تقدیر قرائتی از زحمات قالیباف
حجت‌الاسلام قرائتی انگشتر خود را به پاس زحمات قالیباف در حوزه‌های فرهنگی و ساخت و توسعه‌ی مساجد شهر تهران، به ایشان اهدا کرد.
به گزارش شفاف، حجت‌الاسلام قرائتی انگشتر خود را به پاس زحمات قالیباف در حوزه‌های فرهنگی و ساخت و توسعه‌ی مساجد شهر تهران، به ایشان اهدا کرد.
 

تقدیر قرائتی از زحمات قالیباف
منبع: مهر
رییس جمهور در پیامی به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، انتصاب وی را از سوی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا به سمت «فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران» تبریک گفت.
به گزارش شفاف، متن پیام تبریک حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

" بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی

انتصاب شایسته جنابعالی از سوی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا به سمت «فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران» را که نشان تعهد، دانش و سوابق ارزشمند جنابعالی در مسوولیت های مختلف نظامی و دفاعی است، صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم با حضور مدبرانه جنابعالی، بیش از پیش شاهد اقتدار نظام اسلامی، تقویت نیروی بازدارندگی و دفاعی و صلابت نیروهای مسلح و بویژه غیورمردان و افتخارآفرینان ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم.

توفیقات شما را از درگاه احدیت مسألت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران"
استفاده از «سنگ‌پا» دارای خواص و فواید زیادی است؛ استفاده از سنگ‌پا با تحریک هیپوفیز مغز و تولید هورمون رشد به افزایش قد کمک شایانی می‌کند.
به گزارش شفاف، استفاده از سنگ‌پا پدیده جدیدی نیست و در زمان قرون وسطی، ابتدا در رم و سپس در خاورمیانه‌، مردم به استفاده از این سنگ رو آوردند؛ امروز از سنگ‌پا در درجه اول برای زدودن بافت‌ها و سلول‌های مرده و به‌عنوان یک لایه‌بردار در پاشنه پا استفاده می‌شود.

سنگ‌پا به‌رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، قرمز و مشکی موجود است و معمولاً در داروخانه‌ها و مراکز فروش لوازم حمام به فروش می‌رسد، اگر هم احتمالاً سری به سواحل یونان زدید، می‌توانید در ساحل، از این نوع سنگ‌ها بیابید.

چون کشیدن سنگ‌پا به ناحیه کف پا‌، فضولات و مواد زاید را از بالاترین نقطه بدن خرج می‌کند لذا این کار می‌تواند در تسکین سردردهای شدید‌، دردهای سیاتیکی، درد معده و ...کمک شایانی کند.
 
قد خود را با «سنگ‌پا» زدن افزایش دهید
 
برطرف کردن کوفتگی بدن و سردرد با سنگ‌پا زدن:

از دیگر فواید استفاده از سنگ پا می‌توان به این مورد اشاره داشت که چرک پا را تمیز می‌کند و در نتیجه خستگی و کوفتگی پا برطرف می‌شود همچنین برای برخی از انواع سردرد و اکثر بیماری‌های مغزی بسیار سودمند است به‌خاطر اینکه ماده را از قسمت‌های بالا‌تر به‌سمت قسمت‌های پایین بدن می‌کشاند و اگر سنگ‌پا‌، خشن‌تر باشد جذب ماده زیاد‌تر است؛ سنگ پا باید خشن و متخلخل باشد و کف پا و پاشنه پا را با آن بمالند.
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

نهمین امام شیعیان نام مبارکش محمد است و القاب و کنیه‌های فراوانی دارد.
به گزارش شفاف، به مناسبت شهادت امام محمد تقی علیه السلام در این گزارش نگاهی به زندگی ایشان خواهیم داشت؛

ولادت

نهمین امام شیعیان نام مبارکش محمد است و القاب و کنیه‌های فراوانی دارد؛ مشهورترین لقبش جواد و هادی است و معروف‌ترین کنیه‌اش ابوجعفر.

امام جواد علیه السلام در 10 ماه رجب سال 195 هجری قمری در مدینه چشم به دنیا گشود. پیشگویی ولادت آن امام از زبان پدر بزرگوارش چندین بار مطرح شده بود. ولادت امام جواد همچون ولادت سایر ائمه معصومین علیهم السلام با ویژگی‌های مخصوصی همراه بوده است. مادر بزرگوار امام جواد علیه السلام خیزران نام دارد؛ زنی از خاندان ماریه قبطیّه یکی از همسران رسول خدا صلی الله علیه و آله.

دوران امامت امام محمد تقی (ع)

دوران کودکی امام جواد علیه السلام از دوران شیرخوارگی تا زمانی که در سن هفت سالگی به امامت رسید، با حوادث گوناگون آمیخته است. با شهادت امام رضا علیه السلام و به امامت رسیدن امام جواد در سن کودکی، یکی از موضوعاتی که حتی برخی از یاران امام هشتم را دچار شک و تردید کرد، کم‌ سن‌ و‌ سالی امام جواد جهت مقام امامت بود. به همین دلیل در مواردی امام رضا علیه السلام و در موارد دیگری، خود امام جواد به تبیین آن پرداختند و به شبهه‌ها پاسخ گفتند.

اگر چه امام جواد علیه السلام نسبت به سایر امامان در سن بسیار کمی به امامت رسید، اما دوران هفده ساله‌ی امامت او، دورانی نسبتاً طولانی و پر حادثه است.

جایگاه امام نزد خدا

امام جواد علیه السلام به دلیل قابلیت و لیاقت و بهره‌مندی از موهبت الهی از جایگاهی رفیع در پیشگاه خداوند، پیامبر اکرم، پدر بزرگوارش و تمام کسانی که بهره‌ای از شناخت امام دارند برخوردار است. اگر چه دشمنان دین و حاکمان معاصر امامان معصوم علیهم السلام همواره در مقام توطئه و سرکوب و تحقیر آنان بوده اند، اما حقانیت و صداقت و نورانیت امامان شیعه پیوسته نقشه‌های دشمنان را خنثی و بی‌تأثیر می‌ساخته است و در برخی موارد، حتی دشمنان تحت تاثیر وجود پر برکت آنان قرار می‌گرفته‌اند.

ازدواج امام محمد تقی(ع) علیه السلام نیز با هوشمندی و درایت مخصوص‌به‌خود، در برخورد با حاکم ستمگر عباسی، مامون ،
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

چه عواملی کمتر شدن شتاب توسعه در ایران در مقایسه با کشورهایی نظیر کره جنوبی را به همراه داشته است؟ پاسخ به این سوال را در الگوی برنامه ریزی این کشور که دارای نمره قبولی در کارنامه توسعه اش است، می توان جست وجو کرد.

به گزارش شفاف، مرور تجربه این کشور نشان می دهد که مهم ترین اصل در برنامه های توسعه کره جنوبی، انتخاب صنایع اولویت دار و تخصیص منابع کمیاب به این صنایع بوده است. در واقع کره جنوبی با عبور از مراحل اولیه توسعه و ایجاد صنایع دارای قابلیت صادراتی بالا، شکل و ماهیت برنامه ریزی توسعه ای را تغییر داده است. مقایسه این الگو با شیوه برنامه ریزی در ایران نشان می دهد که نگاه رایج به برنامه در کشور، بیش از آنکه نگاهی توسعه خواه باشد، نگاهی مکانیکی است و بدون توجه به محدودیت های موجود و اولویت های کشور، اهداف بی شماری را دنبال می کند. این نوع نگاه که بیشتر از نوع برنامه سازی به جای برنامه ریزی است، باعث فرصت سوزی و دور شدن از مسیر توسعه می شود. 

راز سبقت کره جنوبی از ایران چیست؟
 

ایران و کره جنوبی در حالی از دهه 1960 میلادی روند مدرنیزاسیون و توسعه را همزمان با هم شروع کردند که این کشور آسیایی در مقایسه با ایران رشد اقتصادی سریع تری را تجربه کرد و در حال حاضر جزو 20 کشور قدرتمند اقتصادی است. بررسی ها نشان می دهد که کره جنوبی با موفقیت در برنامه ریزی اقتصادی توانسته است این مسیر را طی کند. این در حالی است که ایران با وجود داشتن منابع غنی تر و سابقه نسبتا طولانی تر در زمینه برنامه ریزی توسعه در مقایسه با کشورهایی نظیر کره جنوبی، از منظر شاخص های توسعه در وضعیت نامطلوب تری قرار دارد و سازوکار تنظیم برنامه ها نیز با ایراداتی همراه است. اینکه چه عواملی سبب کمتر بودن شتاب توسعه در ایران در مقایسه با کشورهایی نظیر کره جنوبی شده، در گزارشی از سوی بازوی پژوهشی بخش خصوصی بررسی شده است. تجربه برنامه ریزی در ایران نشان می دهد که هیچ یک از برنامه های پنج ساله طی دوره های گذشته ویژگی یک برنامه موفق را نداشته است.

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

سامان قدوس: بازی در جام جهانی برایم جذاب است

صراط: هافبک - مهاجم ایرانی‌الاصل تیم اُسترسوند سوئد از آمادگی خود برای پذیرش دعوت مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و بازی برای تیم ملی این کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، نشریه اسپورت اکسپرسن سوئد در گفت‌و‌گویی که با سامان قدوس، هافبک - مهاجم ایرانی تیم فوتبال اوسترسوند سوئد انجام داده است، فاش کرد که این بازیکن ایرانی‌الاصل 23 ساله‌ تمایل دارد برای تیم ملی ایران بازی کند و این در حالی است که او سابقه بازی در تیم‌های پایه سوئد را دارد.

اسپورت اکسپرسن در مقدمه مصاحبه‌اش نوشته است: آبر زنلی (بازیکن 22 ساله هیرنفین هلند که برای تیم زیر 21 ساله‌های سوئد بازی کرد) ترجیح داد به عضویت تیم ملی کوزوو درآید و سئاد هاکاسابانوویچ (بازیکن تیم زیر 16 ساله‌های سوئد) هم تیم ملی مونته‌نگرو را انتخاب کرد. حالا فوتبال سوئد ممکن است یکی دیگر از بازیکنانش را به یک تیم ملی دیگر بدهد. اسپورت اکسپرسن می‌تواند تأیید کند که سامان قدوس در این اواخر بارها و بارها تماس‌هایی از سوی فدراسیون فوتبال ایران داشته است و برای گرفتن تابعیت این کشور اقدام کرده است. او می‌گوید: «من امروز در سفارت ایران بودم».

اسپورت اکسپرسن این‌گونه ادامه داده است: با زدن 10 گل در 27 بازی‌‌اش در فصل گذشته، سامان قدوس در تیم اف کی اُسترسوند موفقیت‌های بزرگی کسب کرد و پس از آن در ماه ژانویه به اردوی تیم ملی سوئد فراخوانده شد، جایی که اولین بازی‌های ملی‌اش را برابر ساحل عاج و پس از آن برابر اسلواکی در دو دیدار دوستانه انجام داد. امسال روند خوب گلزنی او باز همه ادامه پیدا کرد. بعد از هفت گل در جام حذفی سوئد، چهار گل در لیگ و یک گل زیبا و تأثیرگذار که مسبب پیروزی یک بر صفر تیمش برابر گالاتاسرای در مرحله مقدماتی لیگ اروپا شد، حالا مشتریان خارجی قدوس هم بیشتر شده‌اند، اما فقط تیم‌های باشگاهی نیستند که او را می‌‌خواهند. فدراسیون فوتبال ایران تلاش‌هایش را برای جذب این هافبک - مهاجم 23 ساله شدت بخشیده است تا او را به مرحله نهایی جام جهانی ببرد.

قدوس که پیش از این گفته بود احتمال ماندن در تیم ملی سوئد و رفتنش به ایران 50-50 است، گفت: من برای گرفتن تابعیت ایران به سفارت رفتم. آنها (فدراسیون فوتبال ایران) نشان داده‌اند که مرا می‌‌خواهند. تفاوت بزرگی که الان در وضعیت من شکل گرفته این است که ایران واقعاً نشان داده است که مرا می‌‌خواهد. آنها به میزان زیادی به من اعتماد دارند و واقعاً می‌خواهند که برای‌شان بازی کنم. این مهم‌ترین تفاوتی است که وضعیت من نسبت به گذشته دارد و تصور می‌کنم که در حال حاضر این تنها گزینه‌ای است که دارم.
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

فرمانده معظم‌ قوا بارها فرموده‌اند مسئله خدمت سربازی مسئله نیروهای مسلح است و بایستی نظر نیروهای مسلح را مد نظر قرار داد، در حالیکه هم اکنون در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم که انشاءالله با همکاری مجلس محترم و اصلاح قوانین شاهد رفع آن باشیم.
صراط: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در نظام و کشور اسلامی، موضوع دفاع، فراتر از هرگونه حزب، جناح، سلیقه و نگر‌ش حائز اهمیت و توجه است.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرلشکر محمد باقری ‌رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دستور خداوند متعال در قرآن کریم به مسلمانان این است که هر آنچه در توان دارید برای مقابله با دشمنان و افزایش قدرت بازدارندگی نظام اسلامی فراهم کنید، اظهار داشت: وزارت دفاع چنین مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و بحمدالله در طول تاریخ این وزارتخانه به خوبی و در هر دوره نسبت به گذشته در مسیر رشد و تعالی قرار داشته و ماموریت‌های محوله را به بهترین نحو به سرانجام رسانده است.
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

 «جام جم آنلاین» نوشت: شاید خیلی ها که اولین بار سیدعلیرضا میرعمادی را در استادیوم آزادی، بین بقیه تماشاچی‌ها دیدند تعجب کردند! شاید خیلی‌ها با خودشان گفتند این اولین و آخرین باری است که او به ورزشگاه می‌آید. اما این روحانی جوان پای تصمیمی که گرفته بود ماند و حالا پای ثابت بازی‌های پرسپولیس است.

سیدعلیرضا میرعمادی همان روحانی جوانی است که فیلمش این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود، همان که مورد تشویق جمعیت حاضر در استادیوم قرار می‌گیرد و خیلی‌ها با شعار حاجی پرسپولیسی، واکنشی مثبت به حضورش در استادیوم فوتبال نشان می‌دهند. اما شاید خیلی‌ها ندانند که این روحانی جوان، صاحب یک صفحه پرمخاطب در اینستاگرام است و به عنوان واعظ فضای مجازی هم شناخته می‌شود. صبح یک روز گرم مردادی، میزبان این روحانی جوان بودیم و با او از فعالیت‌هایش گفتیم، کارهایی که به نظر بعضی‌ها غیرمتعارف است و به نظر خود او، نه!

سیدعلیرضا میرعمادی در صفحه اینستاگرامش که ۶۹ هزار دنبال کننده دارد، اینطور معرفی شده:« آسد علیرضا، طلبه، فقط همین! » برای مخاطبان ما چطور خودتان را معرفی می کنید؟

شما به بیوگرافی من در اینستا اشاره کردید، این بیو در حقیقت یک فن برای جذب مخاطب است و به خاطر همین به این شکل نوشته شده. من سیدعلیرضا میرعمادی، طلبه پایه دهم و سال آخر هستم که می شود اتمام سطح دو و معادل لیسانس، مجرد و متولد ۱۳۷۵. پدرم و هردو پدربزرگم روحانی هستند و کلا من در خانواده ای عالم زاده به دنیا آمده ام.

چون در یک خانواده روحانی بزرگ شدید، تصمیم گرفتید روحانی شوید؟

علاقه قلبی خودم بود اما این موضوع هم بی تاثیر نبود، روحانی های خانواده ما، روحانی های خوبی هستند، مردمدارند و این ارتباط خوبشان با مردم همیشه مورد توجه من بوده، من از طفولیت جذب روحانیت شدم، یادم است پنجم دبستان وقتی معلم از بچه ها می پرسید می خواهید بزرگ شدید چه کاره بشوید، تنها کسی که در مدرسه می گفت روحانی، من بودم. یعنی از همان موقع این هدف را داشتم و از سن ۱۴ سالگی یعنی پایان دوره راهنمایی، وارد حوزه امام خمینی(‌ه) ازگل شدم و تحت نظر حاج آقای صدیقی ادامه تحصیل دادم. الان هم با اینکه ۲۱ ساله هستم اما معمم شده ام.

شما الان، هم خودتان روحانی هستید، هم پدرتان روحانی بوده، هم پدربزرگتان... سبک زندگی شما با مردم عادی فرق دارد؟

در اصل زندگی که تفاوتی ندارد. روحانی ها هم همان تفریحاتی بقیه انجام می دهند، دارند. ما هم شمال می رویم، ما هم مهمانی می رویم، ولی یکسری محدودیت ها داریم که آن را هم با عشق پذیرفته ایم، مثلا باید شان لباس را در مکان های عمومی رعایت کنیم چون دیگر متعلق به خودمان نیستیم. مساله دیگر رعایت اصول سبک زندگی اسلامی است. درحقیقت وقتی ما از سبک زندگی روحانیت حرف می زنیم درباره سبک زندگی اسلامی صحبت می کنیم. در سبک زندگی اسلامی چیزی که معیار است این است که ما از مسائل شرعی و حلال و حرام خارج نشویم، چهارچوب این موضوع مشخص است. زندگی اسلامی برمبنای حلال و حرام است. اسلام می گوید انجام واجبات، ترک محرمات. این ها مسائلی است که همه مردم هم باید رعایت بکنند اما روحانی ها باید یکسری مراعات های بیشتر هم داشته باشند، مثلا ما وقتی به زندگی امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نگاه می کنیم می بینیم که ساده زیستی در این زندگی موج می زده، همین راه را به ما هم نشان می دهد اینکه سبک زندگی روحانی ها باید طوری باشد که از عرف جامعه بالاتر نباشد.

بعنوان یک روحانی، فیلمی که از شما در استادیوم آزادی پخش شده، خیلی سروصدا کرده، چطور شد که پای شما به استادیوم باز شد؟

من از آنجایی که خودم علاقه مند به فوتبال هستم، همیشه مسابقات را دنبال می کنم، این تصمیم را گرفتم. حتی قبل از اینکه معمم بشوم ورزشگاه هم رفته بودم و یکی از مسابقات فوتبال را از نزدیک دیده بودم.

کدام بازی بود؟ یادتان است؟

بله فکر کنم یکی از بازی های جام باشگاه های آسیا بود، بازی النصر عربستان و پرسپولیس. اما آن موقع معمم نبودم به خاطر همین حضورم در ورزشگاه نظر کسی را جلب نکرد. اما معمم که شدم این فکر به ذهنم رسید که با لباس روحانیت به ورزشگاه بروم. دیدم یکی از فعالیت های خوبی که در ورزشگاه ها می شود انجام داد همین حضور در بین قشر جوان است. جمعیت زیادی از ورزشگاه های ما را جوانان تشکیل می دهند و متاسفانه ما در این فضا حضور نداریم. بیشتر در فضاهایی حضور داریم که جوان از آنجا دور است، اما اگر همین حضور را در فضایی داشته باشیم که جوان هم هست، قطعا دوستی ایجاد می شود، رفاقت بوجود می آید و جوان به روحانیت هم جذب می شود. بالاخره ما باید خودمان سعی کنیم به یک فضاهایی نفوذ کنیم، شاید همه جوان ها مسجد نیایند، ما این ها را کجا باید ببینیم!؟ کجا باید با این جوان ها رفیق شویم؟

واکنش جوان هایی که می گویید شما را در ورزشگاه کنار خودشان دیده اند چطور بوده؟

عالی...خیلی ها می گویند حاج آقا بیا یک سلفی با ما بینداز. در این چند بار حضورم در استادیوم، تا حالا جوان ها حدود ۴۰۰ تا سلفی با من انداخته ام، حتی بعد از بازی این عکس ها را برای من می فرستند، یا در صفحات خودشان در اینستاگرام به اشتراک می گذارند و من را تگ می کنند. حالا شما ببینید کجا این فرصت پیش می آید که جوان بیاید به یک روحانی بگوید بیا با هم سلفی بیندازیم؟ اینکه جوان خودش را درکنار روحانیت ببیند، ببیند این روحانی روی همین سکوهای ورزشگاه کنار او نشسته، او هم دغدغه ورزش را دارد، نرفته در جایگاه بنشیند، خودش را جدا از بقیه ندیده همین یک حرکت خوب است. اینجا شاید چند نفر به روحانیت بیشتر علاقه مند بشوند، بعد که علاقه مند شدند بنشینند پای حرف هایش و به اسلام نزدیک تر شوند.

تصاویری از شما در همین ورزشگاه آزادی منتشر شده که درحال اقامه نماز جماعت هستید؟

بله من این را هم یکی از برکات حضورم در ورزشگاه می دانم. ، اولین باری که به همراه چند نفر از تماشاچی ها نماز جماعت خواندیم، بازی ایران و ازبکستان بود، بازی ملی بود و به نظرم خود این حرکت خیلی ارزشمند بود.

از قبل برایش برنامه ریزی کرده بودید؟

نه اصلا. فکر کنم بازی نیم ساعت قبل از اذان بود، اذان که گفته شد من رفتم نمازخانه نماز بخوانم دیدم چقدر نمازخوان آنجاست، دیدم همه می خواهند فرادی نماز بخوانند که با حضور من نماز به صورت جماعت خوانده شد. البته این را هم این وسط بگویم که واقعا شرایط نمازخانه های ورزشگاه آزادی افتضاح است، یک فضای کوچک در هر جایگاه به نمازخانه اختصاص داده شده که نهایتا ۲۰ نفر بتوانند کنار هم بایستند و نماز بخوانند، همیشه در این نمازهای جماعتی که من آنجا خوانده ام ده ها نفر پشت در منتظر ایستاده اند چون داخل جا نبوده.

همین حرکت شما هم خیلی مورد توجه قرار گرفت و عکس های زیادی از آن منتشر شد.

بله، خیلی ها از نماز جماعت ما عکس گرفتند، خیلی ها عکس ها را در اینستاگرام برای من فرستادند. حتی بعضی ها کامنت گذاشتند مگر استادیوم نمازخانه دارد!؟ من بعد از بازی ازبکستان دیدم که این حضور چقدر اثر خوبی دارد، تصمیم گرفتم در بازی های داخلی هم حضور داشته باشم و از آنجایی که پرسپولیسی هستم گفتم در بازی های پرسپولیس به ورزشگاه بروم، البته به دوستان روحانی ام که استقلالی بودند هم پیشنهاد دادم که شما هم بیایید در بازی های استقلال به ورزشگاه بروید و بین جوان ها حضور داشته باشید. درهرحال این حضورم واقعا بین خود تماشاچی ها با استقبال روبه رو شد، همانطور که در فیلمی که منتشر شده می بینید همه من را تشویق می کنند و می گویند حاجی پرسپولیسی...خیلی ها می گویند حاج آقا دمت گرم. حاج آقا ایول. فکر می کنم این اتفاق کوچکی نیست، من الان با خیلی ها در استادیوم رفیق شدم، خیلی ها شماره ام را گرفته اند، الان دوست هستیم صحبت می کنیم، خیلی ها آدرس اینستاگرامم را گرفتند پیام دادند، بالاخره این رفاقت بین نسل جوان و منِ روحانی حاصل شده و به نظرم همین اتفاق خوبی است. من نمی گویم صدهزار نفر، اگر بتوانم یک نفر را هم در این حضورم در ورزشگاه به اسلام علاقه مند بکنم، همین کافی است. مگر منِ روحانی وظیفه ای جز این دارم؟ قطعا شما اگر بخواهی دینت را تبلیغ بکنی، دینت را به همه بشناسانی، اول باید محبت ایجاد کنی، اول باید نشاط ایجاد کنی. یکی از حرف های زیبایی که آقای روحانی می زنند و من خیلی قبول دارم همین موضوع است که نشاط در جامعه باید باشد، امید در جامعه باید باشد تا شما بتوانید اسلام را به همه بشناسانید.

این حضور دیگر چه اثراتی داشته، بالاخره همیشه که یک روحانی بین تماشاچی های فوتبال حضور ندارد!

خیلی وقت ها تماشاچی ها می خواستند، حرفی بزنند، بددهنی بکنند، تا چشم شان به من می افتاد می گفتند که حاج آقا اینجاست رعایت کنید. این شاید حرکت کوچکی باشد اما وقتی ما می گوییم که ورزشگاه های ما فضای مسمومی دارد، همین حرکت هم مثبت است. البته من چون نمی خواهم برای جوان ها، مصداق برج زهرمار باشم، خیلی وقت ها هم بلند می شوم می روم کنار تا آنها هم تفریحشان را بکنند هم تشویقشان را. دوست ندارم حضورم فضا را برایشان سنگین بکند، همین که چند نفر هم بدون تذکر من رعایت بکنند و حرف زشت نزنند برای من کافی است.

با لیدرهای پرسپولیس هم دوست شده اید؟

بله الان دیگر با چندتایشان رفیق هستیم، مثلا با عباس اسماعیل بیگی، سعید طاهری. این، لیدرها هستند که تماشاچی ها را هدایت می کنند و قطعا اگر من بخواهم در ورزشگاه حرکت فرهنگی ای انجام بدهم به کمکشان نیاز دارم.

حضور شما در ورزشگاه بین دوستان روحانی تان چه واکنش هایی داشته؟

هم خوب، هم بد...خیلی ها گفتند حاج آقا خجالت نمی کشی؟ چرا با لباس رفتی ورزشگاه؟ نقدهایی شد اما خیلی از بزرگان هم تشویق کردند از جمله حاج آقای زائری، حاج اقای مومنی، حاج آقای دانشمند. خودم فکر می کنم من با در کنار مردم بودنم، شان لباس را پایین نمی آورم و هیچ کار منافی لباسی هم انجام نمی دهم که مورد نقد قرار بگیرد. اصل مساله این است که فوتبال یک تفریح سالم است و ما با حضورمان در این فضا می توانیم نشان بدهیم که اسلام مخالف تفریحات سالم نیست.

شما فقط طرفدار ورزش هستید یا خودتان هم ورزش می کنید؟

من از سن هشت سالگی تکواندو کار می کردم، دان دوی تکواندو را هم گرفتم، در وزن منفی ۴۵ هم برنز کشوری دارم. آن موقع خیلی بدنم روی فرم بود، اما از وقتی وارد حوزه شدم، به دلیل مشغولیات درسی که پیش آمد و اینکه ما از شنبه تا ۵ شنبه باید درس می خواندیم از فضای ورزش رزمی و حرفه ای دور شدم.

شما بعنوان واعظ فضای مجازی هم شناخته می شوید، چطور شد که این فضا را برای فعالیت انتخاب کردید؟

سه، چهار سال پیش مقام معظم رهبری صحبت بسیار خوبی داشتند، فرمودند که اگر من رهبر نبودم، در فضای مجازی کشور مدیریت می کردم. ایشان به ما راه را نشان دادند، اهمیت فعالیت در فضای مجازی را نشان دادند، باز در صحبت های دیگری فرمودند که اگر فضای مجازی را نیروهای انقلابی پر نکنند، کارفرهنگی نداشته باشند، عرصه به دست غربی ها و دشمنان انقلاب می افتد. این یک حقیقت است، همانطور که ما الان می بینیم اگر در اینستاگرام یک پیج مذهبی باشد، مقابلش ۵۰ تا پیج شبهات اعتقادی وجود دارد. پس مبنای شروع کار من حرف حضرت آقا بود و چون احساس کردم اینستاگرام اثرگذاری بیشتری دارد، در این فضا فعالیت بیشتری دارم.

هدف را در فعالیت در فضای مجازی بر چه اصلی گذاشتید؟

هدفم نشان دادن زندگی یک طلبه معمم بود، یک روحانی ساده که هیچ ادعایی هم ندارد. ما واقعا با مردم دیگر هیچ تفاوتی نداریم. دوست داشتم مردم این را ببیند، ببیند یک طلبه هم درست مثل آنهاست، این خیلی مهم است. نکته بعدی رسیدگی به مسائل اجتماعی و فرهنگی است، امر به معروف و نهی از منکر، نشان دادن سبک زندگی اسلامی.

الان صفحه شما در اینستاگرام جزو پرمخاطب ترین هاست و بیش از ۶۹ هزار دنبال کننده دارد، چطور این همه مخاطب را جذب کردید؟

من روز اولی که وارد اینستاگرام شدم اصلا نمی دانستم دنبال کننده چیست، اما تصمیم گرفتم در این فضا فعالیت کامل داشته باشم، قوانینش را یاد بگیرم و رعایت کنم و الان هم وقتی که برای اینستاگرام می گذارم جدا از بحث ها و مطالعات علمی و منبر آماده کردن، حداقل روزی دوساعت است.

در همین فضای مجازی تصویری هم از شما و دیگر دوستانتان منتشرشده در حالی که بیل و کلنگ به دست گرفته اید و مشغول کار جهادی هستید، درباره این تصویر هم توضیح می دهید؟

بله یکی از کارهایی که ما با گروه وعاظ انقلابی همین چند روز پیش انجام دادیم بازدید از سرای احسان بود. گروه وعاظ انقلابی از واعظان معروف تهران هستند، حاج آقا مهدی دانشمند، حاج آقا سیدحسین مومنی، حاج اقا احسان بی ازار تهرانی، حاج آقا سیدجلال موسویان، حاج آقا علی سعیدیان، حاج آقا مهدی دهقان که منبری های معروف تهران هستند، من هم به عنوان واعظ فضای مجازی عضو این گروه هستم. ما هفته گذشته بعد از بازدید اولیه ای که از سرای احسان داشتیم و نیاز سنجی ای که آنجا انجام شد، برای کار جهادی به این مرکز رفتیم. مشکل لوله کشی وجود داشت که همه در کنار هم کار کردیم. فلسفه این کار هم همان فرمایش مقام معظم رهبری بود که می فرمایند مملکت فقط با کار جهادی جلو خواهد رفت. البته بعد از انتشار این عکس ها واکنش ها باز هم متفاوت بود، خیلی ها تشویق کردند، خیلی ها زیر عکس ها پیام گذاشتند، حاج آقا چرا این جوری بیل می زنی؟ حاج آقا پس چرا لباست تمیز است؟ حاج آقا ریا نکن... درحالیکه من فکر می کنم بزرگترین ریا این است که ما برای خوشایند دیگران یا ترس از انتقاد دیگران، کاری را انجام بدهیم یا ندهیم، مثلا عکس نگذاریم مبادا که بگویند ریا کرده اید. من معتقدم که دوره پنهانی کار کردن و در خفا کار کردن گذشته، باید کار خیر را با صدای بلند فریاد زد تا عمومیت پیدا کند.

با حکم فرمانده معظم کل قوا یکی دیگر از امیران ارتش جمهوری اسلامی به درجه سرلشکری نائل و فرمانده کل ارتش شد.
صراط: با حکم فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امیر سید عبد الرحیم موسوی به درجه سرلشکری نائل و فرمانده کل ارتش شد.

در حکم رهبر معظم انقلاب آمده است: "نظر به تعهد و شایستگی و تجارب، شما را با ارتقاء به درجه سرلشکری به سِمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم."

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی از فرماندهان با سابقه ارتش است که در طول دوران جنگ تحمیلی، رده‌های فرماندهی را در یگان‌های مختلف با موفقیت گذراند و سابقه 96 ماه حضور در دوران دفاع مقدس را در جبهه‌های غرب و جنوب غرب کشور را در کارنامه دارد.

فرماندهی تیپ دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)، فرماندهی دانشگاه افسری، فرماندهی قرارگاه شمال شرق آجا، معاونت آموزش نیروی زمینی ارتش، معاونت طرح و برنامه نزاجا، جانشینی اداره عملیات و ریاست ستاد مشترک ارتش از جمله سوابق امیر موسوی است.

سرلشکر موسوی از چهارم شهریور سال 1384 تا تیر 1395 نیز جانشینی فرمانده کل ارتش و ریاست مرکز مطالعات راهبردی آجا را برعهده داشت و در تیر ماه 95 در حکمی از سوی فرمانده معظم کل قوا به سمت جانشینی رئیس ستادکل نیروی‌های مسلح منصوب شد.

 

 
 
لاریجانی: پیگیری می کنم
پس از تذکر صبح امروز نماینده خرمدره و ابهر، نماینده مردم لنگرود نیز از رئیس مجلس خواست تا تدبیری بیندیشد که نمایندگان در جریان میزان اموال وزرای پیشنهادی قرار بگیرند.
صراط: پس از تذکر صبح امروز نماینده خرمدره و ابهر، نماینده مردم لنگرود نیز از رئیس مجلس خواست تا تدبیری بیندیشد که نمایندگان در جریان میزان اموال وزرای پیشنهادی قرار بگیرند.

به گزارش مهر، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون عمران مجلس در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، با ارائه اخطار قانون اساسی و با یادآوری اصل ۱۴۲ مبنی بر لزوم ارائه فهرست اموال و دارایی مسئولان و مقامات گفت: امروز در صحن مجلس این بحث درباره میزان اموال و دارایی برخی از وزرای پیشنهادی خیلی جدی مطرح است و اعداد و ارقام مختلفی عنوان می‌شود که معتقدم غیرواقعی است.

وی افزود: اصل ۱۴۲ قانون اساسی نیز به این معنا نیست که مجلس مَحرم نیست و در جریان ارقام دارایی وزرا نباشد.

لاهوتی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: تدبیری کنید که حداقل مجلس در جریان اموال و دارایی‌های ارائه شده به قوه‌قضائیه باشد؛ چرا که این روزها در کانال‌های تلگرامی اعدادی منتشر می‌شود که ۸۰ درصد آن غیرواقعی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مجدداً تأکید کرد: تدبیری بیندیشید که مجلس در جریان جزئیات این موضوع قرار بگیرد تا بهتر رأی دهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به وی اظهار داشت: آنچه الزام‌آور است، ارائه اموال و دارایی‌ها به قوه‌قضائیه است که برخلاف حق افزایش نیافته باشد.

وی افزود: برخی وزرای فعلی هم که قبلاً سابقه وزارت داشته‌اند، می‌توان درباره آنها از قوه قضائیه پرسید که آیا دارایی آنها برخلاف حق افزایش یافته یا خیر؛ در عین حال خودتان می‌توانید مانند سایر امور در این حوزه هم از وزرا سؤال و تفحص کنید و بین خود و خدایتان رأی بدهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اندازه‌ای که لازم است، من هم پیگیری خواهم کرد.
قاضی پور در میانه صحبت های رییس جمهور بلافاصله از صحن خارج و با 6 عدد گلابی وارد شد.
عکس/ گلابی خوردن یک نماینده هنگام سخنرانی روحانی
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی یزد و همدان:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان، شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب خواندند و فرمودند: مسؤولان فرهنگی موظفند روحیه و جریان انقلابی را در محیط‌‌های مختلف تقویت و از آن پشتیبانی کنند.
 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی از استانهای یزد و همدان با تأکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان، شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب خواندند و خاطرنشان کردند: مسئولان فرهنگی موظفند روحیه و جریان انقلابی را در محیط‌های مختلف تقویت و از آن پشتیبانی کنند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به بسترهای فراوانی که در دنیای امروز در جهت گمراه کردن نسل جوان ایجاد شده است، افزودند: در مقابل این تبلیغات مضرّ و صداهای گمراه‌کننده، ظرفیت‌های بزرگی در جهت هدایت و رویش جوانان وجود دارد.
 
رهبر انقلاب اسلامی، شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های اسلامی و انقلابی خواندند و گفتند: شهید حججیِ عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.
 
ایشان با اشاره به درخواست‌های فراوان جوانان برای حضور در جبهه‌های مبارزه با دشمن، افزودند: امروز بسیاری از جوانان با انگیزه بالا و ایمان باورنکردنی، به‌دنبال آنند که از زندگی، خانواده و راحتی خود بگذرند و با عشق به جهاد و دفاع از ارزشها با دشمن مبارزه کنند که باید قدر این رویش‌های جدید و ارزشمند را دانست.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای، تقویت روحیه انقلابی و جهادی را مهمترین وظیفه مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی خواندند و خطاب به آنان خاطرنشان کردند: باید همه تلاش خود را مصروف تربیت دینی و انقلابی جوانان کنید و بدانید اخلاق نیز همراه با تقویت روحیه انقلابی و دینی و حرکت جهادی و میل به جهاد در راه خدا، ایجاد و ماندگار می‌شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مسئولان باید جریان عظیم نیروی انقلاب را که خوشبختانه در بین جوانان جریان دارد، تقویت کنند و بگونه‌ای عمل نکنند که جریان انقلابی، تضعیف و جریانِ مقابل آن در محیطهای فرهنگی، دانشگاهی و تبلیغات دینی تقویت شود.
صراط: همسر شهید محسن حججی از ماجرای ازدواج با این شهید بزرگوار و شهادت او صحبت کرد.
به گزارش تسنیم، زهرا عباسی همسر شهید محسن حججی با حضور در برنامه تلویزیونی زنده‌رود که از شبکه اصفهان، فارس و شما به روی آنتن رفت از ویژگی‌های شهید حججی، روایت ازدواج با او، سفر به سوریه و شهادتش صحبت کرد.
عباسی با روایت ماجرای ازدواج با شهید حججی گفت: ما سال 91 به عقد هم درآمدیم، در هفته دفاع مقدس و در نمایشگاه کتاب من را دیده بودند.
وی درباره شنیدن خبر اسارت شهید حججی گفت: بیرون از منزل بودم، در یکی از کانال‌هایی که عضو بودم تصویر را دیدم، باز کردم و دیدم که تصویر آقامحسن است، دستانم می‌لرزید چون اسارتش من را شوکه کرد، حس کرده بودم که این سفر آخرش است، به او هم گفته بودم که حس می‌کنم دیگر برنمی‌گردی، بعد از آن تماس گرفتم که پدرم بیایند و گفتم که حالم خوب نیست و بعد از آن اسارت ایشان را به همه اطلاع دادیم.

همسر شهید حججی درباره نشانه‌های شهادت او گفت: می‌دانستم دیگر برنمی‌گردد چون شهادت او هم ماجرا دارد، قبل از اینکه عازم سوریه شوند می‌گفتند دلم می‌خواهد نشانه‌ای همراهم باشد که اگر دشمن من را اسیر کرد دیگر من را رها نکند.
وی ادامه داد: آقامحسن می‌گفت من نمی‌ترسم و در چشمان آنها نگاه می‌کنم و می‌گویم که شیعه امام علی (ع) هستم. به این نتیجه رسیدم که دُر نجف را برای او بخرم البته این دُر را هدیه گرفته بودم، آقا محسن گفت عبارت "یا زهرا" را روی آن حکاکی کنیم، این کار را هم انجام دادم و آقامحسن انگشتر را دستش کرد و سپس راهی سوریه شد.

عباسی بیان کرد: وقتی همه می‌گفتند که دعا کنید برگردد من می‌گفتم غیرممکن است او می‌گوید که شیعه امیرالمومنین (ع) است، همه می‌گفتند عکس فوتوشاپ است، آنجا اصلاً کسی به لباس خود اتیکت نمی‌زند و من توضیح دادم که آن را خودم به سینه او زدم.

وی ادامه داد: بار دوم که به سوریه می‌رفت برای کاری به بیرون از منزل رفته بودم، آقامحسن تماس گفت و پرسید کجایی، گفت امشب قرار است بروم، گفتم چه عجله‌ای است؟ بعد از قطع تماس گریه کردم چون برایم سخت بود اما قبل از آمدن او اشک‌هایم را پاک کردم تا نبیند، وقتی آمد دیدم که چشمانش قرمز است، از خوشحالی اشک شوق ریخته بود.

همسر شهید حججی درباره تصویری که از اسارت او منتشر شد، گفت: این عکس نشان دهنده حق و باطل بود، من بعد از نگاه کردن با دقت به عکس یک لحظه حس نکردم که محسن اسیر است، صلابت را در وجود او دیدم حس کردم که داعشی ملعون اسیر دست آقامحسن است. قطعا از بغض و کینه است که چاقو کنار او گذاشته‌اند.
وی گفت: من همه چیز در چهره او دیدم جز ترس اما خستگی را حس کردم، مشخص بود ایشان تا لحظه‌ای که به اسارت درآمده از خودش دفاع می‌کرده است چون لب‌های او خشک بود، اما استوار بودن هم در نگاه او بود، محسن کم نیاورده بود.
عباسی با بیان اینکه هدف داعش از انتشار این عکس، رعب و وحشت بود و اینکه اراده بقیه را ضعیف کند، گفت: آنها سخت اشتباه کردند چون خود را نابود کردند، آنها با این عکس هزاران هزاران محسن دیگر را بهتر و موثرتر ساختند.
وی افزود: همه ما ایمانی را در وجود خود داریم و می‌توانیم مثل محسن خاص باشیم، محسن این خاص بودن و ایمان خود را عملی کرد، او بالقوه بودن را به بالفعل تبدیل کرد و همین سبب شد که دغدغه را در وجود او حسی کنیم. دغدغه کار جهادی را داشت و این را عملی می‌کرد.
همسر شهید حججی خاطرنشان کرد: محسن یک آتش به اختیار تام بود، این آتش به اختیار را سال‌ها قبل در موسسه شهید کاظمی نشان داد، اگر همه اینگونه باشیم همه چیز خیلی قشنگ پیش می‌رود و همه محسن‌ها، یکی یکی ساخته می‌شوند.
ما اصلا و ابدا انگیزه مالی نداریم. هدف اصلی ما ترویج حجاب چادره. برای اینکه رستوران را این شکلی افتتاح کنیم به مشکلات زیادی برخورد کردیم. حتی پیش اومده که ضرر کردیم اما به کسی که چادری نبوده غذا نفروختیم.

به گزارش شفاف، «ما اصلا و ابدا انگیزه مالی نداریم. هدف اصلی ما ترویج حجاب چادره. برای اینکه رستوران را این شکلی افتتاح کنیم به مشکلات زیادی برخورد کردیم. حتی پیش اومده که ضرر کردیم اما به کسی که چادری نبوده غذا نفروختیم.» این جملات را صاحب یک رستوران تازه تاسیس در منطقه 2 تهران می گوید که به تازگی آن را برپا کرده است. خانم هایی که به این رستوران می آیند حتما باید پوشش چادر داشته باشند.


حتی زمانی که هنوز وارد خود رستوران نشده ایم، فضای مذهبی عمیق آن کاملا احساس می شود. نرسیده به در اصلی رستوران، راهروی کوچکی وجود دارد که سربندهای سرخ «یا زهرا» از سقف آن آویزان است. دو غرفه کوچک در این راهرو قرار گرفته است؛ اولی پر است از چادر، چادرهای سیاه عربی و ایرانی و چادرهای رنگی نماز.
 
کافه رستوران های مذهبی در تهران 
 
ساق دست و سربند هم به چشم می خورد. در غرفه بعد اما چندین سجاده بر روی زمین پهن شده اند، روی دیوار رو به روی این سجاده ها، عکس شهید آوینی به دیوار آویخته شده است. بعد از این دو غرفه، به در شیشه ای رستوران می رسیم؛ فضایی ساده و آرام که پذیرای افرادی است که ظاهری مذهبی دارند زنانی که در این رستوران مشغول سر و غذا و نوشیدنی هستند، همگی چادر پوشیده اند.
 
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

صراط: امیر نصیرزاده با حکم فرمانده نیروی هوایی ارتش، جانشین فرمانده نهاجا شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، طی حکمی از سوی امیر حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده این نیرو، به سمت جانشین فرماندهی نهاجا منصوب شد.

همچنین از سوی فرمانده نهاجا، امیر سرتیپ دوم محمدقراباغی به سمت معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

امیر سرتیپ دوم محمد قراباغی پیش از این سمت‌هایی نظیر معاون عملیات نیروی هوایی ارتش، فرماندهی مجتمع اوج نهاجا، فرماندهی پایگاه شهید اردستانی امیدیه، جانشین فرمانده پایگاه شهید لشکری و معاونت عملیات این پایگاه را عهده دار بوده است.
 
در جریان سفر ۳ روزه سرلشکر باقری به ترکیه، با ۴ مقام عالیرتبه نظامی و سیاسی این کشور دیدار و درخصوص موضوعات مهم دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی شد.

 سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان روز سه شنبه در صدر یک هیات عالیرتبه نظامی به آنکارا سفر کرد و مورد استقبال رسمی ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه قرار گرفت.

مسائلی نظیر مبارزه با تروریسم، تحولات منطقه، روابط دو جانبه دفاعی و همکاری‌های مرزی از محورهای دیدار سرلشکر باقری با مقامات ترکیه عنوان شده بود.

* اولین سفر رئیس ستادکل

این اولین سفر خارجی سرلشکر باقری در منصب ریاست ستاد کل نیروهای مسلح بود و پیش از آن نیز در سال‌های ریاست سرلشکر فیروزآبادی شاهد این دست سفرها لااقل در چندین سال گذشته نبودیم.

سرلشکر باقری دومین رئیس ستادکل نیروهای مسلح است که در هشتم تیرماه 95 با حکم آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به این سمت منصوب شد.

این البته اولین سفر در سطح رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ترکیه از ابتدای پیروزی انقلاب نیز بود که با دعوت رسمی مقامات ترک و موافقت حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا انجام شد.

* چه کسانی سرلشکر باقری را در سفر ترکیه همراهی کردند

برخی فرماندهان و مسئولان عالیرتبه نیروهای مسلح ازجمله سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار قریشی معاون آماد وزارت دفاع، سردار محرابی معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا، امیر محمدحسن باقری معاون آموزش ستادکل، امیر رحیم زاده معاون طرح و برنامه ارتش، رئیس ستاد کل را در این سفر همراهی کردند.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

امیر سرتیپ دوم خلبان سید جاوید هاشمی به فرماندهی پایگاه شهید فکوری منصوب شد.
به گزارش شفاف، مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید پایگاه شهید فکوری با حضور دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در این استان،  امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی، و جمعی از مسئولین لشگری و کشوری برگزار شد.
 
در این مراسم دکتر جبار زاده استاندار آذربایجان شرقی با تبریک و ابراز خرسندی از انتصاب صورت گرفته  و تشکر از امیر سرتیپ دوم خلبان حمید واحدی فرمانده سابق پایگاه شهید فکوری، گفت: در زمان تهدیدات و مشکلاتی که در کشور پیش می آمد صحبت های امیر واحدی در باره آمادگی نیروی هوایی و خلبانان تیز پرواز آن قوت قلبی برای ما بود که با آرامش فکری و اطمینان خاطر مسئولیت های خود را به انجام رسانیم.
 
همچنین امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی  در این مراسم با قدر دانی از تلاش های امیر واحدی در دوران تصدی فرماندهی پایگاه شهید فکوری گفت: کسب عناوین متعددی که پایگاه شهید فکوری در طول مدت فرماندهی امیر واحدی  در سطوح مختلف نیروهای مسلح کسب کرده حاکی از موفقیت وی در مسئولیت محوله است.
 
 در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت:  نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس  و دوران پس از جنگ تا به اکنون، بسیار ارزنده و قابل تمجید است و در این میان پایگاه شهید فکوری نیز در ایفای نقش خود بسیار خوش درخشیده است.
 
وی با قدردانی از زحمات امیر واحدی، انتصاب فرمانده جدید پایگاه را تبریک گفته و برای این دو فرمانده آرزوی موفقیت کرد.
 
گفتنی است امیر سرتیپ دوم خلبان سید جاوید هاشمی پیش از این جانشینی فرمانده پایگاه شهید فکوری را بر عهده داشته است.
 

تحلیل رسانه آمریکایی از انتشار عکس شهید حججیصراط: تسنیم نوشت: یک رسانه آمریکایی در گزارشی درباره شهادت شهید مدافع حرم، «محسن حججی» نوشته که این اتفاق باعث متحد شدن ایرانی‌ها شده است.

وبگاه المانیتور نوشته تصاویر مربوط به بدن بدون سر «محسن حججی» هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.  داعش قبلاً تصویری از دستگیری وی در مرز عراق و سوریه منتشر کرده بوده بود.

المانیتور نوشته بسیاری از کسانی که تصویر دستگیری آقای حججی را منتشر کرده‌اند چهره وی را با فردی که او را دستگیر کرده مقایسه کرده‌اند. تروریست داعش، در حالی که خون از گونه‌هایش جاری است، مضطرب به نظر می‌رسد، در حالی که «حججی»، تسلیم سرنوشتش است.

به نوشته این رسانه، زهرا عباسی، همسر این شهید مدافع حرم به رسانه‌های ایران گفته است: «به چشم‌های همسرم نگاه کنید. ترس در نگاهش نیست. سراسر شجاعت است. مثل کوه است.»

المانیتور خاطرنشان کرده طیف گسترده‌ای از سیاستمداران ایرانی، از تمامی گروه‌های سیاسی درباره شهادت حججی اظهارنظر کرده‌اند.

صراط: «یک حس خوب»، طرح تبلیغی ترویجی شهری است که توسط گروهی برپا شده است که زندگیشان تغییر کرده و اکنون آرامش و یک حس خوب دارند که می‌خواهند دیگران را در این شادی و آرامششان سهیم کنند.

به گزارش فارس،‌ چند روزی است که طرحی به نام «یک حس خوب» حال و هوای مناطق 2 و 5 تهران را عوض کرده است، به طوری که مورد استقبال خانم‌ها و آقایان زیادی قرار گرفته، اما این طرح یک حس خانومانه است که نسیم فرح بخشش به آقایان نیز می‌رسد و این از لبخند رضایت مردمانی که با آن مواجه می‌شوند، پیداست.

«یک حس خوب»، طرح تبلیغی ترویجی شهری است که با هدف راه‌اندازی فضای استدلالی و گفتمانی در حوزه عفاف و حجاب کار خود را در 10 نقطه از شهر تهران آغاز کرده است.

این اقدام مردم نهاد در کانکس‌هایی با طراحی خاص و جذاب و اهدای هدایایی پذیرای مراجعه‌کنندگانی است که در خصوص هویت و نحوه پوشش خود سؤالاتی دارند و کارشناسان پاسخگو هستند.

کانکس‌هایی برای تجربه حس خوب حجاب در تهران +تصاویر

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

مراسم تقدیر و تجلیل از حاج عیسی جعفری، خادم امام خمینی(ره) با حضور سیدعلی خمینی، نادر طالب‌زاده، فرماندار قم، مدیرکل بنیاد شهید استان قم، اعضای شورای شهر قم در بیت بنیانگذار کبیر ایران در قم برگزار شد. حاج عیسی جعفری، پیرمردی است که مردم ایران او را به نام خادم امام خمینی (ره) می‌شناسند؛ وی در سال 1306 در روستایی نزدیک قم به نام ابرجس به دنیا آمد.
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

ه بهانه تصویری از رییس جمهور سابق فرانسه که در فضای مجازی دست به دست می شود

مردم از مشاهده مقامات فعلی و سابق در صف خرید یا در تاکسی و اتوبوس و همراه خود لذت می برند. نه الزاما از خودشان که از صف ایستادن شان. اما دریغا که پرشمار نیست و انگار تافته های جدا بافته شده اند.
به گزارش شفاف، این روزها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خصوصا گروه های تلگرامی تصویری از فرانسوا اولاند رییس جمهوری پیشین فرانسه مورد استقبال و حاشیه نویسی کاربران قرار گرفته است.

علت این است که این تصویر آقای اولاند را با لباس عادی و غیر رسمی و با کیسه های خرید در حال عبور از عرض خیابانی - قاعدتا در پاریس- نشان می دهد.

 کاربران درباره این عکس با حسرت نظر می دهند که فردی که تا همین سه ماه قبل رییس جمهوری فرانسه – یکی از قدرت های برتر سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی جهان- و ساکن کاخ الیزه بوده حالا این قدر بی شایبه و بی تشریفات مثل هر شهروند عادی دیگر رفت وآمد می کند، به خرید می رود و مایحتاج زندگی را شخصا تهیه می کند نه این که باز در حکومت بماند و اگر هم بخواهد فعالیت سیاسی انجام دهد در چارچوب حزب متبوع خواهد بود.

تازه به اینها باید این نکته را اضافه کرد که برای دوره دوم کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه نامزد نشد و داوطلبانه صحنه را ترک کرد.

عکسی که مایه حسرت کاربران ایرانی شد!
برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

صراط: رهبر انقلاب اسلامی با حضور در منزل خانواده شهیدان یوسف و حسین رحیمی، تاکید کردند: همه کشور و همه ملت در درجه اول مدیون شهدا، و بعد هم مدیون خانواده‌های شهدا هستند. قدر پدران و مادران شهدا را باید دانست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جریان سفر اخیرشان به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام)، در منزل شماری از خانواده‌های شهدا حضور یافتند و ضمن تجلیل از مقام شهیدان و صبر و ایثار خانواده‌های آنان، در سخنانی کوتاه به نکاتی در زمینه مسائل منطقه و اهمیت آزادسازی حلب، ارزش کار جوانان مدافع حرم و فضائل هم‌نشینی با خانواده شهدا اشاره کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای از سخنان رهبر انقلاب اسلامی را منتشر می‌کند.

گریه‌ای همراه با شکر
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با خانواده شهید محمد برازنده، در پاسخ به مادر شهید که گفت «من هیچ وقت برای شهادت فرزندم گریه نمیکنم، بلکه برای فرزندان سیدالشهدا گریه میکنم»، گفتند: «گریه کردن برای شهید هیچ اشکالی ندارد، گریه هم بکنید تا دلتان آرام بگیرد، منتها ناشکری نکنید».

همه کشور مدیون خانواده شهدا هستند
ایشان همچنین با حضور در منزل خانواده شهیدان یوسف و حسین رحیمی، تاکید کردند: همه کشور و همه ملت در درجه اول مدیون شهدا، و بعد هم مدیون خانواده‌های شهدا هستند. قدر پدران و مادران شهدا را باید دانست.

در مقابل سیاست به فراموشی سپردن شهدا ایستادگی کنید
رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهیدان سیدمهدی و سیدهادی مشتاقیان، از وجود سیاستی برای به فراموشی سپردن شهادت، شهید و خانواده شهید خبر دادند و تاکید کردند: باید در مقابل چنین سیاستی ایستاد و خانواده‌های شهدا را عزیز کرد.

آزادسازی حلب همه محاسبات آمریکا و سعودی را در منطقه به هم زد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در منزل خانواده شهید مدافع حرم جواد جهانی، به موضوع آزادسازی حلب اشاره کردند و گفتند: قضیه حلب اینقدر مهم بود که همه محاسبات امریکا، سعودی و غیره را در سوریه و در منطقه ۱۸۰ درجه بهم زد و از بین برد و باعث شد خون شهدا هدر نرود. ایشان افزودند: این اتفاق به قدری عظمت دارد که نمیشود با تعبیرات انسانی آنرا بیان کرد.

عمق تحلیل جوانان معجزه انقلاب است
یک روز در کشور خودمان جنگ بود، تهران بمب‌باران میشد، دزفول بمب‌باران میشد، اهواز بمب‌باران میشد، مردم با پوست و گوشت خودشان جنگ را حس میکردند، خب یک عده‌ای میرفتند ــ البته همان روز هم همه نمیرفتند، یک عده‌ای میرفتند، اما یک عده‌ای میرفتند ــ خانواده‌ها صبر میکردند یک عده‌ای جوانها میرفتند به شهادت میرسیدند خب خیلی هم خوب بود، خیلی هم با ارزش بود، شهدا هم خیلی مقام عالی دارند، اما امروز یک جنگی یک جایی وجود دارد که مردم آن را با پوست و گوشت خودشان حس نمیکنند اما در عین حال میروند، ببینید این خیلی مهم است. حس نمیکنند جنگ را اما میروند چرا؟ برای خاطر اینکه میفهمند که قضیه چی است. این عمق فهم و این تحلیل درست قضایا این خیلی چیز مهمی است این معجزه‌ی انقلاب است، این را انقلاب این جوانها را، امثال این خانم را، امثال شما پدر مادرها را این انقلاب این‌جور تربیت کرده و پیش برده. این انقلابِ این‌جوری شکست خوردنی نیست وقتی که انقلاب این‌جور تأثیر میگذارد. امروز به نظر من تعداد کسانی که حاضرند برای خدا در راه‌های خطرناک قدم بگذارند از آن روزی که در ایران در جبهه‌های خودمان جنگ بود اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.

هدفتان انجام تکلیف باشد و نه شهادت!
رهبر انقلاب اسلامی در باب سخن یکی از حضار که گفت: هدف همه بچه‌های مجموعه فرهنگی ما شهادت است، گفتند: «هدفتان شهادت نباشد. هدفتان انجام تکلیف فوری و فوتی باشد. گاهی اوقات هست که این جور تکلیفی به شهادت منتهی میشود، گاهی هم به شهادت منتهی نمیشود. البته آرزوی شهادت خوب است، اما هدف کار را شهادت قرار ندهید. هدف کار را کار قرار بدهید، کاری که باید انسان انجام بدهد و به آن اهداف نتایج کار برسد.»

همنشینی با خانوده شهدا خستگی مرا برطرف می‌کند
ایشان از افتخار همنشینی با خانواده شهدا نیز گفتند و افزودند: از هم صحبتی با خانواده‌های شهدا نه تنها احساس خستگی نمیکنم بلکه باعث میشود خستگی از امور دیگر هم برطرف شود.

شهدای مدافع حرم، چهره درخشان اسلام را نشان می‌دهند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محمد اسدی خطاب به خانواده شهدای مدافع حرم گفتند: «این جوانهای شما واقعا دارند یک چهره درخشانی را از اسلام نشان میدهند.»

جوانان مؤمن و فداکار یک گنج هستند
ایشان با اشاره به اینکه خوشبختانه یک عده قابل توجه عظیمی از جوانان مؤمن و فداکار در کشور وجود دارند که حاضرند جانشان را در راه ارزش‌ها و اصول انقلابی بدهند، گفتند: «این جوانها واقعا هرکدامشان یک گنج اند، یک گنج اند؛ اگر خود این جوانها و آنهایی که با اینها سروکار دارند بفهمند هرکدام یک گنجند، که میتوانند برای آینده کشور مورد استفاده قرار بگیرند به شرطی که استعدادهایشان درست به کار گرفته شود.»

بنده طرفدار والیبالم!
یکی از حواشی این دیدارها هم در منزل خانواده شهیدان یوسف و ابوالفضل احسانی فکر روی داد. وقتی رهبر انقلاب از فعالیتهای برادر شهید سوال کرد، و او گفت در کنار درس خواندن، والیبال هم بازی میکند، ایشان گفتند: «والیبال خیلی خوب است، والیبال از آن ورزشهای خیلی خوب است. بنده طرفدار والیبالم.»
 
معاونت وزیر ورزش گفت: این دو بازیکن قطعا به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. تصمیم‌گیرنده در این موضوع نظام است، وزارت ورزش و جوانان است و فدراسیون فوتبال، نه آقای کی‌روش.
صراط: معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش گفت: این دو بازیکن قطعا به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. تصمیم‌گیرنده در این موضوع نظام است، وزارت ورزش و جوانان است و فدراسیون فوتبال، نه آقای کی‌روش.

به گزارش فارس، محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، در خصوص بازی کردن 2 بازیکن ایرانی مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس گفت: در طول 38 سال گذشته هیچکدام از ورزشکاران ما در صحنه‌های مهم حاضر نشدند این رژیم را به رسمیت بشناسند حتی در المپیک هم نمایندگان این رژیم را به رسمیت نشناختند. علیرغم تهدیدهایی که صورت گرفت و علیرغم اینکه IOC با ما برخورد کرد. با تیم‌های مختلف ما و بعضی از تیم‌های ما را هم 4 یا 5 سال محروم کرد ولی به دلیل اینکه رژیم اشغالگر قدس برای ما و مردم مظلوم جهان خط قرمز است طبیعی است که این حساسیت برای مردم وجود داشته باشد. خیلی از جاها، ورزشکاران ما طلای المپیک را از دست دادند ولی از ملت مظلوم فلسطین حمایت کردند. اینکه 2 ورزشکار ما بی تفاوت به این قضیه و فقط صرف اینکه به باشگاهشان تعهد دارند مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس بازی می‌کنند پس تعهدشان به ملتشان چه می‌شود؟! و اینکه قرارداد مالی با یک باشگاه دارند و می‌خواهند پول بگیرند و برای آن باشگاه بازی کنند و بروند با یک رژیمی که تمام گرفتاری‌های این منطقه ناشی از اقدامات آن رژیم است و تمام جریاناتی که در خاورمیانه اتفاق می‌افتد زیر سر این رژیم است بی‌تفاوت نسبت به همه اینها این دو ورزشکار ما خیلی راحت می‌روند و مقابل نماینده‌ای از این رژیم بازی می‌کنند. طبیعی است که فدراسیون فوتبال باید تصمیم جدی در رابطه آینده این دو بازیکن بگیرد. ولی در حال حاضر قطعاً این دو بازیکن به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. تصمیم‌گیر در این موضوع نظام است، وزارت ورزش و جوانان است و فدراسیون فوتبال، نه آقای کی‌روش. البته آقای کی‌روش برای فوتبال ما زحمات زیادی کشیده است ولی این اتفاق خط قرمز ما است و هیچکس حق ندارد از این خط قرمز عبور کند.

فشار افراد مختلف در کشورهای مختلف به AFC برای محرومیت باشگاه‌های ایرانی وجود دارد که ایران را تحت فشار قرار دهند، از طرفی دیگر دوستان ما در باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و نفت به دنبال حل موضوع هستند، دوستانمان در فدراسیون فوتبال آقای تاج و همکارانشان در حال تلاش هستند که راهکارهای مختلف را دنبال کنند تا این موضوع اتفاق نیفتد. امیدوار هستیم که این توجهی که صورت می‌گیرد و پیگیری‌هایی که در این خصوص اتفاق می‌افتد تا قبل از تاریخ 31 آگوست بشود کار را به جایی رساند که دیگر این موضوع اتفاق نیفتد.

وی در خصوص حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی، اذعان داشت: اصل قصه این بوده که یک انتخاباتی در سه سال پیش برگزار شد،‌ فردی در این انتخابات شرکت می‌کند، یک فرد دیگر به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کند که این فرد نمی‌تواند به دلیل دوشغله بودن در انتخابات شرکت کند. دیوان عدالت اداری به این ماجرا ورود می‌کند و دادگاه بدوی تأیید می‌کند که این حرف درست است و این فرد انتخاب شده نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند و انتخابات باطل است و او نمی‌تواند رئیس فدراسیون شود. به خاطر اینکه کار متوقف نشود و فدراسیون بتواند کارش را انجام دهد رئیس منتخب انتخابات اول در 95 برکنار می‌شود، سرپرست انتخاب می‌شود و در تاریخ 20 تیر ماه 96 انتخابات قانونی برگزار می‌شود و رئیس جدید انتخاب می‌شود و باید کارش را ادامه دهد. بعد از طی یک سال و اندی مجدداً دیوان می‌گوید که من نباید به این ماجرا ورود می‌کردم، می‌شود فدراسیون‌های ورزشی را این گونه اداره کرد؟

معاون وزیر ورزش در خصوص استعفای رحیمی رئیس فدراسیون هندبال، اظهار داشت: من از ایشان خواهش کردم که در خصوص تصمیمش تجدیدنظر کند و کماکان به کار خودشان ادامه دهند چون این بی‌ثباتی به هندبال کشور لطمه می‌زند.

داورزنی در خصوص انتخاب نکردن رئیس فدراسیون والیبال افزود: بنده هر مسئولیتی که داشته باشم به دلیل این که عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی هستم و نایب رئیس آسیا هستم باید به آن مسئولیت‌های والیبالی خودم بپردازم و در کنار دوستانم در والیبال خواهم ماند ولی به دلیل اینکه اجرای قانون کنیم و قانون را انجام دهیم طی دو هفته آینده اعلام خواهد شد که ثبت‌نام‌ها شروع شود و پروسه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال یک پروسه تقریباً 80 روزه‌ای باشد که طی خواهد شد.

 

نجفی درباره محدودیت ها برای مصرف قلیان، توسط خانم ها گفته بود: با این مخالفم، حالا بنده با همسرم یا دخترم رفتیم قلیان بکشیم دو پک هم آنها بزنند چه مشکلی دارد؟

صراط: محمدعلی نجفی گزینه نهایی منتخبان شورای شهر پنجم برای تصدی پست شهرداری تهران شد.

به گزارش صراط، نجفی مهرماه 92 در جایگاه رییس سازمان میراث فرهنگی در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: موافق قلیانم در محیط های مشخص با استانداردهای کافی. ببینید چقدر امکان تحرک، تفریح و حتی نفس کشیدن برای مردم باقی گذاشته ایم؟ نمی گویم هر رستورانی، سرو شود.

وی ادامه داد: جلوی قلیان را بگیریم همراه با قلیان چیزهای دیگری هم وارد فضای خانه می شود.

نجفی درباره محدودیت ها برای مصرف قلیان، توسط خانم ها هم گفت: با این مخالفم، حالا بنده با همسرم یا دخترم رفتیم قلیان بکشیم دو پک هم آنها بزنند چه مشکلی دارد؟ می دانم خیلی ها با حرفهای من مخالف هستند اما ببینیم مجموع محدودیت ها قابل دفاع هستند؟ اگر نبود بدانیم بعضی محدودیت ها را زیاد به مردم تحمیل می کنیم و در تصمیمات، تردید کنیم.

به گزارش ایسنا، "فراوانی" - منتخب شورای شهر پنجم، لحظاتی پیش ضمن حضور در جمع خبرنگاران تأکید کرد:‌ برای نمایش انسجام میان منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، محسن مهرعلیزاده یکی از کاندیداهای شهرداری تهران و الهه کولایی انصراف خود را اعلام کردند. پیش از آن نیز صبح امروز مرعشی انصراف خود را اعلام کرده بود. به این ترتیب محمدعلی نجفی تنها کاندیدای باقی مانده بود که به عنوان منتخب شورای پنجم برای تصدی شهرداری تهران انتخاب شد.

وی تأکید کرد: نجفی با اکثریت آرا برای تصدی این پست انتخاب شده است.

امروز پنجشنبه، ۲۱ عضو منتخب شورای شهر پنجم در جلسه‌ای فوق‌العاده، برای انتخاب گزینه نهایی شهرداری تهران گرد هم آمدند.

منتخبان شورای شهر پنجم پس از استماع برنامه‌های کاندیداها، از ساعت 14 و پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران تشکیل جلسه داده و انتخاب گزینه نهایی شهرداری تهران را به رای گذاشتند.

در جریان برگزاری دقایق انتهایی این جلسه، الهه کولایی از کاندیداتوری خود انصراف داد.

صبح امروز نیز حسین مرعشی با وجود اعلام برنامه‌هایش در این جلسه فوق‌العاده، از کاندیداتوری خود انصراف داد.

همچنین محسن مهرعلیزاده در دقایق پایانی جلسه امروز منتخبان شورای شهر پنجم، به منظور هم‌افزایی بیشتر اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری، از کاندیداتوری خود انصراف داد و به این ترتیب محمدعلی نجفی تنها کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران شد.

البته حدود ساعت 15:40 امروز علیخانی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش از انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران خبر داد اما پس از انتشار آن توسط رسانه‌ها، این مطلب از کانال تلگرامی وی حذف شد.

معرفی شهردار تهران در اولین جلسه شورای شهر

رئیس سنی شورای پنجم شهر تهران از انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان کاندیدای نهایی شهرداری تهران خبر داد و گفت: در نخستین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای اردیبهشت ماه، رأی‌گیری قانونی برای انتخاب شهردار تهران انجام خواهد شد و کاندیدای نهایی شهرداری در آن روز به عنوان شهردار تهران معرفی خواهد شد.

مرتضی الویری پس از پایان جلسه امروز منتخبان شورای شهر پنجم در جمع خبرنگاران گفت: تلقی من این است که در روز نخست پنجمین دوره شورای شهر تهران، ری و تجریش، آقای نجفی همین تعداد رأی را کسب کنند، اما تا آن زمان ایشان کاندیدای نهایی تصدی این پست هستند.

وی افزود: ممکن است در این مدت نظرات و یا چهره‌های دیگری وجود داشته باشد اما به نظر چنین چیزی بعید می‌آید.

 
حسن روحانی رییس جمهور، دو سال پس از نامه انتقادی 4 وزیرش درباره اوضاع اقتصادی، 3 نفر از آنها را از دولت کنار گذاشت.

گروه اقتصادی صراط - حسن روحانی رییس جمهور، دو سال پس از نامه انتقادی 4 وزیرش درباره اوضاع اقتصادی، 3 نفر از آنها را از دولت کنار گذاشت.

میزان اعتقاد روحانی به شعار نقدپذیری مشخص شد/ پاسخ به یک نامه پس از دو سال

به گزارش صراط، مهرماه 94 نامه ای به امضای وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع به رئیس جمهور منتشر شد که در آن با انتقاد از برخی تصمیمات و سیاست‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها، هشدار اده شده بود اگر تصمیم ضرب‌الاجل اقتصادی گرفته نشود، رکود تبدیل به بحران خواهد شد.

دو سال پس از آن نامه علی طیب نیا، محمدرضا نعمت زاده، و حسین دهقان وزرای اقتصاد، صنعت، و دفاع از دولت کنار گذاشته شدند و تنها علی ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس معرفی شد.

فارغ از نوع عملکرد و کارنامه این وزرا، اگر از نگاه اصلاح طلبان به ماجرا نگاه کنیم، از جمع فوق، تنها محمدرضا نعمت زاده رفتنی بود و بقیه ماندنی. اما در میان ناباوری، حتی سردار دهقان هم از کابینه کنار گذاشته شد و طیب نیا هم راهی به جز خروج از دولت پیدا نکرد؛ وزیری که اختلاف نظر او با سیف و نوبخت از همان ابتدا مشخص بود و از آنجا که نوبخت در کانون تصمیم گیری ها برای انتخاب کابینه قرار دارد و جز< هشداردهندگان به روحانی هم نبود(!) احتمالا راهی برای باقی ماندن طیب نیا در کابینه هم وجود نداشت.

در این بین، اصطکاک چندباره میان ربیعی و وزیر بهداشت در کابینه، باعث شده بود که او هم – البته در گمانه زنی های متاخر نه قدیمی – در دسته رفتنی ها قلمداد شود اما معلوم نیست چه اتفاقاتی رخ داد که تیم تصمیم گیران دولت فردی مثل دهقان و طیب نیا را کنار گذاشته و ربیعی را نگاه می دارد.

از زاویه ای دیگر، حذف 3 وزیر از 4 وزیری که نامه انتقادی به روحانی نوشته بود به خوبی میزان اعتقاد او به شعارهایش و نیز ادعای نقدپذیری آن هم از سوی خودی ها و نه منتقدان را نشان می دهد!

 

امام علی (ع) در این حکمت های به موضوعات اخلاقی اجتماعی معنوی و اعتقادی می پردازد

به گزارش شفاف، امام علی (ع)در این حکمت های به موضوعات اخلاقی اجتماعی معنوی و اعتقادی می پردازد

حکمت 121:
چقدر فاصله بین دو عمل دور است : عملى که لذتش مى رود و کیفر آن مى ماند و عملى که رنج آن مى گذرد و پاداش آن ماندگار است.

حکمت 122:
امام در پى جنازه اى مى رفت و شنید که مردى مى خندد.
فرمود : گویى مرگ بر غیر ما نوشته شده و حق بر غیر ما واجب گردید و گویا این مردگان مسافرانى هستند که به زودى باز مى گردند ، در حالى که بدن هایشان را به گورها مى سپاریم ، و میراثشان را مى خوریم . گویا ما پس از مرگ آنان جاودانه ایم ! آیا چنین است که اندرز هر پند دهنده اى از زن و مرد را فراموش مى کنیم و در حالى که نشانه تیرهاى بلا و آفات قرار گرفته ایم ؟

حکمت 123:
خوشا به حال آن کس که خود را کوچک مى شمارد و کسب و کار او پاکیزه است و جانش پاک و اخلاقش نیکوست ، مازاد بر مصرف زندگى را در راه خدا بخشش مى کند و زبان را از زیاده گویى باز مى دارد و آزار او به مردم نمى رسد و سنّت پیامبر (ص) او را کفایت کرده ، بدعتى در دین خدا نمى گذارد .

حکمت 124:
غیرت زن ، کفر آور و غیرت مرد نشانه ایمان اوست .

حکمت 125:
اسلام را چنان مى شناسانم که پیش از من کسى آنگونه معرفى نکرده باشد . اسلام همان تسلیم در برابر خدا و تسلیم همان یقین داشتن و یقین اعتقاد راستى و باور راستین همان اقرار درست و اقرار درست انجام مسئولیت ها و انجام مسؤولیت ها همان عمل کردن به احکام دین است .

 

جمهوری اسلامی ایران از بدو تشکیل تاکنون 12 وزیر دفاع را به خود دیده است و طی روزهای آینده نیز نمایندگان مجلس درخصوص رای اعتماد به سیزدهمین وزیر دفاع (امیر حاتمی) تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش شفاف، با اعلام لیست اعضای کابینه دولت دوازدهم توسط حسن روحانی رئیس جمهور، امیر سرتیپ امیر حاتمی به عنوان سیزدهمین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است تا پس از اخذ رای اعتماد از نمایندگان، پس از 12 سال، یک امیر ارتشی سکاندار این وزارتخانه شود.وزارت دفاع اگر چه در سال‌های دفاع مقدس تنها به تامین نیازهای نیروهای مسلح بخصوص ارتش می پرداخت (پشتیبانی از سپاه برعهده وزارت سپاه بود) اما در سال‌های پس از جنگ به یکی از راهبردی‌ترین وزارتخانه هایی تبدیل شد که علاوه بر آن وظیفه ذاتی خود، نقشی اساسی در حرکت کشور در مسیر پیشرفت علمی و فناوری ایفا کرد.از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت تاکنون، 12 نفر در راس وزارت دفاع قرار گرفتند که 3 نفر از آنها در سالهای دفاع مقدس به شهادت رسیدند و از این نظر می‌توان وزارت دفاع را سرآمد دیگر وزاتخانه‌ها دانست.در میان 12 وزیر دفاع، 4نفر ارتشی (مدنی، فکوری، نامجو و سلیمی)، 4نفر سپاهی (فروزنده، نجار، وحیدی و دهقان)، 2نفر هم ارتش و هم سپاهی (جلالی و شمخانی) و 2نفر نه ارتشی و نه سپاهی (چمران و ترکان) بودند.در این گزارش به معرفی اجمالی وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران پرداخته‌ایم.***

احمد مدنی (1358-1357)

دریادار احمد مدنی در مرداد ماه 1308 در شهر کرمان به دنیا آمد و دوره ابتدایی و متوسطه را در همین شهر طی کرد و سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفت و در دانشکده حقوق نام نویسی کرد.

مدنی سال بعد جزو داوطلبان اعزامی دانشجویان نیروی دریایی برای ادامه تحصیلات به انگلستان رفت و در سال 1331 به درجه ناوبان دومی و در آبان ماه 1348 نیز به درجه دریاداری رسید.وی بیشتر دوران خدمت خود را در بندرعباس و جزایر خلیج فارس گذراند اما در سال 1351 به علت فعالیت‌های سیاسی از کار برکنار شد و از آن تاریخ تا انقلاب بهمن 1357 به تدریس در علوم سیاسی و اقتصاد در دانشکده‌های مختلف در ایران پرداخت.وی پس از پیروزی انقلاب در کابینه مهدی بازرگان (دولت موقت) به سمت وزیر دفاع و فرماندهی نیروی دریایی انتخاب شد اما پس از حدود 2 ماه از وزارت دفاع کناره گرفت و به خواست بازرگان، مدتی عهده‌دار استانداری خوزستان شد.مدنی در نخستین انتخابات ریاست جمهوری، در بهمن ماه سال 1358، نامزد شد و پس از بنی صدر، بیشترین آرا را کسب کرد.وی در انتخابات دوره اول مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه کرمان انتخاب شد اما اعتبار نامه‌اش به تصویب نرسید.مدنی در پی به دست آمدن اطلاعاتی از اسناد مکشوفه در سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان خط امام، به جاسوسی و ارتباط با آمریکا متهم و در اواسط سال 1359 برای همیشه از کشور خارج شد و به آمریکا مهاجرت کرد.اولین وزیر دفاع ایران پس از انقلاب سرانجام در روز 23 بهمن 1384 پس از یک بیماری نسبتاً طولانی در اثر ابتلا به سرطان، در ایالت کلورادو در آمریکا درگذشت.  

مصطفی چمران (1360-1358)

دکتر مصطفی چمران در سال 1311 در خیابان پانزده خرداد تهران، متولد شد. تحصیلات خود را در مدرسه انتصاریه آغاز و مقطع متوسطه را نیز در مدرسه دارالفنون و البرز گذراند؛ در دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و در سال 1336 در رشته الکترومکانیک فارغ‌‏التحصیل شد.

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

دکتر محسن رضایی با انتشار تصاویری از شهید مدافع حرم محسن حججی و نکوداشت یادش اعلام کرد بزودی انتقام این شهید را از داعش خواهیم گرفت.به گزارش شفاف، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ضمن انتشار تصاویری از شهید مدافع حرم محسن حججی نوشت:
به شهید محسن حججی...
با سر بریدن انسان های آزاده وبزرگ، اندیشه، پیام، نام و اعتبار آنان ازبین نمی رود؛ بلکه تأثیر آنان بر جامعه بشری بیشتر و قله  جلال و جاودانگی شان  رفیع تر می شود.

محسن حججی، از « سر» گذشت  اما سرگذشت پرافتخار  او در دل   آزادگان جهان حک شد. انتقام اورا به زودی  خواهیم گرفت.

بلندا سر ما که گر غرق خونش
ببینی ، نبینی تو هرگز زبونش
تناور درختی که هر چه ش ببری
فزونتر شود شاخ و برگ فزونش...
 
واکنش محسن رضایی به شهادت شهید حججی
می‌گویند خانوم موگرینی زنگ زده به خانواده‌اش و گفته: هلو مای فامیلی... اینجا خیلی باحاله. تا حالا این‌طوری به من توجه نشده بود. یه‌لحظه فکر کردم جنیفر لوپزی، چیزی هستم. واقعا این سلبریتی‌ها و سوپراستارها چی می‌کشند؟ خیلی سخته.به گزارش شفاف، باورتان نمی‌شود؛ توی یک لحظه ٤٠ تا دوربین از ٤٠ زاویه روم بود. یکی از آنها فکر کنم قهرمان پرش ارتفاع بود، چون دیدم یکهو سه متر پریده بالا و می‌خواهد از زاویه 106 درجه با من سلفی بگیرد که متأسفانه هنگام فرود، سقوط کرد روی میز نمایندگی... آره... خلاصه گول این رسانه‌های ایرانی رو نخورید... گول این فعال‌های حقوق زنان رو که میان اروپا هی سخنرانی می‌کنند و تهش از ما بودجه می‌گیرند هم نخورید... همه حرف‌هاشون دروغه... اینها واسه یه بودجه حاضرند الکی بگویند وضعیت زنان توی ایران خوب نیست و قدر نمی‌‌بینند... والا این چیزی که من دیدم توی ایران، اینها به زن نه‌تنها خیلی احترام می‌گذارند که یک لحظه هم چشم از زن برنمی‌دارند... کاش من یک زن ایرانی بودم... خیلی حسودیم شد واقعا... فکر کن اینها به زن‌های خودشان چه احترامی می‌گذارند؟ بعد هم من واقعا محیط مجلس ایران را دوست دارم... مجلس ایران برخلاف پارلمان‌های اروپایی که توش همه‌ش دعوا و بزن‌بزن می‌شود، خیلی سرشار از انرژی و طراوت است.من به‌عنوان یک مقام مسئول در اتحادیه اروپا می‌خواهم به مسئولیت خودم همه نماینده‌های پارلمان‌های اروپا را بفرستم مجلس ایران «طرح کاد»...؛ یعنی بفرستم دوره آموزشی فشرده...، راستی آیا عکس‌گرفتن و سلفی‌گرفتن اگر منجر به کشته‌شدن عکاس زیر دست‌وپای دیگران بشود یا عکاس یکهو از بالای میز بیفتد پایین و ناقص بشود، ناقض حقوقی، چیزی نیست؟ باورتان می‌شود دیروز که نماینده‌ها هجوم آوردند برای عکس‌گرفتن از من، شش مصدوم، دو مفقود و یک کشته در پی داشت؟ باید به سازمان ملل بگویم عکس‌گرفتن را محکوم کند... الو... اینجا سرعت اینترنت خیلی ... است و هی قطع میشه... الو... .
منبع: شرق
پسری 6ساله که از دوران جنینی با قلبی نیمه زنده است امید خود به زندگی را از دست نداده و حتی عضو یک تیم ورزشی نیز شده است.
به گزارش شفاف، پزشکان زمانی که مادر Jack Foley هفته بیستم بارداری خود را پشت سر می گذاشت با انجام سونوگرافی دریافتند که این جنین مبتلا به نوعی بیماری است و قلب او نصفه و نیمه دیگر قلب او ساخته نشده است.

پزشکان در همان زمان به مادر او ختم بارداری را توصیه کردند اما مادر تصمیمی به ادامه بارداری گرفت و نوزاد با معجزه و با همان قلب نیمه به دنیا آمد.

کودکی که با نیمی از قلب زندگی می‌کند+تصاویر

جک از زمان تولد تاکنون سه بار جراحی قلب باز را پشت سر گذاشته و کودکی شاد و سرحال بوده و حتی جدیدا به تیم های ورزشی پیوسته است.

 

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

زمانی که استرس داریم، ممکن است کارهایی بکنیم که به ما کمک کنند موقتا احساس بهتری بکنیم، اما در واقع، در بلند مدت، استرس بیشتری ایجاد می‌کنند، مثلا خرید کردن وسواسی!
 

به گزارش شفاف،  زمانی که استرس داریم، ممکن است کارهایی بکنیم که به ما کمک کنند موقتا احساس بهتری بکنیم، اما در واقع، در بلند مدت، استرس بیشتری ایجاد می‌کنند، مثلا خرید کردن وسواسی! همچنین احتمال اینکه بدون فکر کردن حرکتی انجام دهیم بیشتر می‌شود، که می‌تواند در روابط ما باعث اختلاف شده، در محل کار راندمان‌مان را پایین بیاورد و خیلی چیزهای دیگر.


از همه مهمتر، این رفتارهای ریشه‌دار و عادتی شاید شناخته نشده بمانند، اما بی‌صدا و تدریجا یک چرخه‌ی معیوب از استرس‌هایی تولید می‌کنند که روز به روز هم بیشتر شده و توانایی ما برای غلبه بر آنها نیز ضعیف‌تر می‌شود. در این مطلب برخی از بدترین و رایج‌ترین عادت‌ها را برای‌تان می‌گوییم که موجب استرس می‌شوند، و استراتژی‌هایی به شما ارائه می‌دهیم که بتوانید از این عادات دست بکشید.

خوردن هیجانی

وقتی استرس داریم احتمال اینکه بدون احساس گرسنگی، غذا بخوریم یا غذاهای ناسالم را انتخاب کنیم (فورا حال‌مان را خوب می‌کنند اما بعد از مدت کوتاهی، اُفت ناگهانی انرژی باعث احساس بدمان می‌شود) بیشتر می‌شود.

تمایل به خوردن هیجانی به ما کمک می‌کند در عرض مدت کوتاهی احساس بهتری پیدا کنیم، علاوه بر این، لذت بردن از یک دسر خوشمزه می‌تواند یکی از خوشی‌های زندگی باشد که حال‌مان را خوب کند، اما زیاده‌روی کردن در مصرف این خوراکی‌ها می‌تواند باعث لطمه زدن به سلامتی شود، مثلا افزایش وزن، نوسانات خلقی، کاهش انرژی و سایر پیامدهای منفی، از نتایج تغذیه‌ی نادرست هستند. این پیامدها نیز می‌توانند استرس بیشتری تولید کنند!

این بار اگر دیدید دلیل گرایش به خوردن‌تان چیزی غیر از گرسنگی است، یک لحظه مکث کنید و ببینید چه کار قرار است بکنید و آیا می‌توانید این چرخه‌ی معیوب را بشکنید. این راهکارها به شما کمک می‌کنند خوردن هیجانی را متوقف کرده و در زمان استرس، راههای مفیدتری را در پیش بگیرید.
 

وقتی استرس دارید، این کارها را نکنید

خرید درمانی

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

دیابت با تغییر در میکروبیوم دهان احتمال بروز التهاب در اطراف بافت دندان ها را افزایش می دهد.
به گزارش شفاف، مطالعه جدید محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد میکروبیوم دهان تحت تاثیر دیابت بوده و با تغییر در آن موجب افزایش بیماری زایی می شود.

این تحقیق نه تنها نشان داد که میکروبیوم دهانی موش های مبتلا به دیابت تغییر کرد بلکه این تغییر مرتبط با افزایش التهاب و از بین رفتن استخوان بود.

دانا گریوز، محقق ارشد این مطالعه، در این باره می گوید: «ما در این مطالعه با تعیین میکروبیوم دهان موش های دیابتی آغاز کرده و آنها را با موش های سالم مقایسه کردیم. ما دریافتیم میکروبیوم دهان موش های دیابتی متفاوت از موش های سالم بود.»

همچنین به گفته گریوز، موش های دیابتی دارای مشکلات بافت دندانی از جمله از بین رفتن استخوان های محافظ دندان ها بودند و میزان IL-۱۷شان افزایش یافته بود. افزایش IL-۱۷ که مولکول مهمی در واکنش ایمنی و التهاب است با بیماری های بافت دندان مرتبط است.

محققان تاکید می کنند بیماران دیابتی می توانند با حفظ بهداشت دهان، از بروز این مشکلات دندانی پیشگیری نمایند.

منبع:مهر

 
تاثیر پیروزی‌های جبهه مقاومت
امروز مقاومت قدرت اول منطقه است و نتایج پیروزی‌های اخیر در رفتار عربستان در قبال حجاج ایرانی مشهود است.
صراط: عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: امروز مقاومت قدرت اول منطقه است و نتایج پیروزی‌های اخیر در رفتار عربستان در قبال حجاج ایرانی مشهود است.

ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، گفت: جبهه مقاومت در یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق توانست در سالهای اخیر اقدامات قابل توجهی انجام دهد و امروز مقاومت تبدیل به یک قدرت برتر منطقه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه داعش سرباز پیاده نظام آمریکا در منطقه است، افزود:  پس از فروریختن دژ داعش در حلب و آزادسازی این شهر، نیروهای مقاومت توانستند در یک اقدام شایسته موصل آزاد کنند. در این بین زمانی که آمریکایی‌ها در حال آماده شدن برای اقدامات علیه دمشق و لبنان بود، نیروهای تکفیری اقدامی را در ایران انجام دادند که با پاسخ موشکی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی مواجه شدند که تلفات سنگینی به نیروهای تکفیری وارد آمد.

حسین بیگی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که به دنبال این پیروزی‌ها و پیروزی‌های اخیر حزب الله در مرز لبنان که منجر به آزاد سازی ارتفاعات استراتژیک این کشور شد، افتاد این بود که  دنیا به این نتیجه رسید که فرماندهی جبهه مقاومت با ایران است. علائم این نتیجه‌گیری در رفتار عربستان در قبال  سفر حجاج ایرانی به این کشور نیز مشهود است. طرف سعودی که در ابتدا نمی‌خواست زیر بار شرایط ایران و قوانین بین المللی برود، پذیرفته است که در قبال جان و امنیت حجاج ایرانی مسئول است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تصریح کرد: امروز یکی از مقاطع تاریخی ویژه برای مقاومت است و در منطقه همه اذعان دارند که مقاومت قدرت اول این منطقه است و فرماندهی مقاومت هر تصمیمی بگیرد، اجرایی می‌شود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جزئیات طرح ترافیکی ویژه مراسم تحلیف حسن روحانی را تشریح کرد.
به گزارش شفاف، سردار محمدرضا مهماندار در این‌باره گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده از ساعت 14 روز شنبه در محور غرب به شرق خیابان جمهوری از تقاطع استانبول محدودیت ایجاد خواهد شد و مسیر جایگزین فردوسی به شمال و خیابان انقلاب خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ساعت 14 روز شنبه در خیابان مجاهدین از تقاطع خیابان ایران به غرب نیز محدودیت تردد ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: مسیر جایگزین خیابان زرین خامه خواهد بود. همچنین از همین ساعت مسیر شمال به جنوب خیابان ابن سینا در تقاطع فخر آباد نیز دارای محدودیت تردد خواهد بود و مسیر جایگزین آن خیابان شهید مشکی است.

مهماندار ادامه داد:‌ در مسیر جنوب به شمال خیابان دیالمه در خیابان امیرکبیر نیز محدودیت تردد ایجاد خواهد شد و مسیر جایگزین خیابان امیرکبیر به سمت غرب خواهد بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بابیان اینکه تمامی  معابر منتهی به خیابان دیالمه و آجانلو از مسیر شرق به غرب از ساعت 14 روز شنبه مسدود خواهد شد، گفت: تردد هر گونه خودرو و موتورسیکلت از ساعت 14 در مسیر های اعلام شده ممنوع است.

وی همچنین با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده نیز در اطراف محل سالن اجلاس سران در ولنجک گفت:‌ از ساعت 20:30 روز شنبه مسیر جنوب به شمال خیابان یمن مسدود شده و و مسیر جایگزین بزرگراه چمران به سمت غرب و خیابان کچویی خواهد بود. همچنین مسیر غرب به شرق خیابان رشید الدین فضل الله از ابتدای خیابان جدید الاحداث در غرب پارکینگ  طبقاتی نمایشگاه بین‌المللی نیز مسدود شده و مسیر جایگزین چمران و کچویی خواهد بود.

مهماندار در پایان از شهروندان خواست که همکاری لازم را با پلیس داشته و از تردد غیر ضروری در معابر مرکزی و شمالی تهران در روز شنبه خودداری کنند.
قالیباف در برنامه «جهان آرا»:
شهردار تهران گفت: برخی می گویند قالیباف با ثروت مخالف است اما اینگونه نیست در حقیقت من با رانت و ظلم مخالف هستم. این ۴ درصد خلاف منافع ۹۶ درصد عمل می کنند.

به گزارش شفاف، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه جهان آرا اظهار کرد: من همیشه این را در هر محفلی اشاره کردم که افتخارم این است که فرزند انقلاب هستم و خود را مدیون مردم، شهدا و امام می دانم که توانستم از نوجوانی تا جوانانی این فرصت را داشته باشم.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا یک روز قبل از زمان تعیین شده قصد ورود به انتخابات نداشتم. من با دو قطبی کردن مخالف هستم ما یک دوقطبی کردن کاذب داریم و یک دو قطبی که مبنای حق دارد که دوقطبی اشکالی ندارد.

قالیباف گفت: البته قرار نیست همه مردم مثل هم باشند. ممکن است یکی پول دار باشد و یکی در عرصه علمی پیشرفت کند اما باید عدالت وجود داشته باشد و تبعیض نباشد.

شهردار تهران ادامه داد: من همیشه با مردم زندگی کردم و از وضع مردم با خبر بودم. فقط ۴ درصد از وضع زندگی راضی هستند؛ وقتی نگرش سنجی می کنیم می بینیم این ۴ درصد چه کسانی هستند. برخی می گویند قالیباف با ثروت مخالف است اما اینگونه نیست در حقیقت من با رانت و ظلم مخالف هستم. این ۴ درصد خلاف منافع ۹۶ درصد عمل می کنند.

قالیباف گفت: باید یکی از موضوعات مهم ما در جامعه مسئله تبعیض باشد. که اگر به آن رسیدگی شود ریشه خیلی از مفاسد سیاسی و اقتصادی کشف خواهد شد.

در انتخابات به خودم فکر نکردم

شهردار تهران تصریح کرد: از فرهنگ شهدا یادگرفتم خوب به تکلیف خود عمل کرده و وظیفه شناس باشیم. اصولگرایی به عنوان بحث مبنایی که از امام و انقلاب می شناسیم و مردم از ما توقع دارند را باید در این نگاه دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه هر کس به خودش نیندیشد بسیجی است ادامه داد: من در انتخابات به خودم فکر نکردم. یکی از اشکالات ما این است که فکر می کنیم می شود سه سال خوابید و یکباره بیدار شد برای انتخابات، درحالی که انتخابات یک علم است و در آن مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و جامعه شناختی مطرح است ما کمپین خوبی را ارنج کردیم اما اصولی را برخی باید انجام می دادند که انجام ندادند.

قالیباف گفت: من مردی سیاسی هستم؛ هر لحظه ممکن است برای یک فرد سیاسی هر فرصتی ایجاد شود و آن فرد آمادگی داشته باشد. جمع بندی من این بود که در این دوره به عنوان رئیس جمهور میان دوره ای نیایم ولی دوستان ما که تا حدودی در یک اردوگاه هستیم من را متقاعد کردند. همه دوستانی که من برای آنها احترام قائل هستم به من گفتند حضور پیدا کنم. من استدلال خود را برای آنها مکتوب کردم ولی وقتی یکی از دوستان من گفت فکر نمی کنی بین اینکه به وظیفه ات عمل کنی و منافع شخصی خود را در نظر بگیری باید انتخاب کنی. پاسخ دادم اگر همه این تصمیم را گرفتیم من قبول می کنم. من تا روز قبل از انصراف هم به رشت رفتم اما تحت یک گفتگو و حرف های منطقی که البته آن را قبول نداشتم و براساس تحلیل خودم وظیفه مند شدم که کنار بروم.

شهردار تهران ادامه داد: در سال ۹۲ همه قول دادند وحدت کنند اما همه توافقاتی که صورت گرفت به هم خورد مجموعه این اردوگاه به این نتیجه رسید که اگر وحدت کرده بودند نتیجه دیگری رقم می خورد. من احساس کردم اینجا باید به وحدت تمکین کنم؛ البته برخی به من گفتند که تو کنار رفتی و آرا تو به سبد رقیب رفت ولی من گفتم اگر بمانم باز می گویند به خاطر همین اردوگاه شکست خورد. تحلیل ما این بود که باید یکی کنار برود و همه به من نگاه می کردند.

امروز همه فهمیدند که وحدت مهم است

وی گفت: امروز همه فهمیدند که وحدت مهم است اما ما چیزهای دیگری هم لازم داریم. اگر من در انتخابات می ماندم یا انتخابات دو مرحله ای بود یا فاصله بین یک درصد یا فاصله کمتر از آن بود. به هر حال باید برای یک بار سیاست ورزی خود را عوض کرده و نگاه هایمان را تغییر دهیم تا ببینیم مردم  و سیاست ورزان ما کجا هستند.

 

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

درحالی پاکستان به دنبال واردات گاز از ترکمنستان است که به طور صریح مسئولان انرژی این کشور اعلام کرده‌اند آمریکا مانع واردات گاز از ایران است که ظاهرا این موضوع نقض روح برجام است.
به گزارش شفاف، وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان از برنامه این کشور برای آغاز واردات گاز از ترکمنستان در سال 2020 خبر داد و گفته که قرار است این گاز از طریق خط لوله ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند موسوم به تاپی به پاکستان منتقل شود خط لوله تاپی هم‌اکنون در افغانستان - پاکستان - ترکمنستان در حال ساخت است.
 
بنابه گفته وزیر نفت پاکستان براساس توافق صورت گرفته پاکستان تنها به میزان برداشت گاز خود از این خط لوله هزینه پرداخت خواهد کرد و این در حالی است که مابقی هزینه‌های این پروژه برعهده هند خواهد بود.
 
دولت پاکستان تضمین پرداخت، 336 میلیارد روپیه پاکستان را به ازای خط لوله تاپی اختصاص داد است.
 
این وزیر پاکستانی اعلام کرد: در خصوص خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان هنوز محدودیت‌های بین المللی پابرجا است که از اجرای کامل آن جلوگیری کرده و آن را به تأخیر انداخته است.
 
ترکمنستان چهارمین دارنده ذخایر گازی جهان محسوب می‌شود و قرار است گاز بزرگ‌ترین میدان گازی این کشور را به جنوب و جنوب شرق آسیا منتقل کند.
 
ظرفیت انتقال گاز این خط لوله 33 میلیارد متر مکعب در سال و طول آن نیز 1814 کیلومتر اعلام شده است. هزینه اولیه اجرای این پروژه 10 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.
 
این در حالی است که پاکستان براساس قرارداد واردات گاز از ایران که بسیار جلوتر از قرارداد خط لوله تاپی به امضا رسیده بود، باید گاز را از دسامبر سال 2014 یعنی تقریبا 3 سال قبل وارد می کرد که به دلایل مختلفی از جمله فشارهای آمریکا و اروپا این کار تا کنون انجام نشده است.
 
روزنامه بیزنس ریکوردر رسما دو سال قبل طی مطلبی اعلام کرد برنامه واردات گاز از ایران بالاخره ٢٠ سال پس از امضای قرارداد گازی میان اسلام آباد و تهران، دارد به واقعیت بدل می شود.
 
این پروژه برای هر دو کشور همسایه ابعاد مهم اقتصادی و سیاسی دارد، اما آمریکا بزرگترین مانع در راه اجرای این پروژه باقی مانده است و اسلام آباد را مجبور می کند که از ترکمنستان گاز وارد کند
 
جالب اینجا است که مسئولان صنعت نفت حاضرند در مورد قرارداد پر ابهام صادرات گاز به امارات جست و گریخته صحبت و صادرات گاز به امارات را تعیین تکلیف کنند اما همین افراد تاکنون هیچ اظهار نظر روشن و دقیقی در خصوص صادرات گاز به پاکستان تاکنون ارائه نکرده اند و حتی از حق مسلم خود که شکایت به دیوان داوری است گذشته‌اند.
 
از سوی دیگر براساس اسناد و اطلاعاتی که همواره در رسانه های مختلف بین المللی منتشر می شود آمریکا حتی بعد از امضای توافق بین الملل برجام مانع از اجرای این قرارداد شده است و به پاکستان فشار وارد می کند تا گاز مورد نیاز خود را از ترکمنستان وارد کند که باید از مسئولان سیاسی صنعت نفت پرسید آیا این به منزله نقض روح برجام نیست؟
 
شاید مسئولان صنعت نفت ایران این موضوع را رد کنند و کمافی السابق بگویند پاکستان پولی برای واردات گاز از ایران ندارد که ما به این کشور فشار وارد کنیم اما در پاسخ باید گفت چه طور پاکستان پول واردات گاز گران قیمت ال ان جی را از قطر دارد و حتی حاضر است برای واردات این گاز بیشتر از قیمت واقعی آن پرداخت کند. 
 
اگر این روند ادامه یابد قطعا و بدون شک یکی از امکانات ایران برای تبدیل به هاب گازی منطقه از دست می رود و دیگر ایران نمی تواند به دو بازار هند و پاکستان با جمیعتی حدود یک میلیارد و 400 میلیون  نفر دست پیدا کند و اگر این بی توجهی مسئولان صنعت نفت ادامه یابد قطعا منافع ایران از دست خواهد رفت.
 
آیت‌الله جنتی در نشست هیأت رئیسه مجلس خبرگان:
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان تحریم‌های جدیدی را بر ما تحمیل می‌کنند و می‌خواهند به جنگ با رهبری بیایند، گفت: چون نمی‌توانند با رهبری مقابله کنند، اسم سپاه را می‌برند.

  رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان تحریم‌های جدیدی را بر ما تحمیل می‌کنند و می‌خواهند به جنگ با رهبری بیایند، گفت: چون نمی‌توانند با رهبری مقابله کنند، اسم سپاه را می‌برند.

به گزارش فارس، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در نشست مشترک هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با هیأت رئیسه این مجلس طی سخنانی با بیان اینکه هفته کرامت ابتکار بسیار خوبی است و جایگاه حضرت معصومه(س) بسیار والاست، گفت: باید به هر بهانه‌ای ارتباط‌مان را با اهل‌بیت(ع) زیاد کنیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی خاطرنشان کرد: ایشان اهل قرآن بودند و ان‌شاءالله با قرآن نیز محشور شوند.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه باید قدر مجلس خبرگان را بدانیم، تصریح کرد: این مجلس بالاترین نهادی است که قابل قیاس با قوای سه‌گانه نیست، چون در اینجا در ارتباط مستقیم با قلب نظام یعنی ولایت است و اگر این قلب درست کار کند، همه چیز حل می‌شود و اگر مشکل پیدا کند، همه چیز به هم می‌ریزد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله بالاتر از حضور در کمیسیون‌های مجلس خبرگان این است که اعضای این مجلس همیشه باید مراقب اوضاع سیاسی، فرهنگی باشند، خاطرنشان کرد: این مراقبت مخصوصاً باید در مواردی باشد که با ولایت ارتباط پیدا می‌کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در همین راستا اظهار داشت: باید ببینید که حامیان و مغرضان ولایت چه می‌کنند و برای خنثی کردن نقشه دشمنان چه باید کرد.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان تصریح کرد: خبرگان باید انقلابی باشد و باید انقلابی عمل کند چون نتیجه حرکت‌های عادی، کم و ضعیف خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید در هر حال و چه به صورت فردی و چه کمیسیونی حرکت انقلابی داشته باشیم،  تصریح کرد: باید در مواردی که رهبر انقلاب به آن حساس است، ما نیز حساس باشیم و این حساسیت را به جامعه منتقل کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبری بیش از صد مرتبه در مورد فتنه صحبت کردند و تکلیف‌مان این است که فتنه‌گر را بشناسیم و ببینیم در کدام پست‌ها جذب می‌شوند، چون جذب این افراد در پست‌ها معلوم می‌کند که کارها به کدام مسیر پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه براندازی چیزی نیست که فقط در برهه‌ای از زمان مطرح شود، خاطرنشان کرد: دلیلش این است که دشمن در فکر براندازی است و این براندازی را چون از خارج نتیجه‌ای نگرفته، از داخل شروع می‌کند.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: آنها با اساس اسلام سر و کار دارند و همه مسائل دیگر حاشیه است، حرف‌های دشمنان حساب‌شده است و به این فکر هستند که فاتحه انقلاب را تا چند سال دیگر بخوانند.

رئیس مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی وظیفه مجلس خبرگان است، گفت: تحریم‌های بی‌سابقه را بر ما تحمیل می‌کنند و می‌خواهند به جنگ رهبری بیایند، ولی چون مستقیم نمی‌توانند با رهبری مقابله کنند، اسم سپاه را می‌برند.

وی با اشاره به نقش سپاه و خدمات آن در کشور اظهار داشت: جز این است که سپاه سینه سپر می‌کند، کار می‌کند و در تمام عرصه‌هایی چون عرصه‌های خدماتی، بهترین کارها را عرضه کرده است؟

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: نباید سپاه را به اسم تفنگدار زد، چون این سخنان به نوعی پیاده کردن سیاست‌های آمریکاست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: اینکه بگوییم نظام 38 سال اعدام داشته است، حرف دشمن است و نباید در داخل کشور تکرار شود.

وی تصریح کرد: آتش به اختیار که رهبر انقلاب بر آن تأکید کردند، بسیار مهم است، وقتی می‌بینیم که برخی کار نمی‌کنند، باید جوانان وارد عرصه شوند، کما اینکه حضرت امام(ره) نیز بر همین عقیده بود و معتقد بود کارهای زمین‌مانده را مردم باید دست بگیرند و پیگیری این مسئله نیز وظیفه مجلس خبرگان است.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه انتفاضه فلسطین بسیار مبارک است، خاطرنشان کرد: آنها در برابر رژیم صهیونیستی سینه سپر کرده‌اند و از گیت‌های مختلف مسجدالاقصی عبور کرده‌اند و توانسته‌اند وارد این مسجد شوند که این کار آنها بسیار

 

دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره کابینه دوازدهم در پی شایعات اخیر طی اطلاعیه‌ای منتشر شد.
دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره کابینه دوازدهم در پی شایعات اخیر طی اطلاعیه‌ای منتشر شد.

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اطلاعیه‌ای دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کابینه دولت دوازدهم را منتشر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

دولت دوازدهم به روزهای تشکیل نزدیک می‌شود؛ تا 10 روز دیگر و پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، اعضای کابینه پیشنهادی آقای رئیس‌جمهور معرفی می‌شوند. با این حال، از حدود دو هفته قبل، یک جریان خبری که از پشتیبانی پر حجم رسانه‌های خارج از کشور نیز برخوردار است، درصدد القای این ادعاست که تک‌تک اعضای کابینه با نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) انتخاب می‌شوند.

در خصوص منشأ و انگیزه‌های انتشار چنین شایعه‌ای، می‌توان حدس‌هایی زد اما مهمتر از آن، تبیین رویکرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دولت‌ها و مباشران ارشدِ رتق و فتق امور مردم در قوه‌مجریه است.

رویکرد کلی رهبر انقلاب در قبال دولت‌ها، رویکرد حمایتی است و ایشان بارها بر استمرار این رویکرد تأکید کرده‌اند از جمله در دیدار رمضانی با مسئولان نظام و در شرایط پسا انتخابات، مجدداً و مؤکداً گفتند: «دأب بنده هم این است که همیشه از همه‌ی دولت‌ها که بر سرکار هستند حمایت میکنم؛ امروز هم همین‌جور است، بعد از این هم ان‌شاءالله تا زنده هستیم همین‌جور خواهد بود. 22/3/96»

غرض از رویکرد حمایتی چیست؟ غرض آن است که دولتی که عهده‌دار کار سنگینِ مدیریت اجرایی است، بتواند به وظایف خود عمل، و از مشکلات کشور و مردم گره‌گشایی کند. یک لازمه اساسی در تحقق این هدف، انتخاب مسئولانی است که از بُن دندان به اصول انقلاب و وظایف خود معتقد باشند و شأن خود را نوکری و خدمتگزاری به مردم بدانند.

بیشترین تأکیدات رهبر انقلاب در سالهای اخیر بر حل مشکلات معیشتی مردم و قوی کردن اقتصاد کشور بوده است؛ مغرضانی که جز بدخواهی برای ایران و مردم در سر ندارند، تلاش کردند این تأکیدات را به مخالفت رهبری با دولت ترجمه کنند، در حالی‌که این رویکرد رهبر انقلاب، بالاترین سطح از کمک و حمایت از دولت بود؛ نتیجه تلاش برای دور نگه‌داشتن دولت از حاشیه‌ها و هدایت آن به میدان خدمت و اقدام و عمل، در صورتی که با همراهی دولت همراه شود، موفقیت دولت و اقبال عمومی به خدمات دولت خواهد بود و این چیزی نیست، جز سرافرازی و موفقیت برای دولت و نظام.

بنابراین، حساسیت اصلی رهبر انقلاب اسلامی در انتخاب مسئولان در همه دولت‌ها معطوف به این منطق بوده است که فلسفه وجودی مسئولان در نظام اسلامی، خدمتگزاری به مردم است و باید مسئولانی انتخاب شوند که به مسئولیت به‌عنوان فرصتی برای خدمت و جلب رضای خداوند و بندگان او بنگرند نه آنکه مسئولیت را همچون غنیمت و طعمه‌ای بدانند و آن را وسیله‌ی برای بیشتر چنگ زدن به دنیا و جلب سخط خدا و خلق او کنند.

با فهم این منطق، رویکرد رهبر انقلاب در قبال انتخاب وزیران نیز مشخص می‌شود؛ رویه ثابت در همه دولت‌ها، هماهنگی با رهبری در انتخاب وزیران دفاع، امور خارجه و اطلاعات بوده است، و این هم،حسب تکالیفی است که در قانون اساسی برای رهبری در امور سیاست خارجی و دفاعی- امنیتی تعیین شده است.

در خصوص برخی وزارتخانه‌ها مثل علوم، آموزش‌وپرورش و ارشاد اسلامی، رهبر انقلاب اسلامی حساسیت‌هایی دارند، چراکه انحراف در آنها، موجب ایجاد انحراف در حرکت کلان کشور به سمت آرمانها می‌شود و نگهبانی و مراقبت در خصوص حرکت عمومی به سمت آرمانها وظیفه قطعی رهبری است اما در انتخاب مسئولان این وزارتخانه‌ها، ورود نمی‌کنند؛ و در خصوص اکثریت کابینه نیز در همه ادوار تا آنجاکه از سوابق امر بر می‌آید نظری ابراز نمیکنند لکن همواره تأکید دارند که وزیران، افرادی کاری و به‌دور از حاشیه باشند، زیرا همان‌طور که در نظر مردم، کارآمدی و موفقیت دولت، موفقیت نظام است، ضعف و ناکارآمدی دولت نیز به حساب نظام گذاشته می‌شود.

رهبر انقلاب در مراسم 14 خرداد امسال گفتند: «بر طبق قانون‌اساسی، رئیس‌جمهور از امکانات بسیار گسترده‌ای در کشور برخوردار است؛ خیلی از کارها را میتوانند انجام بدهند؛ از این امکاناتی که در اختیار دارند استفاده کنند، ظرفیّت‌های داخلی را بالفعل کنند، هیچ درنگی در عمل به وعده‌هایی که به مردم داده شده‌است صورت نگیرد. مسئولین را، مسئولان بخش‌های مختلف را -حالادر دولت دوازدهم- جوری انتخاب بکنند که کارکن و فعّال و پای‌کار وتوانا باشند؛ یعنی توانایی آنها بتواند کارها را ان‌شاءالله پیش ببرد. اگر خدای نکرده در بخشهای مختلف -چه اقتصادی و چه غیراقتصادی- یک بخشی از خود ناکارآمدی نشان بدهد، این به حساب ناکارآمدی نظام گذاشته خواهد شد و این بی‌انصافی است؛نظام کارآمد است؛ بخش‌های مختلف باید بتوانند خودشان را پابه‌پای نظام پیش ببرند.»

بنابراین، شایعات و القائات اخیر پایه در واقعیت ندارد و دغدغه رهبر انقلاب اسلامی در قبال کابینه، به‌طور ذاتی معطوف به کارآمدی و انتخاب افرادی است که فکر و ذکر آنان، کار شبانه‌روزی و حل مشکلات مردم باشد.
یک شرکت سازنده چادرهای مسافرتی، یک چادر پنج ستاره با ساختار مجلل برای افراد اهل گشت و گذار در طبیعت طراحی کرده تا زمانیکه در تعطیلات و مسافرت به سر می‌برید همیشه در جستجوی مکانی آرام و راحت هستید.

  یک شرکت سازنده چادرهای مسافرتی، یک چادر پنج ستاره با ساختار مجلل برای افراد اهل گشت و گذار در طبیعت طراحی کرده تا زمانیکه در تعطیلات و مسافرت به سر می‌برید همیشه در جستجوی مکانی آرام و راحت هستید. یکی از لوازم ضروری هنگام گردش در طبیعت چادر است. حال گروه چادرهای اتوماتیک چادری ۵ ستاره با ساختاری مجلل برای افراد اهل تفریح در طبیعت ارائه کرده است.

 
معمار مدرنیست هری گسنر ، چادر اتوماتیک با قدرت انرژی خورشیدی با سیستم مدیریتی فوق‌العاده و بدون آسیب به محیط زیست را طراحی کرده است.

این چادر مجلل قابل حمل دارای دو بخش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ فوت مربعی است. هر دو قسمت چادر ساخته شده مجهز به کف چوبی با ارزش و پوششی با فناوری بالا است و پارچه مات مقاوم به کپک و پوسیدگی دارد. این چادر اتومات در برابر توفان با قدرت ۹۰ مایل در ساعت و برف سنگین انباشته شده به میزان ۳۰ پوند در هر فوت مربع مقاومت دارد.

فضای پیشینه آن دارای ساختار کف چوبی با سقف بلند و تمامی تجهیزات مورد نیاز برای زندگی راحت است. پانل‌های خورشیدی، الکتریسیته مورد نیاز لامپ‌ها، تصفیه آب و سیستم کمپوست را تامین می‌کنند، همچنین پانل‌های خورشیدی گرم ساز آب موجب گرم شدن آب مورد نیاز حمام و سینک ظرفشویی می‌شوند. سیستم تصفیه، آب مصرفی را بعد از حمام و استفاده در سینک دوباره به زمین برمی‌گرداند.
 
چادری شگفت انگیز و مستقل با امکاناتی باورنکردنی 
 
چادری شگفت انگیز و مستقل با امکاناتی باورنکردنی 
 
چادری شگفت انگیز و مستقل با امکاناتی باورنکردنی 
 
چادری شگفت انگیز و مستقل با امکاناتی باورنکردنی 
 
چادری شگفت انگیز و مستقل با امکاناتی باورنکردنی 
 
چادری شگفت انگیز و مستقل با امکاناتی باورنکردنی 
 
چادری شگفت انگیز و مستقل با امکاناتی باورنکردنی 
 
چادری شگفت انگیز و مستقل با امکاناتی باورنکردنی 
 

چادری شگفت انگیز و مستقل با امکاناتی باورنکردنی

بسیاری از اشیای گرانقیمت و کمیاب در مکانهایی پیدا شده اند که هیچ کسی فکرش را هم نمی کرده است. برخی از آنها میلیون ها دلار ارزش دارند که در خانه های متروک و یا در محل خالی کردن زباله ها پیدا شده اند. در این فهرست درباره ی اشیای کمیابی خواهید خواند که در اماکن غیرقابل پیش بینی پیدا شده اند.
  دنیای ما پر از آثار باستانی و اشیای قیمتی است که شاید این چنین تصور کنیم که همه ی آنها را یافته و گردآورده ایم و در موزه ها و در جایی که شایسته ی ارزش مادی و تاریخی آنها باشد نگه داری می کنیم.
 
اما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که بسیاری از اشیای گرانقیمت و کمیاب در مکانهایی پیدا شده اند که هیچ کسی فکرش را هم نمی کرده است. برخی از آنها میلیون ها دلار ارزش دارند که در خانه های متروک و یا در محل خالی کردن زباله ها پیدا شده اند. در این فهرست درباره ی اشیای کمیابی خواهید خواند که در اماکن غیرقابل پیش بینی پیدا شده اند.

گنجینه ی اعضای حزب «نازی»، پنهان شده در حومه ی بوینس آیرس

پلیس آرژانتین مجموعه ای سرّی متشکل از ۷۵ قطعه ی تاریخی نازی ها را در خانه ای در حاشیه ی بوینس آیرس کشف کرد. این گنجینه شامل تزئینات نظامی، مجسمه های نمادین هیتلر، چاقوهای تشریفاتی، ساعت شنی، دستگاه پزشکی برای اندازه گیری سر انسان و ...بوده است. به علاوه نگاتیو عکسی هم در این میان دیده میشود که در آن هیتلر ذره بینی را در دست گرفته که این ذره بین در میان اشیای کشف شده قرار دارد.

 بسیاری از مقامات حزب نازی پس از سقوط حکومت رایش سوم در آلمان به بوینس آیرس گریختند و این شهر به پناهگاهی برای آنان تبدیل شد.
 
پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان‌های غیرقابل تصور
 


شلوار جین با برند تجاری  Levi’s  و قدمتی ۱۲۴ ساله

جک تیلور یکی از اهالی آریزونای آمریکا  یک شلوار جین با مارک  Levi’s را در صندوق قدیمی خانه ی خود پیدا کرد که به ۱۲۴ سال پیش تعلق داشت. به نظر می رسد که این شلوار را اجداد او به تن کرده اند. یک تاجر لباس، قیمت این شلوار جین  موروثی را در حدود ۱۸۰ هزار دلار برآورد کرده است.
 
پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان‌های غیرقابل تصور
 


دستکش های «بیب روث»، مشهورترین بازیکن تاریخ بیسبال

یک شهروند ۷۵ ساله ی از تروندهایم نروژ دستکش های مخصوص بازیکن بیسبال "بیب روث" را در هنگام مرتب کردن انبار قدیمی خانه اش پیدا کرد. او این دستکش ها را در کنار مجموعه ی متنوعی از ابزارهای ورزشی بسیار گران و کمیاب یافت که از سال ۱۹۲۰ میلادی در آنجا مسکوت باقی  مانده بودند. دست کش های بیب روث در یک حراجی علنی 11.600 دلار به فروش رسید. بیب روث مشهورترین بازیکن تاریخ بیسبال ایالات متحده ی آمریکا است.
 
پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان‌های غیرقابل تصور


پیانوی اشتاین وی بزرگ

پیانوی اشتاین وی بزرگ و کمیاب با قیمتی در حدود ۸۰ هزار دلار در مرکز تخلیه ی زباله در غرب استرالیا پیدا شد. این کشف عجیب را یک نوازنده به نام «ویل توماس» انجام دارد. او وقتی پیانو را دید بسیار شگفت زده شد که با وجود قرار گرفتن در چنین جایی هنوز هم خوب کار می کند. ویل توماس از دوستش خواست تا او را برای نجات این پیانوی با ارزش کمک کند. آنها پیانو را با یک کامیون به خانه ی ویل توماس منتقل کردند.
 
پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان‌های غیرقابل تصور


 
انگشت پای مصنوعی ۳۰۰۰ ساله در مقبره ی مصریان باستان

۳۰۰۰ سال پیش دختر یکی از کاهنان مصر انگشت شست پای خود را از دست داد. برای او یک انگشت شست مصنوعی ساختند. هنگامی که از دنیا رفت او را در مقبره ی بزرگان  مصر باستان دفن کردند. در سال ۲۰۱۷ میلادی باستان شناسان دانشگاه بازل سوئیس این انگشت مصنوعی را پیدا کردند که یکی از قدیمی ترین پروتزهای جهان به شمار می رود که از چوب ساخته شده است.
 
پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان‌های غیرقابل تصور
 


خودروهای کلاسیک و عتیقه در انبار غلات در فرانسه
 
مجموعه ای از ۶۰ خودروی کلاسیک و نادر در داخل انباری در فرانسه پیدا شد. تاریخ این خودروها به دهه ی سی و پنجاه قرن پیش بازمی گشت. قیمت آنها میلیون ها دلار برآورد شده است. در میان آنها خودروی Talbot-Lago ملک فاروق حاکم مصر و خودروی فراری آلن دلون و  Ferrari 250 GT SWB مدل 1962  با قیمت 14.9 میلیون دلار به چشم می خورد.

پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان‌های غیرقابل تصور
 


تصاویری از فوران آتشفشان سنت هلن
 
در ۲۶ ماه مه سال 2017 میلادی یک عکاس به نام «کاتی دیمو» یک دوربین Argus C2 و یک نوار فیلم Kodachrome را پیدا کرد. در داخل فیلم برخی از صحنه های انفجار آتشفشانی در کوه سنت هلن که در سال ۱۹۸۰ میلادی به وقوع پیوست، ثبت شده بود. این انفجار یکی از بزرگترین انفجارهای آتشفشانی ویرانگر در آمریکا بود که ۶۰ کشته و میلیون ها دلار خسارت به تأسیسات و ساختمان ها وارد آورد.
 
پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان‌های غیرقابل تصور