرفتگی تا ۱۸:۳۷ دقیقه ادامه می یابد و این پدیده (حالت ابر ماه) نام دارد که اندازه ماه در این حالت ۱۳درصد بزرگتر و ۳۰درصد درخشان تر خواهد شد.

این کارشناس نجوم تصریح کرد: ماه گرفتگی امشب در نزدیکترین فاصله از زمین و در مسافت ۳۵۹هزار کیلومتری رخ می‌دهد البته خسوف و کسوف بعدی در مردادماه خواهد بود که کسوف فقط در ایران مشاهده خواهد شد.

جعفری به برخی دیگر از پدیده‌های کسوف و خسوف هم اشاره کرد و گفت: 5 مرداد ۱۳۹۷ماه گرفتگی کامل، قابل رویت از آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا و ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ماه گرفتگی جزئی، قابل رویت از آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا است.

گفتنی است؛ این ماه گرفتگی در مناطق شرقی و مرکزی ایران، به صورت کلی قابل رویت است، ولی در مناطق غربی فقط به صورت جزئی دیده می‌شود همچنین در آسیا، استرالیا، شرق و بخشی از شمال اروپا، آمریکای شمالی و بخش کوچکی از شرق آفریقا مشاهده خواهد شد.

وزیر بهداشت داعش دستگیر شد


به گزارش مشرق، در دو ماه گذشته این گروه تروریستی با شلیک خمپاره، بخش هایی از مناطق روستایی حومه منطقه «طوزخورماتو» را هدف قرار داد که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان عراقی شده است.

در حال حاضر، نیروهای بسیج مردمی در روستاهای که احتمال حمله گروه تروریستی «پرچم سفیدها» به آنان وجود دارد، مستقر شده اند تا از هرگونه جنایت علیه شهروندان بی گناه عراقی جلوگیری کنند تا جنایت های تلخ داعش در سال ۲۰۱۴ تکرار نشود.

نقشه شمال کشور عراق

آغاز فعالیت گروه تروریستی «پرچم سفید‌ها» پس از عقب نشینی داعش

در روزهای گذشته، نیروهای بسیج مردمی گروهی از تروریست های موسوم به پرچم سفیدها را رصد کردند و در عملیات های دقیق با آتش توپخانه هدف قرار دادند. در این حملات خسارت زیادی به تروریست ها وارد آمد اما آماری از تلفات آنان وجود ندارد.

گروه تروریستی موسوم به «پرچم سفیدها» در حال حاضر نقش یک کمربند امنیتی را برای جریان بارزانی ایفا می کنند اما با شروع عملیات نیروهای عراقی در حومه منطقه «طوزخورماتو» اجازه خودنمایی به این گروه تروریستی داده نمی شود.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی موسوم به پرچم سفیدها تمرکز خود را بر ایجاد تفرقه و درگیری های مذهبی معطوف کرده و در همین راستا تلاش می کند برخی مناطق را به اشغال خود درآورد اما به سد محکم نیروهای بسیج مردمی در حومه منطقه طوزخورماتو برخورد کرده‌اند.

در دو ماه گذشته پرچم سفید‌ها با شلیک خمپاره، بخش‌هایی از مناطق روستایی حومه منطقه «طوزخورماتو» را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،پس از ۳ سال نبرد سنگین و پایان کار گروه تروریسی داعش در عراق، حالا صداهایی از کوه های کرکوک و اربیل شنیده می شود که باز هم برای ملت عراق رجز خوانی می‌کند و بوی خون و جنایت می دهد.

به نام «پرچم سفیدها» در عراق معروف شده اند و ترسی ندارند که خود را سفیانی معرفی کرده اند؛ به عربی «رایات البیضا» خوانده می‌شوند و حالا پس از شکست گروه تروریستی داعش برای نیروهای جبهه مقاومت عراق خط و نشان می‌کشند.

آغاز فعالیت گروه تروریستی «پرچم سفید‌ها» پس از عقب نشینی داعش

از سوریه و عفرین چه خبر:

در کوه های «داقوق» در حد فاصل کرکوک و اربیل اعلام موجودیت کرده اند؛ براساس اعلام منابع میدانی این گروه تروریستی جدید حداقل هزار و ۳۰۰ نفر نیرو دارد که بیشتر از عناصر تروریستی شکست خورده و فراری از عراق و سوریه تشکیل شده است.

نقشه میدانی استان صلاح الدین

آغاز فعالیت گروه تروریستی «پرچم سفید‌ها» پس از عقب نشینی داعش

در این گروه تروریستی فقط عناصر سابق داعش و جبهه النصره حضور ندارند و گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب کُرد از جمله «پژاک، حزب کارگران و...» که تحت حمایت جریان بارزانی هستند هم دیده می شوند.

فرماندهی اجماع سرکرده های گروه های تروریستی شکست خورده و عناصر فراری آنان که حالا تحت عنوان «پرچم سفیدها» در عراق گرد هم آمده اند را شخصی به نام «المنصوری» یدک می‌کشد که پیشتر خود یک فرمانده میدانی بوده است.

گروه تروریستی تحت فرمان «المنصوری» به تجهیزات سبک و سنگین نظامی مجهز است و از تمام عناصر تکفیری شکست خورده خواسته که برای انتقام از نیروهای بسیج مردمی به پرچم سفیدها ملحق شوند.

پرچم سفیدها در عراق اعلام موجودیت کردند

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از آمادگی نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق برای مقابله با این گروه تروریستی خبر داد و گفت: نیروهای عراقی تروریست های جنایت کار داعش را از نقشه عراق محو کردند و به تروریست های اجاره ای جدید هم اجازه خودنمایی نمی‌دهد.

وی با بیان این که نیروهای عراقی به شدت با گروه تروریستی موسوم به «پرچم سفیدها» مقابله خواهند کرد و واکنش قاطع نشان می دهند، افزود: براساس اطلاعات به دست آمده، تعدادی از عناصر تروریستی موسوم به پرچم سفیدها در ارتفاعات حومه منطقه «طوزخورماتو» حضور دارند.


با به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران تفکر منفعل بیگانه پرست را دادیم و تفکری مبتنی بر انقلابی‌گری را بدست آوردیم.

به گزارش  خبرنگار دفاعی و امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انقلاب اسلامی ایران دروازه‌ای جدید به روی توانمندی ها و استقلال در همه  زمینه ها بود، اما  در این  بین  قدرت دفاعی کشورمان نسبت به سایر حوزه ها پیشرفت چشمگیرتری داشت، به گونه ای که  کشورهایی که سال‌ها است گزینه‌هایی روی میز دارند و  بدشان نمی آید جنگ  دوباره  علیه ایران راه بیفتد با مشاهده توانمندی های ایران گزینه نظامی را نه بر روی میز بلکه حتی زیر میز نیز نمی توانند بگذارند.

دشمنان انقلاب به گمان اینکه وضعیت نظامی ایران  همانند دوران شاه مخلوع پهلوی تابع آمریکا است به  ایران اسلامی حمله کردند؛ در اوایل جنگ به  علت آنکه‌کشورمان با کمبود تسلیحات و خیانت های بنی صدر رئیس جمهور برکنارشده  روبرو شد جنگ وضعیت خوبی پیدا نکرد، اما با قدرت ایمان و عشق به وطن و ولایت، فرزندان انقلاب مانع از پیروزی رژیم بعث عراق شد، ولی با گذشت زمان احساس به خود کفایی در زمینه نظامی بیش از پیش شد، چرا که نتیجه سیاست‌های پهلوی چیزی جز وابستگی در همه زمینه‌ها و به خصوص نظامی نبود.

با شروع جنگ زمانی که کشور ها از فروختن تسلیحات به  ایران  خودداری کردند، این نتیجه راهبرد غلط پهلوی‌ها به  شکل برجسته ای ظهور کرد؛ فرزندان انقلاب با مشاهده چنین وضعیتی دست به‌کار شدند.

چی دادیم چی گرفتیم

نفت در برابر سلاح

راهبرد غلطی که شاه در پیش گرفته بود، این بود که به  جای پول به آمریکایی ها و دیگرکشور ها نفت می‌داد و استراتژی او سلاح  در برابر نفت بود و با خرید سلاح  هایی که  بعضا احتیاجی  به آن نبود نفت را به  کشور های غربی واگذار می کرد و عملا دست  آمرکایی ها  تا  آرنج  بر  سرمایه  ملی ایرانیان بود.

اما چه چیز دادیم و چه چیز گرفتیم

در زمان پهلوی به جز اقدامات محدودی در تولید مهمات انفرادی و خمپاره هیچ محصول دفاعی در کشور تولید نشد و ایران تماما از نظر دفاعی وابسته به کشور های دیگر بود. زمانی که سایر کشور ها از هندوستان تا یوگسلاوی در پی تولید محصولات دفاعی بودند، خاندان پهلوی درپی خوش گذرانی و پر کردن جیب بیگانگان اقدامات خوبی را انجام می دادند.

موضوعی به عنوان توان موشکی داخلی در زمان خاندان پهلوی، بسیار غریبه بود و کشورهای آمریکا، شوروی،کانادا و سوئد موشک های ایران را تامین می کردند و  همین کشورها در جنگ ایران و عراق تسلیحات رژیم بعث عراق را تامین می‌نمودند.

چی دادیم چی گرفتیم

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

مراسم خاکسپاری مرحوم سردار سرتیپ موسی بختیاری با حضور مسولان لشکری و کشوری برگزار شد.

مراسم خاکسپاری سردار بختیاری برگزار شدبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری مرحوم سردار سرتیپ موسی بختیاری معاون هماهنگ کننده پیشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه ، سردار سید مجید موسوی جانشین نیروی هوا و فضای سپاه و جمع کثیری از کارکنان سپاه و ارتش و مردم قدر شناس تهران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

سردار بختیاری پس از تحمل سالها بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.وی به مدت سه سال عهده دار مسولیت معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش و از جانبازان دوران دفاع مقدس بود.

بنابر این گزارش سردار بختیاری که افتخار خدمتگذاری حرم مطهر حضرت عبدالعظیم را داشت امروز با بدرقه خیل انبوه همرزمان و همکاران خود در ارتش و سپاه در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده شد.

سیمیلاتور هواپیمای اف-4 در پایگاه هوایی بندرعباس بومی سازی شد.

بومی سازی شبیه ساز جنگنده اف-4 در پایگاه هوایی بندرعباسبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تلاش متخصصین و کارشناسان پایگاه شهید عبدالکریمی، Vision (سیستم تصویری) سیمیلاتور هواپیمای اف4 این پایگاه، بومی (محلی) شد.

بر اساس این گزارش، با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان سخاوت عشایری فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی، سیستم تصویری محلی شده (بومی) سیمیلاتور هواپیمای اف4، مورد بهره برداری قرار گرفت.

پیش از این، سیمیلاتور هواپیمای اف4 پایگاه شهید عبدالکریمی، پرواز در مناطق تهران را شبیه سازی می‌کرد که با تلاش متخصیصین و کارشناسان جوان پایگاه، این سیستم محلی شده و پرواز در بندرعباس را شبیه سازی می‌کند.

همچنین بالابر متحرک بازسازی و بهینه سازی شده توسط جهاد خودکفایی پایگاه شهید عبدالکریمی نیز با حضور امیر عشایری مورد بهره برداری قرار گرفت

همسر شهید مدافع حرم امین کریمی که دو سال پیش به شهادت رسید روایتی از خوابی که درباره‌ی همسرش دید، نقل کرد.

خواب عجیب همسر شهید کریمی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهید امین کریمی متولد سال 1365 است. او در مراغه به دنیا آمد، پدر او از نظامیان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود به همین دلیل کمتر از شش ماه پس از تولد مجبور شدند به دلیل مسائل شغلی پدر به تهران مهاجرت کنند.
 
وی مدتی مغازه‌ی تعمیرات وسایل برقی داشت که باعث شد به مسائل الکترونیکی علاقه‌مند شود و به همین دلیل وارد رشته‌ی مهندسی برق الکترونیک شد. وی همچنین در عرصه‌‌ی ورزشی هم فعال بوده و دارای دان دو چند رشته‌ی رزمی بود.
 
شهید کریمی در از اعضای فعال بسیج در منطقه‌ی شمیران بود که در ایام فتنه‌ی سال 88 در کنار دیگر بسیجیان آن منطقه، تلاش زیادی برای دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت در برابر دشمنان انقلاب انجام داد و در این راه سختی‌های زیادی کشید.
 
این شهید مدافع حرم در سال 88 به عضویت سپاه حفاظت انصار درآمد. وی از ابتدا بحران سوریه تلاش می‌کرد برای دفاع از حرم اهل بیت به جبهه اعزام شود که در نهایت در سال 94 در قالب یگان فاتحین بسیج موفق به اعزام گردید. او با توجه به تخصصی که داشت، مسئول چک و خنثی سازی و تخریب یگان فاتحین شد.
 
شهید کریمی در شب تاسوعای سال 94 پس از نماز صبح در عملیات آزادسازی ریف جنوب غربی حلب در درگیری با عناصر تکفیری صهیونیستی داعش با اصابت گلوله از ناحیه‌ی پهلوی چپ مجروح شد و در بین الطلوعین همان روز به شهادت رسید. به گفته‌ی فرمانده‌ی شهید، به برکت خون شهید کریمی، سپاه اسلام در آن عملیات دیگر نه زخمی و نه شهید داد. در عوض ده‌ها کشته روی دست داعش ماند. پیکر پاک این شهید در امامزاده علی اکبر (علیه السلام) چیذر به خاک شپرده شده است.
 
همسر شهید کریمی خواب جالبی درباره‌ی وی دیده بود که نقل کرده است. وی در خواب خود دیده بود که  یک نفر نامه‌ای به وی داد که در آن نوشته بود شهید امین کریمی فرزند الیاس کریمی به عنوان محافظ درهای حرم حضرت زینب(س) منصوب شده است.

نخست‌وزیر هند در جلسه امروز مجلس این کشور از تمامی احزاب سیاسی خواست تا حداکثر تلاش خود را برای تصویب لایحه ممنوعیت طلاق ثلاثه به کار گیرند.

تصویب لایحه طلاق ثلاثه، هدیه سال نوی نخست وزیر هند به زنان مسلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت مانی کنترل، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در جلسه امروز مجلس این کشور از تمامی احزاب سیاسی خواست تا به تصویب لایحه ممنوعیت "طلاق ثلاثه" کمک کنند و از آن به عنوان هدیه سال نو برای زنان مسلمان هندی یاد کرد.

وی پس از پایان جلسه مجلس که برای بررسی بودجه دولت تشکیل شده بود، در جمع خبرنگاران گفت علیرغم تلاش‌های دولت و انتظارات مردم لایحه ممنوعیت "طلاق ثلاثه" در جلسه اخیر مجلس به تصویب نرسید.

مودی ادامه داد: اگرچه مسئله طلاق ثلاثه مربوط به حقوق زنان مسلمان است و نباید سیاست در آن دخالت داده شود، اما لایحه مذکور نتوانست در جلسه قبلی مجلس به تصویب برسد.

با وجود آنکه لایحه "حمایت از حقوق زنان مسلمان" اواخر سال 2017 در مجلس سفلای هند به تصویب رسید، اما در مجلس علیای این کشور به دلیل درخواست برخی احزاب مخالفِ دولت برای بررسی بیشتر آن در یک کمیته تخصصی، همچنان در انتظار تصویب است.

گفتنی است مردان مسلمان در هند تنها با سه بار به زبان آوردن کلمه طلاق، بدون پذیرش هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال همسر و کودکان خود، آنها را ترک و همسر دیگری اختیار می‌کنند.

 در سالهای اخیر با رشد فناوری ارتباطی بسیاری از مردان حتی به خود زحمت گفتن سه بار کلمه طلاق را هم نمی‌دهند و با فرستادن ایمیل، پیامک و یا ارسال پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی به زندگی مشترک خود پایان می‌دهند.

 بسیاری از زنان مسلمان هندی، طلاق ثلاثه یا شفاهی به این شیوه را باعث سست شدن بنیان خانواده می‌دانند و خواستار اجرای طلاق بر مبنای اصولی شده‌اند که ناقض حقوقشان نباشد.

آنها تاکنون بارها نسبت به تضییع حقوق خود بواسطه طلاق شفاهی به دادگاه‌های این کشور شکایت کرده‌اند. در صورت تصویب نهایی این قانون، آنها می‌توانند پس از سه طلاقه شدن از سوی شوهران خود، برای ایفای حقوق قانونی خود از جمله دریافت مهریه یا پذیرش حضانت فرزندان به دادگاه شکایت کنند.

گفتنی است دادگاه عالی هند نیز در ماه اوت سال 2017 پس از چندین دهه سرانجام طلاق دادن زنان مسلمان هندی از سوی شوهرانشان با 3 بار تکرار کردن کلمه طلاق را مغایر با قانون اساسی این کشور اعلام کرد.

یک نرم‌افزار سلامتی در تلفن همراه، اطلاعات حساسی را درباره نیرو‌های نظامی آمریکا و متحدانش در سوریه و عراق لو داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نقشه‌ای که برای نشان دادن مسیر حرکت ورزشکاران طراحی شده است اکنون اطلاعات حساسی را درباره موقعیت نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش در سوریه و عراق فاش کرده است.

با این‌که موقعیت برخی از پایگاه‌‌های نظامی آمریکا و متحدان آن پیشتر مشخص بود، در این نقشه، مسیر رفت و آمد آن‌ها نیز به طور کامل به تصویر کشیده شده است که به راحتی می‌توان از آن‌ها برای بمب‌گذاری علیه این نیروها استفاده کرد.

این نقشه که به وسیله شرکت «استراوا لبز» طراحی شده است، مسیر حرکت افرادی که این برنامه را در تلفن همراه خود نصب می‌کنند و نیز، سطح عبور و مرور آن‌ها در مسیرهای مختلف در سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد.

مسیرهای مختلفی در کشورهای جهان در این نقشه برجسته شده اند؛ اما اطلاعات منتشر شده در این نقشه برای برخی کشورهای جهان جالب توجه است.

با استفاده محدود از این برنامه می‌توان مشاهده کرد که بخش بزرگی از نقشه عراق خاموش است، اما برخی از مناطق نظامی که در آن نیروهای آمریکایی و متحدانش استقرار یافته اند با جزئیات بسیار بالا به نمایش درآمده است. بخش‌هایی در شمال بغداد، جنوب موصل و استان الانبار از جمله این مناطق روشن هستند.

همچنین، محل‌های نظامی کوچک‌تر نیز دراین نقشه به نمایش درآمده اند که می‌تواند نشان‌دهنده موقعیت اردوگاه‌هایی باشد که کمتر شناخته شده اند.

همچنین، بخش‌هایی از جاده‌ها در این نقشه‌ها نورانی شده اند که نشان می‌دهد کاربران این برنامه هنگامی که در حال حرکت بوده اند، تلفن‌های همراه خود را روشن نگهداشته اند.

همچنین در یک پایگاه هوایی در شمال افغانستان نیز فعالیت‌های بسیاری در این نقشه دیده می‌شود.

عصر امروز طاق ورودی در خیابان ۱۶ آذر دانشگاه تهران به علت سنگینی بیش از حد برف فرو ریخت.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاق ورودی خیابان ۱۶ آذر دانشگاه تهران به علت سنگینی بیش از حد برف روی آن‌ فرو ریخت.

یک منبع آگاه در این دانشگاه  به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به سرمای امروز و تعطیلی دانشگاه ها خوشبختانه کسی در زمان فروریختن این طاق در دانشگاه حضور نداشته است و و مجروح یا فوتی هم نداشتیم.

فروریختن طاق دانشگاه تهران به علت سنگینی برف

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران آخرین وضعیت ناوشکن دماوند در دریای خزر را تشریح کرد.

تشریح آخرین وضعیت ناوشکن دماوند از زبان سخنگوی ارتشبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد آخرین وضعیت ناوشکن دماوند گفت: ناوشکن دماوند که به هنگام ورود به بندر بر اثر شرایط نامساعد جوی و دریای طوفانی پس از برخورد با موج شکن در دریای خزر دچار سانحه شده بود با وجود استمرار وضعیت جوی نامساعد، کارشناسان متخصص بلافاصله به منظور بررسی وضعیت به محل اعزام و متوجه آسیب جدی در سطح بدنه زیر آب و لزوم باز شدن قطعات و انتقال آن به کارخانه برای احیاء مجدد شدند.

وی افزود: در اولین اقدام، تمام سامانه های حیاتی، حساس و ارزشمند ناوشکن با تلاش شبانه روزی متخصصان به رغم تداوم شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا با دقت و به صورت استاندارد جدا و برای نصب مجدد پس از تعمیرات اساسی و احیاء ناوشکن به کارخانجات کشتی سازی شهید تمجیدی وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: با توجه به عمق کم آب در محل سانحه که حدود 4 الی 5 متر است امکان غرق شدن ناوشکن دماوند وجود ندارد و برای جابجایی بلوک های بدنه لازم است قسمت های به هم متصل شده، جدا و برای تعمیر و بازسازی اساسی به کارخانه کشتی سازی منتقل شود.

وی با اشاره به فرایند عملیات جداسازی، برداشت و احیای مجدد ناوشکن تصریح کرد: مشابه این گونه سوانح و چنین اقداماتی برای مهار سانحه و احیای کشتی های نظامی در صنعت دریایی جهان به طور معمول وجود دارد.

تقی خانی اظهار کرد: در این فرایند طی 24 ساعت گذشته به علت طوفان شدید و بالا آمدن سطح آب دریا قسمت روسازه آلومینیومی که به طور کامل تخلیه و برای جابجایی آماده شده بود به آب افتاده و باقی مانده بدنه شناور به پهلوی راست قرار گرفته است که بلافاصله پس از بهبود شرایط جوی در اولین فرصت این بخش از بدنه شناور و سایر قسمت های باقی مانده نیز جدا و به کارخانه منتقل می شود.

وی با بیان اینکه صرفا بدنه ناوشکن آسیب جدی دیده است،خاطر نشان کرد: هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد و به دلیل بومی بودن تمام بخش های آن با انتقال قطعات جداشده به زودی عملیات احیاء ناوشکن دماوند و بازگشت آن به چرخه عملیات آغاز می شود.

شهید حسن باقری در طول کمتر از دوسال حضورش در جبهه توانست به یکی از استراتژیست‌های بزرگ دفاع مقدس بدل شود.

مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران را بیشتر بشناسید+ تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در میان افراد شاخص و نخبگان سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، شخصیت حسن باقری (غلام‌حسین افشردی) به عنوان یکی از شاخص ترین این افراد مطرح بوده است.

وی که در سن 24 سالگی وارد عرصه جنگ شد، تنها ظرف مدت 2 سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شده و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند. توانمندی شهید باقری تا جایی بود که به او لغب نابغه دفاع را داده‌اند.

حسن باقری در 25 اسفندماه 1334، همزمان با سوم شعبان، میلاد امام حسین(ع) در تهران به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند و بعد وارد دانشگاه ارومیه شد. حسن باقری پس از سه ترم از دانشگاه اخراج شد و به خدمت سربازی رفت. در هیمن دوران و با اوج گیری مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی، با فرمان امام خمینی از سربازی فرار کرد و با صف مبارزان علیه رژیم پهلوی پیوست و در تصرف کلانتری 14 و پادگان عشرت‌آباد در تهران نقش موثری داشت.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

مقام معظم رهبری از مسئله خطرپذیری و خصوصیت خوب غربی‌ها سخن گفتند.

رهبر انقلاب: یکی از خصوصیات خوب غربی‌ها، خطرپذیری است + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌هایشان درباره مسئله خطرپذیری و ترس، سخن گفتند.

ایشان بیان کردند: نقطه مقابل خطرپذیری، ترس است. خطرپذیری می‌تواند جامعه را موفق کند. یکی از خصوصیات خوب غربی‌ها، خطرپذیری است.

 

غالباً دانه‌دانه‌ی افراد ــ نمیگویم همه ــ از روی احساسات لانه‌ی جاسوسی را آن روز رفتند و با شجاعت تمام گرفتند، امّا بعداً رفتند با آمریکایی‌ها صحبت کردند و عذرخواهی کردند؛ این ناشی از چیست؟ ناشی از کم‌عمق بودنِ آن انگیزه است. آن انگیزه متّکی به یک زیرساخت محکم نبود؛ انگیزه بود، امّا زیرساختش محکم نبود. جوانهای امروز ــ [هرچند] بعضی [از آنها] هستند که بی‌خیال در خیابان راه میروند؛ زمان جنگ هم بودند، نه اینکه نبودند ــ امّا آن [جوانی] که دنبال وظیفه میرود، میفهمد چه‌کار دارد میکند...
کد خبر: ۷۶۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 26 January 2018

رهبر انقلاب اسلامی در بیست و ششم دی‌ماه 1396 در دیدار خانواده شهید ییلاقی بیاناتی داشتند که بخشی از آن برای اولین بار منتشر شده است.

به گزارش «تابناک» بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان حاضر در دیدار بدین شرح است:

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم
...شماها جوانید، شماها نسل سوّمید؛ اوّلاً جوان این نسل، جوان نسل سوّم، از جوان نسل اوّل امیدبخش‌تر است درصورتی‌که بتواند ایمانش را حفظ کند. جوان نسل اوّل، کسانی بودند که از روی احساسات، از روی هیجان [کار کردند]؛ احساسات بود، احساسات خوبی هم بود و همان احساسات کار کرد، یعنی یک نظام کهن را سرنگون کرد و اسلام را رو آورد؛ این را ما کوچک نمیگیریم، امّا غالباً دانه‌دانه‌ی افراد ــ نمیگویم همه ــ از روی احساسات لانه‌ی جاسوسی را آن روز رفتند و با شجاعت تمام گرفتند، امّا بعداً رفتند با آمریکایی‌ها صحبت کردند و عذرخواهی کردند؛ این ناشی از چیست؟ ناشی از کم‌عمق بودنِ آن انگیزه است. آن انگیزه متّکی به یک زیرساخت محکم نبود؛ انگیزه بود، امّا زیرساختش محکم نبود. جوانهای امروز ــ [هرچند] بعضی [از آنها] هستند که بی‌خیال در خیابان راه میروند؛ زمان جنگ هم بودند، نه اینکه نبودند ــ امّا آن [جوانی] که دنبال وظیفه میرود، میفهمد چه‌کار دارد میکند. یک نمونه‌اش همین حججی است و صدها نمونه، بلکه هزارها نمونه از این قبیل وجود دارد.

لذا من به جوان امروز درصورتی‌که انگیزه و ایمانش درست باشد، اعتمادم و امیدم بیشتر است تا به جوان آن روز. شماها آن جوان امروز هستید. آینده مال شماها است، این مملکت مال شماها است. ما میرویم، ما نقشمان تمام شده، ما خواهیم رفت؛ آن که میماند و این کشور را باید به اوج برساند، شماها هستید. هرچه میتوانید خودتان را بسازید، هم از لحاظ فکری بسازید، هم از لحاظ ایمانی بسازید؛ هم فکر را درست کنید، هم ایمان و دل را درست کنید. با خدا اُنس داشته باشید، اگر میتوانید، تا آنجایی که میتوانید، نماز شب بخوانید؛ نماز را خوب بخوانید، با توجّه بخوانید، قرآن را بخوانید. اینها چیزهایی است که میتواند جای این شهدا را پر کند؛ این کارها لازم است. من به شماها بیشتر امید دارم، به همین جوانِ نسل شما؛ [البتّه] اشخاص شما را نمیخواهم بگویم، چون آشنایی ندارم، امّا به این نسل من بیشتر اعتماد دارم و بیشتر امید دارم تا آن [نسل قبلی].

 

تلاش آمریکا برای نفوذ در مدرسه فیضیه قم طی دو سال

فیضیه قم

سفارت پیشنهاد یک تبادل شاگرد را کرده است. به طوری که تحت طرح فولبرایت یک یا دو شاگرد پیشرو مترقی٬ را از مدرسه فیضیه در قم، به یک مدرسه مناسب آمریکایی برای دو سال منتقل کنند.

سرویس تاریخ مشرق- با پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه جاسوسی آمریکا از نداشتن نفوذ در میان روحانیت شیعه ابراز ناراحتی کرده و راه های مختلفی را برای نفوذ در پیش گرفت. سند زیر در این باره گویاست:

«تاریخ: ۱۹ آگوست ۱۹۷۹ برابر با ۲۷ مرداد ۱۳۵۸

موضوع: ساختن پلهایی به شیعه اسلام

تحلیل: در حال حاضر مقداری بی نظمی و خطر در ایران وجود دارد ... حتی مشکل تر است که بدانیم چه کسانی بازیگران این یک سال و حتی مهم تر بازیگران ده سال دیگر ایران می باشند.

این بدون شک برای آمریکا بسیار موردعلاقه و مهم است که شروع به ساختن عملی و محتاطانه پلهایی به گروههایی بکند که به نظر می‌آید به طور حتم رل‌های [نقش‌های] بزرگی در طی ده سال آینده در ایران بازی کنند.

تاریخ ایرانیان٬ حوادثی که منجر به رفتن شاه شد و موقعیت در حال حاضر همگی نشان می دهد که رهبران مذهبی شیعه به طور حتم یکی از گروههایی هستند که رل [نقش] مهمی در ایران بازی می کنند٬ حتی بدون توجه به نوع حکومت و ساخت اجتماعی و اقتصادی جامعه.

۳ـ در عین حال که ثابت شده در ایران ریشه های عمیق و زنده وابستگی به شیعه اسلام را دارد و همین سبب شود که روحانیت تأثیر بسیار بزرگ و مداومی روی ایران داشته باشد. اما با این حال این نیز آشکار است که آمریکا در حال حاضر قدرت کمی دارد تا بتواند با این طبقه و قالب فکری علما آشنایی پیدا کند؛ ما نمی دانیم آنها از کجا آمده اند؟ به عکس علما دانسته های کمی از مفهوم اندیشه غربی دارند. برای بدتر ساختن موضوع هر دو طرف قضیه با انبانی از اطلاعات سطحی و گمراه کننده تحمیلی روبرو هستند.

۴ـ بدبختانه راه حل سرعتی برای پر کردن شکاف بین آمریکاییها و روحانیت شیعه وجود ندارد. در این مورد٬ تمایل آمریکایی برای برنامه های شکننده و سریع به طور ناامیدانه ای نامناسب است. دستپاچگی و دعوت یک ملا به نهار٬ فرستادن نشریات ما برای روحانیت٬ یا حتی فکر برنامه هایی با آنها در مغز هم نه تنها مشکل را کاهش نمی دهد٬ بلکه وضع را بدتر می کند.

۵ــ انتقال و تبادلهای قراردادی با انستیتوها و مدارس مدرن ایرانی کار کمی در ایـجاد ارتـباط مـیان آمریکاییها و علما انجام می دهد. هزاران ایرانی در آمریکا یا اروپای غربی تحصیل کرده اند٬ اما وقتی که به ایران باز می گردند آرمانها و طرز زندگی آنها تأییدی بر نظرات و عقاید علماء در قبال ارزشها و مفاهیم غربی است. در اشتیاق آنها به جذب  یک دیسیپلین و یا تکنولوژی خاص٬ دانشجویان ایرانی دیدگاهها و اطلاعات اندکی درباره اندیشه سنتی ایرانی در اختیار آمریکاییها می توانند بگذارند...

سفارت پیشنهاد یک تبادل شاگرد را کرده است. به طوری که تحت طرح فولبرایت یک یا دو شاگرد پیشرو مترقی٬ را از مدرسه فیضیه در قم، جایی که بسیاری از رهبران مذهبی بسیار مؤثر در آنجا تربیت شده و درس داده اند٬ شامل آیت الله خمینی ـ به یک مدرسه مناسب آمریکایی مانند (UNION THEOLO GICAL Seminary) (اتحادیه مدارس مذهبی) برای دو سال منتقل کنند. سال اول صرف می شود برای مطالعه زبان انگلیسی و کشف اندیشه غربی و سال دوم موقعیتی فراهم می کند برای بحثهای عمیق با آمریکاییان مجرب و ممکن است شامل بعضی تدریسهای رسمی نیز باشد. در همین موقع یک یا دو آمریکایی فارغ التحصیل یا دو پرفسور جوان از ”یونیون تئولوژیکان )دین شناسی) یا انستیتوها شبیه دیگر برای تحصیل خواهند آمد و گاهی اوقات هم دربحثهای دسته جمعی با سایر همشاگردیها در قم شرکت می کنند.

۷- سفارت دریافته است که ایجاد تماس مؤثر با مدرسه فیضیه احتیاج به مقدار زیادی وقت٬ کوشش٬ شکیبایی و حضورذهن دارد. موانع جلوی موفقیت بسیارند. اما پست ارتباطهای دوستانه ای با کسانی که فیضیه را می شناسند دارد و ممکن است به عنوان یک واسطه با احتیاط البته بدون مطرح کردن هیچ ماموریتی عمل کند. سفارت به عنوان اولین قدم پیشنهاد می کند که اگر طرح از لحاظ آژانس خـوب است آژانس امکـان تـبادل را بـا نـهادهای آمـریکایی مشـخص بـررسی کـند.

 

اشکال فنی رهبر انقلاب به شعر شاعر طنزپرداز

زرویی نصرآباد

شاید حدود نود درصد این قاعده را ندانند. حالا من تازه با افتخار می‌گویم که این نکته را می‌دانم، ولی در آن مورد خاص چون کار روزانه بود و فرصت زیاد نبود.

سرویس تاریخ مشرق- ابوالفضل زرویی نصرآباد، شاعر، نویسنده و طنزپرداز مطرح کشور در مصاحبه‌ای از نکته‌سنجی رهبر انقلاب درباره وزن یک شعر می‌گوید:

«یک خاطره‌ی دیگر بسیار سال ۸۵ شعری را خدمت رهبر انقلاب خواندم. شعر بلندی هم بود اتفاقاً. شعر کوتاهی نبود که با متوجه نشدن یک بیت، اتفاق خاصی رخ دهد. در ضمن اواخر جلسه هم بود و همه خسته بودند.

در این شعر بیتی هست که در زمان سرودن آن متوجه این ایراد شدم، ولی چون شعر روزانه‌ای بود که در یک روزنامه‌ای چاپ می‌شد، با خودم گفتم کسی متوجه این ظرایف نمی‌شود. آن نکته این بود که «ی نکره» را نمی‌توان با «ی نسبت» یا «ی مصدری« هم‌قافیه کرد. این نکته را خیلی از دوستان شاعر هم نمی‌دانند. شاید حدود نود درصد این قاعده را ندانند. حالا من تازه با افتخار می‌گویم که این نکته را می‌دانم، ولی در آن مورد خاص چون کار روزانه بود و فرصت زیاد نبود، مته به خشخاش نگذاشتم و از آن عبور کردم. پس از انتشار هم به‌دلیل برهم نخوردن اجزای شعر، از اصلاح آن صرف‌نظر کردم. شعر درباره‌ی انتخاب یک مدیر جدید بود و در آن بیت چنین گفته بودم: «انتخاب شما ربوبی بود/ چقدر انتخاب خوبی بود». خوب اینجا ایراد قافیه دارد. «ربوبی» یعنی ربانی، پس آن مصرع دیگر باید «خوبی» باشد، یعنی خوب بودن. دقیقاً وقتی من این بیت را خواندم، تند هم داشتم می‌خواندم، آقا متوجه شدند و گفتند خوبی بود؟ گفتم بله و سریع ادامه دادم که آبرویم نرود، چون اگر مکث می‌کردم ایشان مجبور بودند توضیح دهند آن «ی» با این «ی» فرق دارد. خیلی از بچه‌هایی که آنجا بودند حتی متوجه این اشاره‌ای که ایشان کرد و بله‌ای که من گفتم برای حفظ آبرو نشدند«.[۱]

گفتگو مشرق با «ابوالفضل زرویی نصرآباد»؛ از اشکنه خوری به پیتزاخوری و نسکافه خوری افتادیم

با اعلام رمز یا رسول الله(ص) توسط دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، پنجمین رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص)آغاز شد.

به گزارش مهر، پنجمین رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش مهارت و آمادگی های دفاعی و همچنین ارتقای روحیه سلحشوری کارکنان و انتقال تجربیات، ارزیابی آموزش های سالیانه و تمرین همچنین هماهنگی بین نیروهای تابعه ارتش برگزار می شود

گفتنی است وسعت این رزمایش مشترک سه میلیون کیلومتر مربع در محدوده جنوب و جنوب شرق کشور، سواحل مکران و دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی با حضور گسترده نیروهای دریایی، زمینی، هوایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) برگزار می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با بیان اینکه بازار گل و گیاه کشور بر اثر رکود هر روز نسبت به گذشته بی‌رمق‌تر می‌شود، گفت: در حال حاضر سه نوع گل از طریق قاچاق به بازار کشور راه پیدا می‌کند.

به گزارش تسنیم اکبر شاهرخی در مصاحبه با رادیو اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی متأثر از پدیده رکود ضرر و زیان‌های فراوانی را متحمل شده‌اند.

وی در ادامه ضمن اشاره به بحث قاچاق گل و گیاه گفت: خوشبختانه با همکاری خوب بازرسان اتاق اصناف تهران، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و پلیس آگاهی جلوی قاچاق در این حوزه گرفته شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: هم‌اکنون قاچاق در این حوزه به‌حدی نیست که بتواند به تولیدکنندگان داخلی لطمه‌ای واردکند.

وی با ابراز اینکه بازارهای گل و گیاه کشور تحت کنترل است، افزود: در حال حاضر سه نوع گل از قبیل لاکی بامبو، ارکیده دندلیون و کاکتوس‌های زینتی از طریق قاچاق به بازارهای کشور راه پیدا می‌کنند.

شاهرخی با بیان اینکه در شرایط حاضر لاکی بامبو و کاکتوس‌های زینتی خاص در ایران تولید نمی‌شود، گفت: تنها تعداد محدودی از تولیدکنندگان داخلی «ارکیده دندلیون» را در گلخانه‌های مجهز تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند بنابراین قاچاق این گل‌ها ضربه‌ای به تولید داخلی وارد نخواهد کرد.

12دریاچه زیبا و شگفت‌انگیز ایران!

 در این مطلب، به معرفی ۱۲ دریاچه زیبا و شگفت‌انگیز ایران می‌پردازیم که از مکان‌های دیدنی و گردشگری ایران نیز به‌حساب می‌آیند.

12- دریاچهٔ اوان
مکان قرارگیری: استان قزوین
اگر روزی خواستید قلعه الموت را ببینید، دریاچه اوان را از یاد نبرید. این دریاچه که بیش از ۷۰ هزار مترمربع مساحت دارد، در ارتفاع هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و تنها از آب چشمه‌های زیرزمینی موجود در بستر دریاچه تغذیه و تنها بخش ناچیزی از آن هنگام بارندگی تأمین می‌شود اما به‌صورت سطحی و کم. غلیان دائمی آن باعث صافی و زلالی آب دریاچه شده‌است.

عمیق‌ترین بخش اوان به ۵٫۷ متر می‌رسد که در جنوب‌شرقی آن واقع شده‌است البته برخی از مسئولان عمق دریاچه را بین یک تا ۲۰ متر تخمین زده‌اند. از سرریز آب دریاچه نیز رود کوچکی تشکیل می‌شود که آب آن مورد استفادهٔ کشاورزان روستاهای کوشک و آیین است. در تابستان این دریاچه محل ماهی‌گیری، آب‌تنی و قایق‌رانی و در پاییز، مأمن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز، مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ‌زدن سطح آن قابل اسکی‌سواری است.

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید